2016-02-09, 20:02
Medlem
rapiers avatar
Av de kvarvarande tror jag att John Kasich skulle bli den bästa kandidaten för Republikanerna att möta Hillary Clinton som förmodligen blir Demokraternas kandidat. Vann en jordskredsseger i senaste guvernörsvalet mot Demokraternas kandidat i Ohio.

Donald Trump är man antigen för eller emot, svårt att locka de som vacklar mellan partierna.
Jeb Bush är low-energy som Trump säger.
Marco Rubio framstår som en inprogrammerad robot.
Chris Christie är säkert kompetent men går inte hem i tv.
Ben Carson är för anonym och utan politisk erfarenhet liksom Trump.
Carly Fioriona, har mindre procentstöd än en folköl.
Ted Cruz, ultrakonservativ som toppade i Iowa. Lär försvinna på supertisdagen.

En möjligt vicepresidentkandidat kunde vara Condolleeza Rice. Svart, hög akademiker och kvinna.
Lär kunna dra en del kvinnliga och svarta röster.
Citera
2016-02-09, 20:25
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Kan man säga att Rubio är en Republikansk mainstream-kandidat? Alltså lite likt Bush? Kanske inte lika insyltat i partiet och systemet då men ändå.

Carson då? Varken Tea Party- aktig eller Trump-aktig kandidat vad jag förstått. Vilka har han stöd hos? Svarta republikaner?
Han har placerats i det facket nu, pga polariseringen i partiet, men han är mer konservativ än Bush. Han är en acceptabel kandidat som etablissemanget givit "OK", men egentligen skulle detta val vinnas av Bush.

Carson är först och främst djupt kristen, och lockar i princip bara folk som ser det som en viktig tillgång i politiken. Kristen och timid, och ungefär lika konservativ som Cruz, men hans persona är allt för mild för att han ska framstå som en trovärdig presidentkandidat.

Han borde dra sig ur racet, men har hintat om att han ska fortsätta till South Carolina. Vi får väl se hur det blir med det om han får 5% eller liknande i NH.
Citera
2016-02-09, 20:27
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Av de kvarvarande tror jag att John Kasich skulle bli den bästa kandidaten för Republikanerna att möta Hillary Clinton som förmodligen blir Demokraternas kandidat. Vann en jordskredsseger i senaste guvernörsvalet mot Demokraternas kandidat i Ohio.

Donald Trump är man antigen för eller emot, svårt att locka de som vacklar mellan partierna.
Jeb Bush är low-energy som Trump säger.
Marco Rubio framstår som en inprogrammerad robot.
Chris Christie är säkert kompetent men går inte hem i tv.
Ben Carson är för anonym och utan politisk erfarenhet liksom Trump.
Carly Fioriona, har mindre procentstöd än en folköl.
Ted Cruz, ultrakonservativ som toppade i Iowa. Lär försvinna på supertisdagen.

En möjligt vicepresidentkandidat kunde vara Condolleeza Rice. Svart, hög akademiker och kvinna.
Lär kunna dra en del kvinnliga och svarta röster.

Är du galen!!? På supertisdagen är det ju stora stygga Texas tur, detta tillsammans med flera andra ultrakonservativa sydstater kommer passa TrusTed som handen i handsken..
Citera
2016-02-09, 20:50
Medlem
ArneIIIs avatar
Haha! Ben Carson är skum alltså.

Kör med någon slags weird pose som han vill att hans supporters ska härma och ta kort på. "Our hands"

https://www.bencarson.com/our-hands-grid
Citera
2016-02-09, 20:55
Medlem
Turrluffs avatar
Citat:

Kör med någon slags weird pose som han vill att hans supporters ska härma och ta kort på. "Our hands"

Haha, ser ut som att de just tappat en låda med finporslinet.. eller fått en smutsig vattenpöl stänkt på sig av en förbikörande bil.
Citera
2016-02-09, 20:56
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:

Ben Carson är efterbliven. Att han är kvar i racet är ett tydligt exempel på hur rasistiskt USA är idag. Hade han varit vit hade han tvingats bort av media för länge sedan för alla dumheter han håller på med. Hans hudfärg gör honom immun mot kritik. Det är dagens institutionaliserade "black privilege".

Det blev väl inte ens nån grej av att han stod kvar som en idiot när alla andra gick förbi (utom Trump som visade medkännande) när de skulle göra entré till den senaste debatten?
Senast redigerad av baggebo1 2016-02-09 kl. 20:58.
Citera
2016-02-09, 21:00
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Är du galen!!? På supertisdagen är det ju stora stygga Texas tur, detta tillsammans med flera andra ultrakonservativa sydstater kommer passa TrusTed som handen i handsken..
Låt oss inte heller glömma att innan supertisdagen så kommer ultrakonservativa South Carolina och relativt libertarian Nevada, två delstater som sannolikt kommer gilla Cruz.
Citera
2016-02-09, 21:10
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Låt oss inte heller glömma att innan supertisdagen så kommer ultrakonservativa South Carolina och relativt libertarian Nevada, två delstater som sannolikt kommer gilla Cruz.
Varför skulle just Nevada vara Cruz-vänligt? Det är ju en bara en förstad till Kalifornien, Reagan-land, dvs precis den rocken Trump fyller idag med sin mittenpolitik.

I båda de stater du nämner så ligger Trump på 30-35 procent i mätningarna och Cruz runt 20, vilket du kan se på Real Clear Politics.

Edit. Nu förstår jag vad du menar. Du menar att en andraplats bakom Trump är en framgång för Cruz. Jag håller med.
Citera
2016-02-09, 22:04
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Varför skulle just Nevada vara Cruz-vänligt?
Stor andel libertarianer som inte nödvändigtvis gillar Cruz utrikespolitik men hans small government och konstitutionsnack kommer gå hem i stugorna. Tror förvisso Trump också kommer gå bra i Nevada, men spelar Cruz sina kort rätt så borde han vinna.
Citat:
Det är ju en bara en förstad till Kalifornien, Reagan-land, dvs precis den rocken Trump fyller idag med sin mittenpolitik.
Tror inte väljarna går igång på Trumps politik, ena dagen är han kristenkonservativ vapenälskare i Iowa, och den nästa verkar han inte ha så mycket emot Obamacare i Hampshire.
Citera
2016-02-09, 22:16
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Tror inte väljarna går igång på Trumps politik, ena dagen är han kristenkonservativ vapenälskare i Iowa, och den nästa verkar han inte ha så mycket emot Obamacare i Hampshire.
Det finns ingen motsättning mellan dessa båda ståndpunkter. Visserligen är Obamacare inget jag stödjer och inte heller Trump, men något slags allmän sjukvårdsförsäkring är en nödvändighet i ett civiliserat land.

Jag kommer ihåg när Obamacare förhandlades fram. Poängen var att de skenande kostnaderna skulle hållas nere men Obama och Demokraterna var köpta av Wall Street vilket ledde fram till ett förbud för beställaren att förhandla med läkemedelsbolagen om priset på läkemedel. Jag kommer ihåg att detta var det som öppnade mina ögon för korruptionen i USA:s politiska system.

Exakt detta tog Trump upp i ett anförande häromdagen som jag länkade i mitt senaste inlägg i Trump-tråden. Han lovade att om han blev president så skulle detta förändras. Detta är precis den populistiska mittenpolitik som Nevada och South Carolina kommer att älska.
Citera
2016-02-09, 22:35
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Det finns ingen motsättning mellan dessa båda ståndpunkter. Visserligen är Obamacare inget jag stödjer och inte heller Trump, men något slags allmän sjukvårdsförsäkring är en nödvändighet i ett civiliserat land.
Ett land blir inte civiliserat pga en statlig sjukvårdsförsäkring, inte heller är det nödvändigt för att ha en fungerande sjukvård. Trump är bara populist och försöker attrahera reptilhjärnorna som inte kan tänka kritiskt. Föga förvånande sa Iowa nej tack och valde Cruz, finns ingen anledning till varför NH & SC skulle göra något annorlunda.
Citera
2016-02-09, 22:37
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ett land blir inte civiliserat pga en statlig sjukvårdsförsäkring, inte heller är det nödvändigt för att ha en fungerande sjukvård. Trump är bara populist och försöker attrahera reptilhjärnorna som inte kan tänka kritiskt. Föga förvånande sa Iowa nej tack och valde Cruz, finns ingen anledning till varför NH & SC skulle göra något annorlunda.
Ok. Då får vi väl vänta på första landet i världen som inför din libertarianska utopi. Lyckligtvis kommer jag och mina barnbarns barn att vara döda då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in