Citat:
Ursprungligen postat av stevietheTV
Precis en sån här tråd letade jag efter!
Hur är det med halebop, har de samarbete med telia och använder samma nät?
Om man köper en Samsung s3 4g från halebop, är den operatörslåst då? Jag snackade med någon på phone house och han sa att de ofta var operatörslåsta och att uppdateringar ofta inte kom före ett halvår efter. Samma fråga gällande nexus 4 (då man ofta köper nexus-telefonerna bara för att få uppdateringarna direkt)?
Jag tänkte ställa en chansfråga också: Mitt val står mellan ett comviq-abbonemang eller ett halebop-abbonemang då jag får studenrabbat på dessa. Vad är för/nackdelar med de båda? (förstår om du inte kan svara på denna om du inte är så insatt i comviq). Priserna är likvärdiga så det handlar mest om operatören i sig
Hejsan!
Man skulle enkelt kunna förklara det att Halebop är en del av Telia Sonera. En speciell avdelning som valt att marknadsföra sig mot en speciell målgrupp- de yngre! De har precis samma nät som Telias användare.
På din andra fråga har jag inte så bra koll på vilka av dem som är operatörslåsta. Jag tror att ingen av dem är det men ja är inte säker. Kan återkomma om du vill!
Som svar på din chansfråga hade jag helt klart valt Halebop. Tele2s (Comviq) nät är katastrofalt dåligt. Jag är mycket insatt i Tele2 och Comviqs produkter då jag själv arbetat där. Surfen är seg och många upplever störningar i tjänsten.
Båda operatörerna erbjuder endast kundservice via mail och chatt. Inte via telefon!
Hör av dig om du undrar något mer!