2014-01-11, 18:15
Medlem
Nej på det abonnemanget är de bara 3G som finns på! Just de tele2 abonnemanget som jag har satt i en Halebop lur.
Citera
2014-10-05, 23:20
Medlem
miikoss avatar
Ungefär hur lång tid tar en beställning utav abonnemang?

Gjorde en i början utav september, men inget verkar hända. Kan det annars vara så att det segar hos Tele2, då en begäran om portering skulle skickas dit?
Citera
2014-10-06, 01:32
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Ungefär hur lång tid tar en beställning utav abonnemang?

Gjorde en i början utav september, men inget verkar hända. Kan det annars vara så att det segar hos Tele2, då en begäran om portering skulle skickas dit?

Som skrivits om redan en del i olika trådar, så saboterar Tele2 systematiskt porteringar. De "oregistrerar" kort med jämna mellanrum. När sen en förfrågan från en annan operatör kommer, så är ju kortet oregistrerat och kan då inte porteras.

Vad har Tele2 sagt när du kontaktade dem i ärendet? Vad säger Telia om det?
Citera
2014-10-09, 14:14
Medlem
zoombos avatar
Det här suger:
Om man har ett kontantkort från HaleBop och har köpt en 3, 6 eller 12 månaders laddning med fri användning så kommer det ändå ett SMS efter 25 dagar när du gjorde denna laddning där det står "Nu är det dags att ladda ditt kontantkort....bla-bla-bla".
I mitt fall så visste jag att jag nyligen laddat på för en längre period så jag skrev till deras chat och påpekade detta. Jodå, svarar dom, det går ut ett sånt här meddelande x dagar efter du laddat kortet. Till vilken nytta då för mig undrar jag då? Särskilt när texten är utformad som att perioden håller på att ta slut.
Det enda jag är intresserad av är att veta när laddningen håller på att ta slut!
Ja, men systemet skickar ut detta med automatik och man får själv hålla reda på detta ansåg dom.
Sure!
Detta görs medvetet för att folk som inte har koll ska trycka in mer $$$ på kontot. Visst, dessa försvinner inte utan slutdatum flyttas fram men jag tycker ändå att tillvägagångssättet luktar illa.
För vissa fasen har systemet koll på när laddningen tar slut!
Citera
2014-10-09, 14:23
Medlem
Har fått hem min iPhone 6 med Comviq abonnemang och behöver aktivera telefonen med ett simkort.

Problemet är att Comviq abonnemanget är pausat till den 2/12/14 för att då går mitt andra abonnemang på Telenor ut.

Frågan lyder då: Kan jag ända aktivera telefonen med mitt pausade Comviq abonnemang utan att dem börjar skicka ut fakturor osv...?

Vill kunna börja surfa på telefonen via Wifi osv.

Edit: OJ, var nyvaken när jag skrev detta, kom i helt fel tråd!! Sorry!
Senast redigerad av DavidSvenne 2014-10-09 kl. 14:34.
Citera
2014-10-09, 18:34
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Det här suger:
Om man har ett kontantkort från HaleBop och har köpt en 3, 6 eller 12 månaders laddning med fri användning så kommer det ändå ett SMS efter 25 dagar när du gjorde denna laddning där det står "Nu är det dags att ladda ditt kontantkort....bla-bla-bla".
I mitt fall så visste jag att jag nyligen laddat på för en längre period så jag skrev till deras chat och påpekade detta. Jodå, svarar dom, det går ut ett sånt här meddelande x dagar efter du laddat kortet. Till vilken nytta då för mig undrar jag då? Särskilt när texten är utformad som att perioden håller på att ta slut.
Det enda jag är intresserad av är att veta när laddningen håller på att ta slut!
Ja, men systemet skickar ut detta med automatik och man får själv hålla reda på detta ansåg dom.
Sure!
Detta görs medvetet för att folk som inte har koll ska trycka in mer $$$ på kontot. Visst, dessa försvinner inte utan slutdatum flyttas fram men jag tycker ändå att tillvägagångssättet luktar illa.
För vissa fasen har systemet koll på när laddningen tar slut!

Vi har råkat ut för samma sak. Jag tror man får polisanmäla för bedrägeriförsök. De verkar inte bry sig på Telia/Halebop.
Citera
2014-10-10, 11:07
Medlem
fendadens avatar
Möjligen dum fråga, men om min mobil är låst till Telia så fungerar väl ett Halebop sim-kort i det?
Citera
2014-10-10, 13:53
Medlem
Finns det studentabonnemang till halebop? Och går det att teckna det med en iphone 6?
Citera
2014-10-10, 14:33
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Möjligen dum fråga, men om min mobil är låst till Telia så fungerar väl ett Halebop sim-kort i det?

Det finns tyvärr inget enkelt svar på det. Det beror på vilket nivå mobilen är låst på. Du får hel enkelt låna ett kort och prova.

En mobil kan t.ex. vara låst till

Hela nätet
Del av nät
Citera
2014-10-11, 13:44
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Som skrivits om redan en del i olika trådar, så saboterar Tele2 systematiskt porteringar. De "oregistrerar" kort med jämna mellanrum. När sen en förfrågan från en annan operatör kommer, så är ju kortet oregistrerat och kan då inte porteras.

Vad har Tele2 sagt när du kontaktade dem i ärendet? Vad säger Telia om det?

Fick svar nu, Tele2 hade ignorerat porteringsansökan och Telia har precis bytt plattform på deras system och beräknas vara igång igen i mitten av november senast. Nu fungerar inte systemet fullt ut.
Citera
2014-10-11, 17:41
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Fick svar nu, Tele2 hade ignorerat porteringsansökan och Telia har precis bytt plattform på deras system och beräknas vara igång igen i mitten av november senast. Nu fungerar inte systemet fullt ut.

Tele2 är riktigt rejält fula, vad det gäller porteringar. Man måste vara på dem flera gånger, och vara beredd på att "registrera om" sig.
Citera
2014-10-11, 21:38
Medlem
Har halebop iphone 5s 64Gb i silver/vit?

På hemsidan verkar det bara som 64gb finns i space-grey.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in