2016-02-11, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Haha, tack för tipset! "You've heard about the Gilmore Girls -- I'm the Gilmore man"

Mina vänner, låt mig introducera ännu ett Jeb!-moment.
Toppar den "Please clap"?

http://www.c-span.org/video/?c4579774/jeb-bushs-speech-rotary-club-new-hampshire-ends-awkwardly
Citera
2016-02-11, 14:22
Medlem
hittanemoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Lite taskigt mot Jeb Bush men hans största tillgångar är hans mor och hans bror, som kommer kampanja för honom i South Carolina.

Fast det där är inte riktigt sant. Vad som borde vara hans största tillgång är att han varit en av de mest populära guvernörer i en av USA:s viktigaste delstat. Dessutom är han inte extremist, utan mer realist och inte populistisk på alls samma sätt som Cruz, Trump och Rubio.

Jeb Bush är nog den kandidat som har stört chans att vinna valet sedan med, då han kan få de åtråvärda mellanväljarna som tvekar mellan demokraterna eller republikanerna. Dessa kommer inte att rösta på Cruz, Trump eller Rubio då deras politik är för långt till höger. Blir Sanders demokraternas kandidat så kan nog en del mittenväljare bland demokraterna rösta på Jeb.
Citera
2016-02-11, 17:05
Medlem
Drinis avatar
Hoppas på Kasich .. eller jag vet inte. Han skulle ju ha chans mot Sanders =p Men han verkar vara den vettigaste av republikanerna iaf. Bush är bara sorglig, tycker faktiskt synd om honom haha.

Cruz är för galen och hatad av typ... alla. Han har ingen chans i det långa loppet.

Men ärligt talat vet jag inte hur Trump ska stoppas, det enda scenariot jag ser är att kandidater droppar tills GOP har sin favorit att stötta. Ingen inom GOP vill ju ha Trump eller Cruz som kandidat.
Och då finns Rubio, som egentligen är för höger och galen för de flesta. Han verkar bara moderat för att folk jämför med Trump och Cruz. Bush, för tråkig och fel efternamn. Kasich, en som kan locka independents och skulle ha bäst chans i presidentvalet (tror jag).
Om man lägger ihop stödet för alla utom Cruz och Trump och ger det till Rubio, Kasich eller Busch så finns ju iallafall en chans att Trump inte blir nominerad (teorin är att alla som gillar Trump redan röstar på honom och att väldigt få har honom som sitt andrahands val).

Trump vs Clinton vore en sån jävla nightmare. Pest eller kolera.
Citera
2016-02-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Trump vs Clinton vore en sån jävla nightmare. Pest eller kolera.
Jo, men det vore en jämn kamp. Sanders skulle bli krossad av Trump.

Cruz, Carson och Rubio är de enda som har en chans att förlora mot Sanders. Cruz för han är hatad, Carson för han är en idiot och Rubio för han har 1/10 av Sanders erfarenhet av politik och aldrig har gjort nåt vettigt.

Tror faktiskt att det blir Clinton vs Trump. Och det kommer vara en stenhård kamp till sista dagen men jag tror Trump tar hem det. Valdeltagandet kommer bli 20-40% högre än normalt. Det som kan göra att Trump förlorar är att han säger nåt jävligt dumt om Clinton eller om kvinnor, typ 'din man gillar inte ens dig, hur fan ska du bli president, din jävla hora?'. Om Hillary sansar sig och frågar publiken om de tycker en sån kommentar är "Presidential" så kommer hon vinna 50 miljoner röster på den debatten och sen är valet avgjort.
Citera
2016-02-11, 18:06
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Hoppas på Kasich .. eller jag vet inte. Han skulle ju ha chans mot Sanders =p Men han verkar vara den vettigaste av republikanerna iaf. Bush är bara sorglig, tycker faktiskt synd om honom haha.
.

Jag tycker mest synd om de som finansierar hans förlorarkampanj med fantasisiffror
Citera
2016-02-11, 18:18
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Fast det där är inte riktigt sant. Vad som borde vara hans största tillgång är att han varit en av de mest populära guvernörer i en av USA:s viktigaste delstat. Dessutom är han inte extremist, utan mer realist och inte populistisk på alls samma sätt som Cruz, Trump och Rubio.

Jeb Bush är nog den kandidat som har stört chans att vinna valet sedan med, då han kan få de åtråvärda mellanväljarna som tvekar mellan demokraterna eller republikanerna. Dessa kommer inte att rösta på Cruz, Trump eller Rubio då deras politik är för långt till höger. Blir Sanders demokraternas kandidat så kan nog en del mittenväljare bland demokraterna rösta på Jeb.

Finns det någonting som talar för att du har rätt? Nej, det gör det inte. Jeb är nere på rekordlågt stöd och hånad i princip i hela västvärlden. Varför skulle Jeb Bush, som inte ens kan locka sin egna väljarbas att rösta på honom, ha någon som helst chans i presidentvalet?

Skilj mellan vad som är och hur du vill att saker ska vara.
Citera
2016-02-11, 18:34
Medlem
freeriderXIIs avatar
Cruz strategi verkar vara att härma Trump så mycket som möjligt, hans väljare kommer att till stor del gå över till Trump om han kastar in handduken efter Texas. Super Tuesday.

Hoppas inte etablissemanget börjar stödja Cruz bara för att försöka splittra de nationalistiska högerväljarna.

Man kan fråga sig om Cruz är genuin i sina åsikter eller om han bara säger det som behövs för att locka till sig de med rätta arga högerväljarna?
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-11 kl. 18:42.
Citera
2016-02-11, 19:02
Medlem
Hogdals avatar
Ny nationell poll, utförd nästan i sin helhet efter debatten, och till vis del efter NH-valet, vilket märks. Rubio markant lägre än de tre polls som kom innan debatten (där han fick 19, 21 och 21). Christie och Fiorina fortfarande med i mätdatan. Carson övrraskande högt, men notera moderatefalangen ex Rubio, inte fler än 15%.

Trump 35
Cruz 23
Rubio 14
Carson 11
Bush 7
Christie 3
Fiorina 3
Kasich 2

http://elections.huffingtonpost.com/pollster/polls/ipsos-reuters-23740
Citera
2016-02-11, 19:06
Medlem
Socialkonservativs avatar
Rent hypotetiskt skulle det kunna bli så att Trump vinner flest stater och flest delegater, men att en annan kandidat ändå får flest delegater på partikonventet genom att avhoppares delegater röstar på kandidaten som står mot Trump, pga endorsements från avhopparna.

Alternativt att det är fler än två kandidater kvar när partikonventet är och att ingen får egen majoritet. Då går valet på partikonventet till en andra omgång där många av de tidigare bundna kandidaterna får rösta fritt. Då kan de alltså helt gå mot vad väljarna valt och välja en annan kandidat, exempelvis en Rubio som egentligen endast fått tredje mest röster.
Senast redigerad av Socialkonservativ 2016-02-11 kl. 19:08.
Citera
2016-02-11, 19:07
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Ny nationell poll, utförd nästan i sin helhet efter debatten, och till vis del efter NH-valet, vilket märks. Rubio markant lägre än de tre polls som kom innan debatten (där han fick 19, 21 och 21). Christie och Fiorina fortfarande med i mätdatan. Carson övrraskande högt, men notera moderatefalangen ex Rubio, inte fler än 15%.

Trump 35
Cruz 23
Rubio 14
Carson 11
Bush 7
Christie 3
Fiorina 3
Kasich 2

http://elections.huffingtonpost.com/pollster/polls/ipsos-reuters-23740

Lite förvånande att Kasich inte ökat något mer efter andraplatsen i NH.

Dock skulle jag inte betrakta Rubio som en moderat kandidat överhuvudtaget. Kasich och Bush är de enda moderata republikanerna kvar i min värld.
Citera
2016-02-11, 19:12
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Lite förvånande att Kasich inte ökat något mer efter andraplatsen i NH.

Dock skulle jag inte betrakta Rubio som en moderat kandidat överhuvudtaget. Kasich och Bush är de enda moderata republikanerna kvar i min värld.
Nej det gör inte jag heller, men jag skulle ändå gissa att moderateröstarna har högst benägenhet att välja honom om de övriga kandidaterna är Cruz och Trump. Men man misstar sig nog om man tror att alla per automatik går till honom, för en del är Trumps fokus på ekonomin före värdekonservatism kanske mer lockande.
Citera
2016-02-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Rent hypotetiskt skulle det kunna bli så att Trump vinner flest stater och flest delegater, men att en annan kandidat ändå får flest delegater på partikonventet genom att avhoppares delegater röstar på kandidaten som står mot Trump, pga endorsements från avhopparna.

Alternativt att det är fler än två kandidater kvar när partikonventet är och att ingen får egen majoritet. Då går valet på partikonventet till en andra omgång där många av de tidigare bundna kandidaterna får rösta fritt. Då kan de alltså helt gå mot vad väljarna valt och välja en annan kandidat, exempelvis en Rubio som egentligen endast fått tredje mest röster.

Händer det så finns nog inte republikanska partiet kvar längre efter valet. Trump 35 Cruz 23 Carson 11 70% vill inte se en establishment kandidat. Den stora frågan är var väljarna från Cruz och Carson går. När den frågan är löst då vet vi vem kandidaten för republikanerna blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in