2012-12-29, 13:50
Medlem
ja har sånna som man kör in i datan. i usb du vet. när ja spelar cs laggar de ibland. kommer inte in på internet.

mvh
Citera
2012-12-29, 13:55
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umepojken
ja har sånna som man kör in i datan. i usb du vet. när ja spelar cs laggar de ibland. kommer inte in på internet.

mvh

Ja då låter det som att du har ett mobilt bredband.

Är det bara ibland du upplever problem så som seg hastighet och att anslutningen bryts? Var i Sverige bor du?

Skulle vara bra om du kunde ge så utförlig information som möjligt, är svårt att hjälpa dig annars....
Citera
2012-12-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Ja då låter det som att du har ett mobilt bredband.

Är det bara ibland du upplever problem så som seg hastighet och att anslutningen bryts? Var i Sverige bor du?

Skulle vara bra om du kunde ge så utförlig information som möjligt, är svårt att hjälpa dig annars....

ok. pappa har hand om det så kan inte mycket om de här. ja har inte virus eller annat spam? har ladda ner porr så vågar inte berätta för pappa. är född i umeå men inte där nu om de spelar roll.

mvh
Citera
2012-12-29, 14:23
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umepojken
ok. pappa har hand om det så kan inte mycket om de här. ja har inte virus eller annat spam? har ladda ner porr så vågar inte berätta för pappa. är född i umeå men inte där nu om de spelar roll.

mvh

Att dessa problem skulle bero på virus låter långsökt då problemet i så fall skulle uppstå hela tiden.

Anledningen till att jag frågade var du bor någonstans är att jag vill veta om det finns några störningar i nätet runt de området där du befinner dig. Var du är född någonstans har ingen betydelse!
Citera
2012-12-30, 23:37
Medlem
Precis en sån här tråd letade jag efter!

Hur är det med halebop, har de samarbete med telia och använder samma nät?

Om man köper en Samsung s3 4g från halebop, är den operatörslåst då? Jag snackade med någon på phone house och han sa att de ofta var operatörslåsta och att uppdateringar ofta inte kom före ett halvår efter. Samma fråga gällande nexus 4 (då man ofta köper nexus-telefonerna bara för att få uppdateringarna direkt)?

Jag tänkte ställa en chansfråga också: Mitt val står mellan ett comviq-abbonemang eller ett halebop-abbonemang då jag får studenrabbat på dessa. Vad är för/nackdelar med de båda? (förstår om du inte kan svara på denna om du inte är så insatt i comviq). Priserna är likvärdiga så det handlar mest om operatören i sig
Citera
2012-12-30, 23:47
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevietheTV
Precis en sån här tråd letade jag efter!

Hur är det med halebop, har de samarbete med telia och använder samma nät?

Om man köper en Samsung s3 4g från halebop, är den operatörslåst då? Jag snackade med någon på phone house och han sa att de ofta var operatörslåsta och att uppdateringar ofta inte kom före ett halvår efter. Samma fråga gällande nexus 4 (då man ofta köper nexus-telefonerna bara för att få uppdateringarna direkt)?

Jag tänkte ställa en chansfråga också: Mitt val står mellan ett comviq-abbonemang eller ett halebop-abbonemang då jag får studenrabbat på dessa. Vad är för/nackdelar med de båda? (förstår om du inte kan svara på denna om du inte är så insatt i comviq). Priserna är likvärdiga så det handlar mest om operatören i sig

Hejsan!

Man skulle enkelt kunna förklara det att Halebop är en del av Telia Sonera. En speciell avdelning som valt att marknadsföra sig mot en speciell målgrupp- de yngre! De har precis samma nät som Telias användare.

På din andra fråga har jag inte så bra koll på vilka av dem som är operatörslåsta. Jag tror att ingen av dem är det men ja är inte säker. Kan återkomma om du vill!

Som svar på din chansfråga hade jag helt klart valt Halebop. Tele2s (Comviq) nät är katastrofalt dåligt. Jag är mycket insatt i Tele2 och Comviqs produkter då jag själv arbetat där. Surfen är seg och många upplever störningar i tjänsten.

Båda operatörerna erbjuder endast kundservice via mail och chatt. Inte via telefon!

Hör av dig om du undrar något mer!
Citera
2013-01-05, 21:14
Medlem
Tja!

Köpte iPhone 5 med Rubbet med Halebop för typ 2 månader sedan.
Har haft kass täckning, 3g släpper hela tiden till "TELIA E" och telefonen släpper Wi-Fi:t till och från.
Tänkte att det berodde på att jag går skola "ute på landet", men upplevde samma problem när jag var hemma eller på stan. Värdelöst! Sjukt besviken.
Gick igår och köpte mig en ny iPhone 5 på ett lagningsställe och upplever samma sak.
Startat om nätverksinställningarna, bytt SIM och återställt telefonen.

Är det bara jag som upplever detta?!
VAD SKA JAG GÖRA?
Citera
2013-01-06, 03:02
Avslutad
Finns det något tillägg till Telias abonnemang så man kan få lite mer och surfa för?
Citera
2013-01-06, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerreberre
Tja!

Köpte iPhone 5 med Rubbet med Halebop för typ 2 månader sedan.
Har haft kass täckning, 3g släpper hela tiden till "TELIA E" och telefonen släpper Wi-Fi:t till och från.
Tänkte att det berodde på att jag går skola "ute på landet", men upplevde samma problem när jag var hemma eller på stan. Värdelöst! Sjukt besviken.
Gick igår och köpte mig en ny iPhone 5 på ett lagningsställe och upplever samma sak.
Startat om nätverksinställningarna, bytt SIM och återställt telefonen.

Är det bara jag som upplever detta?!
VAD SKA JAG GÖRA?

När den hoppar över till Telia E, har du dålig 3G-täckning då? Fungerar det bättre med ditt WiFi på vissa ställen eller är det lika dåligt oavsett vart du befinner dig med det också?

Citat:
Ursprungligen postat av Sadist
Finns det något tillägg till Telias abonnemang så man kan få lite mer och surfa för?

Ja, det gör det.
http://www.telia.se/privat/mobilt/mer-om-mobiltelefoni/surfaimobilen
Citera
2013-01-08, 11:08
Medlem
[quote=cammen3]När den hoppar över till Telia E, har du dålig 3G-täckning då? Fungerar det bättre med ditt WiFi på vissa ställen eller är det lika dåligt oavsett vart du befinner dig med det också?

Ja, det har jag, ingen alls ju.. Eller menar du att det är dålig 3G, sen hoppar den över till Telia E? Det kan vara full 3G och sen bara hoppa över.

WiFi är ju sämre ju längre ifrån WiFi:t jag går, men det ska ju inte släppa när man sitter i rummet jämte..
Citera
2013-01-08, 12:37
Medlem
[quote=Jerreberre]
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
När den hoppar över till Telia E, har du dålig 3G-täckning då? Fungerar det bättre med ditt WiFi på vissa ställen eller är det lika dåligt oavsett vart du befinner dig med det också?

Ja, det har jag, ingen alls ju.. Eller menar du att det är dålig 3G, sen hoppar den över till Telia E? Det kan vara full 3G och sen bara hoppa över.

WiFi är ju sämre ju längre ifrån WiFi:t jag går, men det ska ju inte släppa när man sitter i rummet jämte..

Ja, precis innan den hoppar över till E, självklart inte när den hoppat över. Har du testat att ställa in telefonen på att söka nät manuellt? Det är nämligen flera som haft problem med täckningen på iPhone 5, både vad gäller 3G och WiFi. Detta är något som ska lösas i kommande uppdatering.
Citera
2013-01-08, 13:45
Medlem
[quote=cammen3]
Citat:
Ursprungligen postat av Jerreberre

Ja, precis innan den hoppar över till E, självklart inte när den hoppat över. Har du testat att ställa in telefonen på att söka nät manuellt? Det är nämligen flera som haft problem med täckningen på iPhone 5, både vad gäller 3G och WiFi. Detta är något som ska lösas i kommande uppdatering.

Okej, ursäkta mig..
Ja, det gjorde jag nu, och halebop dök upp efter ett tag. Men när jag sedan gick in på Instagram för att uppdatera så stod det att nätet förlorades.. Och när jag sedan bytte till halebop igen så står det bara "Ingen service"...
Okej. Hörde att den förra uppdateringen skulle fixa WiFi-anslutning, men det tycker jag inte att den gjorde så bra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in