Citat:
Därför att enligt CAPM är avkastningskravet för något som saknar korrelation med marknaden som trisslotter (och även huruvida vissa forskningspatent kommer att godkännas) samma som riskfria räntan. Tittar du på relevant jämförelseindex, dvs den typen av fastigheter som Trump investerat i eller säg bostadsmarknaden? Även om vi antar att din siffra är rätt har alla fastighetsbolag en relativt hög grad av belåning. Även konservativt finansierade bolag såsom Hufvudstaden har mer skulder än eget kapital och därför boostas returnen markant. Att han sackat efter index visar bara att en pilkastande apa hade kunnat leverera bättre avkastning genom att köpa några storbolag på börsen. Trump verkar inte vara ett universalgeni även om jag håller med om att han inte gärna kan vara tappad bakom en vagn.
För det första är det inte sannolikt att han kommer att bli president. Enligt oddsen är det cirka 4 gånger pengarna. Det är förvisso bättre odds än för andra republikaner men oerhört långt ifrån avgjort. Ja, hans retorik och förslag har tagit honom dit där han är. Det som gör mig mest modfälld är att jänkarna röstar så, men jag antar att det är som man säger: "He was not the president they needed, but the one they deserved". Vill patrasket rösta på en missnöjeskandidat som gör varje debatt till en sandlåda tillika pajkastningstävling, fine.
Jag vill någonstans tro på den mänskliga potentialen hos det amerikanska folket, att de ska ta sitt förnuft tillfånga och inte låta en sådan hästskojare som Trump får access till kärnvapenkoderna.
För det första är det inte sannolikt att han kommer att bli president. Enligt oddsen är det cirka 4 gånger pengarna. Det är förvisso bättre odds än för andra republikaner men oerhört långt ifrån avgjort. Ja, hans retorik och förslag har tagit honom dit där han är. Det som gör mig mest modfälld är att jänkarna röstar så, men jag antar att det är som man säger: "He was not the president they needed, but the one they deserved". Vill patrasket rösta på en missnöjeskandidat som gör varje debatt till en sandlåda tillika pajkastningstävling, fine.
Jag vill någonstans tro på den mänskliga potentialen hos det amerikanska folket, att de ska ta sitt förnuft tillfånga och inte låta en sådan hästskojare som Trump får access till kärnvapenkoderna.
Skulle fastighetssektorn sakna korrelation med aktiemarknaden som helhet menar du? Då är du allt ute och cyklar för det är ju en av sektorerna som ingår i totalindex. Sen är det skillnad på "levered beta" och "unlevered beta". Nu vet jag inte exakt hur Trumps fastighetsimperium strukturellt ser ut, hur mycket av verksamheten som är fastighetsförvaltning och hur mycket fastighetsutveckling utgör. Det är lägre beta på fastighetsförvaltning nämligen, ca 0.5. I vilket fall som helst så kan du inte jämföra Trump's förmögenhetsökning med hur totalindex utvecklats. Men...har man gått från i princip bankrutt under krisen i början av 1990-talet till dollarmiljardär idag så har man lyckats tämligen bra.