2016-02-10, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det skulle väl i så fall vara på Trumps bekostnad. Han ligger ju tvåa och har vunnit ett primärval och måste betraktas ha hyffsade chanser.
Varför tycker du det? Trump har trognaste väljarna. Efter Iowa var 89% skulle rösta på honom mot 84% för Cruz, trots att Cruz vann. Jag ska försöka hitta länken.
Citera
2016-02-10, 22:19
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Varför tycker du det? Trump har trognaste väljarna. Efter Iowa var 89% skulle rösta på honom mot 84% för Cruz, trots att Cruz vann. Jag ska försöka hitta länken.
Jag öppnade med att jag har svårt att tro hur någon annan än Trump kommer ta hem det här. Men Cruz ligger tvåa. Och, åtminstone innan debaclet om påstått fusk i Iowa, fanns det överlapp i de tvås grupper om möjliga röster. Cruz har ju t o m varit påtänkt som VP för Trump. Och Sarah Palin, känd tepartist (som Cruz) har endorsat Trump.

Cruz pollar bra i SC och nationellt.
Citera
2016-02-10, 22:22
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Cruz? På vems bekostnad?
Establishment trio Bush/Rubio/Kasich + Cristie har tillsammans runt 30-40%. Jag tvivlar på att deras väljare kommer rösta på varken Trump eller Cruz. GOP måste snarast välja en och pressa de andra att ge upp.

Jag tror också att Carson kommer att ge upp snart. Undrar vart hans väljare går

Republikanska väljare brukar sluta upp rätt bra kring sin kandidat när det väl är dags, trots interna slitningar under primärvalet.

Carsons väljare kommer nog att fördelas mellan Cruz och Rubio. Utan Cruz fulspel hade nog i princip samtliga gått tiill Cruz, den manövern kostar honom.

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Du menar NBC/Surveymonkey eller hur? Den har 2,8K svarande.
Ja det är den, 10707 svarande totalt, av dem 2887 republikaner.
Citera
2016-02-10, 22:24
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Cruz skulle plocka upp många av Rubios röster om Rubios kampanj imploderar och ingen av guvernörerna utgör ett trovärdigt alternativ.
Citera
2016-02-10, 22:31
Medlem
Citat:
Fast det blir svårt att välja en, men om man måste är det Rubio som gäller. Han är betydligt mer omtyckt bland Cruz och Carsons väljare än vad Bush och Kasich är, så det är bara han som kan utmana Trump på allvar. Dock är inte Bush och Kasich väljare lika förtjusta i honom.
Kanske för att Bush och Kasich väljare har nåt mellan öronen. Varför skulle Rubio ha bättre chans än Cruz? På vilket sätt är han bättre? Nämn en egenskap eller politiskt område?

Erfarenhet? Cruz
Budget? Cruz skatteförslag har betygsatts med högsta betyg av Arthur Laffer, Rubio ska sänka skatter på ett väldigt komplicerat vis och sen ska han öka utgifterna. När man räknar på det så är Rubios budget rejält underfinansierad. Han har aldrig balanserat en budget.
Abort? De har i princip samma åsikt fast ingen frågar Cruz om det.
Homosexuella? Samma åsikt i praktiken.
Invandring? Samma åsikt, fast Ted Cruz kommer från en gränsstat och har arbetat med frågan mycket mer.
Militär? Samma åsikt. Fast Cruz har mer på fötterna här också.

Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Cruz skulle plocka upp många av Rubios röster om Rubios kampanj imploderar och ingen av guvernörerna utgör ett trovärdigt alternativ.
Det är många om. Och Trump skulle ochså få en del av den kakan. Jag fattar inte hur ett sånt våp som Rubio kan få stöd. Han är ju pojken med guldbyxorna, USAs Fridolin. Dessutom helt utan erfarenhet, helt fundamentalistiskt kristen, har presenterat en budget som är underfinansierad med 2500 miljarder dollar och vill med den säga att han ska minska på statsskulden???? Rubio är bara en på alla sätt sämre version av Cruz.
Senast redigerad av Kakao73 2016-02-10 kl. 22:39.
Citera
2016-02-10, 22:36
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Och ska man tro trump, som påstod att Cruz vann i Iowa pga att han fick Carsons röster efter att Cruz medarbetare felaktigt påstått att Carson slängt in handuken, så kommer Cruz plocka röster när Carson faktiskt lämnar rejset.
Citera
2016-02-10, 22:45
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakao73
Kanske för att Bush och Kasich väljare har nåt mellan öronen. Varför skulle Rubio ha bättre chans än Cruz? På vilket sätt är han bättre? Nämn en egenskap eller politiskt område?

Det främsta Rubio har som inte Cruz har är en förmåga att ena partiet; det är fler moderata republikaner och independents som är beredda att rösta på honom än på Cruz. I övrigt har de ganska lika politik, och jag måste säga att Cruz ger ett mycket seriöst intryck jämfört med tex Trump.

Den enda fråga där jag anser Rubio har mer kunskap är utrikespolitiken.
Citera
2016-02-10, 23:01
Medlem
freeriderXIIs avatar
Rubio talar ibland i plattityder, alltså intetsägande påståenden, som ibland är en kliché.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-10 kl. 23:09.
Citera
2016-02-10, 23:31
Bannlyst
Citat:
Fast det blir svårt att välja en, men om man måste är det Rubio som gäller. Han är betydligt mer omtyckt bland Cruz och Carsons väljare än vad Bush och Kasich är, så det är bara han som kan utmana Trump på allvar. Dock är inte Bush och Kasich väljare lika förtjusta i honom.
Kan du kanske länka till någon undersökning? Har inte lyckats hitta något bra förutom den här http://www.nbcnews.com/meet-the-press/trump-leads-when-it-comes-second-choice-cruz-top-n490411. Enligt den så är Trump nummer ett bland både Cruz och Carsons väljare (30% respektive 26% tillsammans med Cruz).
Den här är dock från den 3 january. Mycket har troligen ändrats sedan dess.

Själv tycker jag att Rubio sänkte sig själv ganska mycket såväl under senaste debatten som med sin efter-NH-tal.
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag öppnade med att jag har svårt att tro hur någon annan än Trump kommer ta hem det här. Men Cruz ligger tvåa. Och, åtminstone innan debaclet om påstått fusk i Iowa, fanns det överlapp i de tvås grupper om möjliga röster. Cruz har ju t o m varit påtänkt som VP för Trump. Och Sarah Palin, känd tepartist (som Cruz) har endorsat Trump.

Cruz pollar bra i SC och nationellt.
Enligt OU ovan så stämmer det du säger. Men som sagt har Trump mest trogna väljarna.
Här förresten en mycket detaljerad exit poll från NH. Mycket bättre än SVT:s Valu.
http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/primaries/NH
Citera
2016-02-11, 00:17
Medlem
Vad konstigt att ingen nämner Gilmore.
Han har beslutat sig för att fortsätta kampanjen.

Att få färre röster än kandidater som lämnat kampanjen är bara det en bedrift i sig.
https://twitter.com/jonjonfaull/status/697235019425837056

Btw, kika in #Gilmentum
Senast redigerad av mrsoulstar11 2016-02-11 kl. 00:22.
Citera
2016-02-11, 00:30
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Kan du kanske länka till någon undersökning? Har inte lyckats hitta något bra förutom den här http://www.nbcnews.com/meet-the-press/trump-leads-when-it-comes-second-choice-cruz-top-n490411. Enligt den så är Trump nummer ett bland både Cruz och Carsons väljare (30% respektive 26% tillsammans med Cruz).
Den här är dock från den 3 january. Mycket har troligen ändrats sedan dess.

Jag hittar den inte nu, men det är ungefär samma siffror vi pratar om i den jag såg. Dock talade vi om att ena de återstående kandidaterna bakom en republikan förutom Trump, inte vilken enskild kandidat som skulle få flest röster. Sett i det ljuset är Rubio den mest lämpade kandidaten, men med tanke på debatten kan det bli problem så Trump ser trolig ut just nu.
Citera
2016-02-11, 00:33
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsoulstar11
Vad konstigt att ingen nämner Gilmore.
Han har beslutat sig för att fortsätta kampanjen.

Att få färre röster än kandidater som lämnat kampanjen är bara det en bedrift i sig.
https://twitter.com/jonjonfaull/status/697235019425837056

Btw, kika in #Gilmentum
Haha, tack för tipset! "You've heard about the Gilmore Girls -- I'm the Gilmore man"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in