Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-04, 22:35
  #1
Medlem
På lågstadiet var det så lätt, man frågade chans och sedan var det fri och fröjd tills man dumpade någon eller själv blev dumpad. När man kommer längre upp i åren blir det bara mer besvärligt. Har haft två relationer, den ena var en sjuk överenskommelse som aldrig borde skett, den andra minns jag inte hur den gick till från dejt till par.

Har träffat en kille i ca två månader nu. Det gick väldigt snabbt för att sedan avstanna helt och nu händer det en massa igen. Han har träffat min familj och släkt, jag har fått nyckel hem till honom, sover där sådär 2-5 ggr/vecka, vi börjar planera aktiviteter tillsammans, går på Ikea och älskar numera istället för att knulla. Har precis nyligen börjat berätta för varandra att vi gillar den andra. Det känns som jag aldrig haft en såhär bra relation men tvivlar ändå över vår relation.

Jag har inte träffat någon annan sen dag ett då vi sågs, vilket han har. Hittade ett par använda trosor hos honom precis när vi börjat träffas som inte var mina. Råkade även se en chatt som inte var alltför trevlig att läsa och den var från när vi redan setts en tid. Jag kan inte bli sur över trosorna - eller en chatten även om konversationen känns besvärande. Dock sa han att han dumpat sitt kk ca 1 vecka efter vi börjat träffas... Och trosorna var inte något random krogragg då jag hittade dem mitt i veckan och då jag varit där 2 dagar innan.

Antingen var han inte seriös i början och nu känns det annorlunda, men jag kan ju inte vara säker på att han inte är en douchbag. I vilket fall, hur går det till när man blir ett par? Känner mig handikappad men... Jag vet ju inte om hans vänner och familj känner till mig. Om han ser mig som sin tjej eller något annat. Ska jag bara vänta på "något" eller tar man ett serious talk för att reda ut sådant här? Egentligen klarar jag mig bra som det är nu, men det är det att jag aldrig kommer acceptera otrohet. Jag vill ha exklusivitet. Om jag hittar ett par trosor igen och vi är ett par kan jag ju be honom dra åt helvete. Om jag skulle göra det idag vet jag inte om jag kan det.
Citera
2012-11-04, 22:40
  #2
Medlem
"...och älskar numera istället för att knulla." Fantastiskt!

Vi på FB kommer inte kunna besvara vad din "pojkvän" kommer ge dig för svar. Det absolut enklaste, och det är det alltid, är att tala med honom. Fråga honom om er. Hur han känner, vad han vill med allt nu. Gå runt i ovisshet är inte sådär jätteroande.
Citera
2012-11-04, 22:43
  #3
Medlem
Ingen här inne vet vad han känner. Det vet bara han. Det enklaste är att prata med honom. Att leva med ovissheten är påfrestande så prata med honom och red ut vad ni är. Förhoppningsvis så vill ni samma saker.

Det där med trosorna låter som en måttligt kul incident...
__________________
Senast redigerad av amandaa- 2012-11-04 kl. 22:46.
Citera
2012-11-05, 01:04
  #4
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisnau
Antingen var han inte seriös i början och nu känns det annorlunda, men jag kan ju inte vara säker på att han inte är en douchbag. I vilket fall, hur går det till när man blir ett par? Känner mig handikappad men... Jag vet ju inte om hans vänner och familj känner till mig. Om han ser mig som sin tjej eller något annat. Ska jag bara vänta på "något" eller tar man ett serious talk för att reda ut sådant här? Egentligen klarar jag mig bra som det är nu, men det är det att jag aldrig kommer acceptera otrohet. Jag vill ha exklusivitet. Om jag hittar ett par trosor igen och vi är ett par kan jag ju be honom dra åt helvete. Om jag skulle göra det idag vet jag inte om jag kan det.

Det är ganska enkelt. Att vara exklusiv och att vara ett par är två olika stadier. Du kan kräva av honom att inte ligga med andra om ni träffas så pass regelbundet som ni gör. Vill han inte så är det ganska uppenbart vart det är på väg, och där är det din sak att bestämma hur du vill hantera situationen.

Pargrejen brukar man väl oftast komma överens om vid något tillfälle, när båda är med på det. Sånt brukar ske ganska hetsigt om man är i en första seriös relation, just för att man vill sätta prägel på det här nya man har, utifall det skulle vara det sista någonsin (det är det aldrig). Annars är sånt rätt soft att chilla med tills man känner att man inte klarar sig utan varandra, alternativt när alla andra uppfattar en som ett par.
Citera
2012-11-05, 01:49
  #5
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisnau
Ska jag bara vänta på "något" eller tar man ett serious talk för att reda ut sådant här?

Har ett problem någonsin lösts genom "vänta och se"-strategin?
Citera
2012-11-05, 04:24
  #6
Medlem
SistaRyckets avatar
När man kommer överens om att byta sin facebook-status till "i ett förhållande"

fotnot: jag tycker det är minst lika tydligt på 20-talet som när man gick i lågstadiet av den anledningen som jag förtydligat ovan.

I min erfarenhet är man närmare ett förhållande om man stannar hemma och idkar samlag än om man går på IKEA
__________________
Senast redigerad av SistaRycket 2012-11-05 kl. 04:28.
Citera
2012-11-05, 11:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SistaRycket
När man kommer överens om att byta sin facebook-status till "i ett förhållande"

fotnot: jag tycker det är minst lika tydligt på 20-talet som när man gick i lågstadiet av den anledningen som jag förtydligat ovan.

I min erfarenhet är man närmare ett förhållande om man stannar hemma och idkar samlag än om man går på IKEA

Om man har sex innan, på och efter Ikea då?
Citera
2012-11-05, 12:17
  #8
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Om du har nycklar dit, ni går på IKEA tillsammans och du bor hos honom halva veckan verkar det ju som att ni är ihop?

Citat:
Ursprungligen postat av Hisnau
Om man har sex innan, på och efter Ikea då?

Då är man nymfoman
Citera
2012-11-05, 12:22
  #9
Medlem
"När är man ett par?"
Man kan aldrig bli ett par, till det krävs två.
*smack*
Citera
2012-11-05, 19:47
  #10
Medlem
SistaRyckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisnau
Om man har sex innan, på och efter Ikea då?
vart på IKEA kan man ha 6? finns ju inga provrum direkt
Citera
2012-11-05, 21:14
  #11
Medlem
shady_ladys avatar
Fråga rätt ut vetja. Så gjorde jag med mitt ex efter att vi hade träffats i ett par månader; frågade helt enkelt " är vi ihop nu eller"?
Citera
2012-11-05, 22:17
  #12
Medlem
ikea tillsammans?!? stor milstolpe, bli inte förvånad om han går ner på knä snart!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback