Citat:
Ursprungligen postat av
Socialkonservativ
Leder valet till att Rubio hoppar av efter, vilket är troligt, kommer detta stärka Cruz respektive Kasich i södern respektive i norr. Om det är tillräckligt för att vinna de återstående winner-take-all staterna som krävs för att förhindra Trumps majoritet inför konventet är dock i nuläget otroligt.
Jag gissar att Kasich har större potential i fortsatta valprocessen än de flesta tror. Han kan iofs åka ut om han förlorar Ohio i natt, men säg att motsatsen inträffar, att han vinner stort där: Då är medvinden ("momentum") igång. Och vilka stater har egentligen Cruz kvar som trolig vinnare i om inte Kasich hoppar av? Cruz sägs väl redan ha avverkat "sin" del av USA?
Tror inte heller, nu när jag tänkt efter någon timme, att det spelar någon roll om Rubio är kvar om han gör dåligt ifrån sig i Florida - det blir den ultimata loserstämpeln i pannan på honom och hans andel kommer vara försumbar i de efterföljande valen.
Min teori kan vara rökt redan om 12 timmar, men jag blir inte jätteförvånad om detta är ett Trump-Kasich-race framåt sommaren.