Citat:
Ursprungligen postat av
Rosiko
Är du efterbliven på riktigt eller låtsas du bara fatt du inte har en aning om vad du talar om? Jag påstod att hans rikedom är tack vare sitt arv, vilket det fortfarande är. Du påstod att han gjorde karriär innan han fick arvet, vilket han gjorde, tack vare lån från *trumvirvel* farsan.
Du har verkligen en ganska lustig syn på det här med var rikedom kommer ifrån. För det är en sak att påstå att hans förmögenhet inte hade varit möjlig utan lånet (vilket kan låta rimligt vid första anblick men är samtidigt något vi inte kan veta). Det är en helt annan sak att attribuera hans rikedom till lånet från hans far, vilket du gör. Som om en värdeökning på 600000 - 1000000 % bara ramlar ner från himlen om man har "turen" att bli miljonär. Tror man det är man sällsynt korkad och dömd till fattigdom.
Baserat på dina inlägg är min bedömning är att du givet Trumps förutsättningar inte hade varit i närheten av hans förmögenhet. Och att inte ha "facit på hand" räknas som en av förutsättningarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosiko
Vilket artikeln också gjorde, hade Trump investerat i index fonder så hade han varit rikare idag än med sina fastigheter.
Nej, det gjorde den inte. Precis tvärtom, faktiskt. Nu råkar det vara så att Trumps branch är just fastighetsbranchen. Och det var en väldigt attraktiv branch när har startade. Ska du göra en relevant jämförelse med något så måste du jämföra Trumps utveckling mot den genomsnittliga värdeökningen inom branchen. Inte mot indexfonder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosiko
Det finns ingen källa på hur mycket Trump startade på eller hur mycket hans arv var på, eftersom Trump inte vill berätta. Finns bara uppskattningar, kan vara ifrån allt mellan 20-200 miljoner. Dock är de sannolikt snarare 200 än 20, eftersom Trump nog gärna har skrytit om det vore tvärtom.
Fred Trump dog 1999. Arvet från honom är faktiskt fullständigt irrelevant i sammanhanget eftersom Donald Trump var miljardär långt innan det. Ge bara upp så slipper du framstå som löjligare än vad du redan gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosiko
Välj vilket år du vill, hans framgångar är ändå relativt mediokra. Notera skillnaden mellan dålig och medioker.
Ok, då väljer jag 1991. Det är alltså enligt dig mediokert att gå från ruinens brant till dollarmiljardär? Då undrar jag verkligen hur du definierar "dåligt".
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosiko
Jag noterar inget svar eller källa från ditt tidigare stensäkra påstående om honours från Wharton.
Jag noterar att du inte är läskunnig eftersom jag inte har sagt ett enda ord om Wharton.