2016-01-28, 21:32
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tror forf på Trusted Cruz.

Att Trump hoppar över fox-debatten lär få mer attraktion till Cruz. Han kommer gapa över hur grinig Trump är över reportern som fick Trump att ta illa upp och visar sin ledsna min.
Eller kommer alla att skita i tråkdebatten och kolla in Cirkus Trumps nya upptåg i konkurrerande sändning?
Citera
2016-01-28, 21:38
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Eller kommer alla att skita i tråkdebatten och kolla in Cirkus Trumps nya upptåg i konkurrerande sändning?
Var/vad då?
Citera
2016-01-28, 22:13
Medlem
KlausSteins avatar
Du snackar väldigt mycket, Caparzo, men det finns ingen substans bakom dina inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Jag vill någonstans tro på den mänskliga potentialen hos det amerikanska folket, att de ska ta sitt förnuft tillfånga och inte låta en sådan hästskojare som Trump får access till kärnvapenkoderna.

Du nämner kärnvapenkoderna hela tiden. Är det något som för dig symboliserar presidentens makt inom alla områden utom just den militära? För om vi pratar om kärnvapenkoderna (och krig) rent bokstavligen är han utan tvekan en av få personer i presidentvalet som vi kan lita på. Trump har till skillnad från många andra, speciellt Clinton, hela tiden motsatt sig exempelvis de amerikanska krigen i MÖ.

Så du kan nog sova lugnt om natten. President Trump kommer inte avfyra några missiler eller starta några krig.
Citera
2016-01-28, 22:14
Medlem
Madagascars avatar
Rand Paul håller kampanjmöte just nu på Drake University i Des Moines, Iowa. Det är även på Drake University som Trump senare idag ska hålla sitt jippo.

Live nu: http://www.c-span.org/video/?403796-1/senator-rand-paul-campaign-rally-des-moines-iowa&live
Senast redigerad av Madagascar 2016-01-28 kl. 22:18.
Citera
2016-01-28, 22:47
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Var/vad då?
Google > trump + veteran + broadcast =
Citat:
The event will take place at 9 p.m. Eastern (just like the GOP debate) and will be broadcast on CNN. GOP undercard candidates Mike Huckabee and Rick Santorum will attend after the undercard debate concludes.
Citera
2016-01-29, 00:59
Bannlyst
Hur kommer det sig att det går så dåligt för Rand Paul? Finns det inga libertarianer kvar i det republikanska partiet? Var är alla Ron Paul supportrar?
Citera
2016-01-29, 01:12
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchinator
Hur kommer det sig att det går så dåligt för Rand Paul? Finns det inga libertarianer kvar i det republikanska partiet? Var är alla Ron Paul supportrar?

Min analys, någon annan får gärna flika in, är att Rand har flyttat sig in mot mitten allt för mycket. Han är fortfarande för Libertarian för mittenväljarna men är för mycket mitt för Libertarianerna.

Ron hade en förmåga att mobilisera folk på gräsrotsnivå (många collegestudenter) på ett sätt som Rand aldrig kommer komma i närheten av.
Senast redigerad av ercy 2016-01-29 kl. 01:14.
Citera
2016-01-29, 06:01
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Känns det inte pinsamt att behöva flytta målstolparna så långt? Nyss var han dollarmiljardär enbart för att han ärvt 200 miljoner, nu för att han fick låna hela 1 miljon. En miljon som han inte bara har betalat tillbaka utan även ökat i värde med någonting mellan 600000 - 1000000%. Eller utskrivet i ord, sexhundratusen till en miljon procent. Det är inte dåligt.
Är du efterbliven på riktigt eller låtsas du bara fatt du inte har en aning om vad du talar om? Jag påstod att hans rikedom är tack vare sitt arv, vilket det fortfarande är. Du påstod att han gjorde karriär innan han fick arvet, vilket han gjorde, tack vare lån från *trumvirvel* farsan.

Jag noterar inget svar eller källa från ditt tidigare stensäkra påstående om honours från Wharton.
Citat:
men jag vill förtydliga och lägga till ett par väldigt viktiga punkter du uppenbarligen inte tänkt på. Först och främst kan man inte jämföra miljardärer rakt av utan måste ta hänsyn till vilka brancher de är inblandade i,
Vilket artikeln också gjorde, hade Trump investerat i index fonder så hade han varit rikare idag än med sina fastigheter.
Citat:
vilken förmögenhet de startade på (i Trumps fall med ett lån på en miljon)
Det finns ingen källa på hur mycket Trump startade på eller hur mycket hans arv var på, eftersom Trump inte vill berätta. Finns bara uppskattningar, kan vara ifrån allt mellan 20-200 miljoner. Dock är de sannolikt snarare 200 än 20, eftersom Trump nog gärna har skrytit om det vore tvärtom.
Citat:
Nej, självklart inte, för man hade ju fått en helt annan bild om datapunkt 1 varit mitt under hans ekonomiska kris, säg 1991,
Välj vilket år du vill, hans framgångar är ändå relativt mediokra. Notera skillnaden mellan dålig och medioker.
Citera
2016-01-29, 06:54
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Är du efterbliven på riktigt eller låtsas du bara fatt du inte har en aning om vad du talar om? Jag påstod att hans rikedom är tack vare sitt arv, vilket det fortfarande är. Du påstod att han gjorde karriär innan han fick arvet, vilket han gjorde, tack vare lån från *trumvirvel* farsan.

Du har verkligen en ganska lustig syn på det här med var rikedom kommer ifrån. För det är en sak att påstå att hans förmögenhet inte hade varit möjlig utan lånet (vilket kan låta rimligt vid första anblick men är samtidigt något vi inte kan veta). Det är en helt annan sak att attribuera hans rikedom till lånet från hans far, vilket du gör. Som om en värdeökning på 600000 - 1000000 % bara ramlar ner från himlen om man har "turen" att bli miljonär. Tror man det är man sällsynt korkad och dömd till fattigdom.

Baserat på dina inlägg är min bedömning är att du givet Trumps förutsättningar inte hade varit i närheten av hans förmögenhet. Och att inte ha "facit på hand" räknas som en av förutsättningarna.

Citat:
Vilket artikeln också gjorde, hade Trump investerat i index fonder så hade han varit rikare idag än med sina fastigheter.

Nej, det gjorde den inte. Precis tvärtom, faktiskt. Nu råkar det vara så att Trumps branch är just fastighetsbranchen. Och det var en väldigt attraktiv branch när har startade. Ska du göra en relevant jämförelse med något så måste du jämföra Trumps utveckling mot den genomsnittliga värdeökningen inom branchen. Inte mot indexfonder.

Citat:
Det finns ingen källa på hur mycket Trump startade på eller hur mycket hans arv var på, eftersom Trump inte vill berätta. Finns bara uppskattningar, kan vara ifrån allt mellan 20-200 miljoner. Dock är de sannolikt snarare 200 än 20, eftersom Trump nog gärna har skrytit om det vore tvärtom.

Fred Trump dog 1999. Arvet från honom är faktiskt fullständigt irrelevant i sammanhanget eftersom Donald Trump var miljardär långt innan det. Ge bara upp så slipper du framstå som löjligare än vad du redan gör.

Citat:
Välj vilket år du vill, hans framgångar är ändå relativt mediokra. Notera skillnaden mellan dålig och medioker.

Ok, då väljer jag 1991. Det är alltså enligt dig mediokert att gå från ruinens brant till dollarmiljardär? Då undrar jag verkligen hur du definierar "dåligt".

Citat:
Jag noterar inget svar eller källa från ditt tidigare stensäkra påstående om honours från Wharton.

Jag noterar att du inte är läskunnig eftersom jag inte har sagt ett enda ord om Wharton.
Citera
2016-01-30, 04:00
Medlem
ercys avatar
Vilken av Fox och CNN:s valvakor bör man välja på måndag?

Undrar också om det finns något sätt att kolla på C-SPAN i datorn från Sverige? Ska man streama från deras sida måste man ha ett kabeltvabbonemang.
Citera
2016-01-31, 11:25
Avslutad
Hur fan kan Trumph få så bra stöd?
Citera
2016-01-31, 16:04
Medlem
Continental Ops avatar
http://www.nytimes.com/2016/01/31/opinion/sunday/a-chance-to-reset-the-republican-race.html?action=click?register=google

NYT har endorsat Kasich, som ju verkar vara helt chanslös!

ha ha och jag som tyckte alla utom Kasich och Rand Paul verkar vara ena riktiga jävla as, kul att se! jävligt välskrivet också. Den där borde de läsa högt i tevekanalerna.

Det är illa ställt inom GOP helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in