2012-12-05, 22:04
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LL9
När jag köpte min mobil med abonnemanget halebop rubbet stor så fick jag betala 1300 kr direkt till posten när jag hämtade den. Räknas detta som att jag betalt av mina första två månader? Anledningen till att jag frågar är för att jag fick telefonen slutet av oktober och än idag så har jag inte fått hem någon faktura än på att betala mobilen

Hejsan!

Du kommer med största sannolikhet att få denna fakturan nu inom en snar period. Den kommer innehålla november månads avgifter + december månads fasta avgifter. Du köpte möjligtvis inte en telefon med extra minne? Dvs tex Iphone 32GB istället för 16GB och därav var du tvungen att betala en fast kostnad utöver månadsavgiften.
Citera
2012-12-11, 15:27
Medlem
Ang. Telia.
Jag beställde en mobil från Telias hemsida, fast efter ett tag så ångrade jag mig och skulle avbryta det.
Problemet här är att ordern är inte riktigt verkställd, eller snarare finns inte. Pga Telia var tvungna att skicka ett brev där man behöver skriva under att man går med på deras villkor och dylikt - efter det skulle man skicka tillbaks den och då skapar dom ordern.

Om jag vill avbryta min beställning skall jag bara ignorera att skicka tillbaks brevet(och på så sätt aldrig färdigställa ordern) eller ringa Telia?
Citera
2012-12-11, 16:48
Medlem
Mongouls avatar
Bara jag som inte har någon täckning med telia/halebop idag?
Citera
2012-12-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoul
Vi har stor driftstörning nu för tillfället. Står även på aftonbladet förväntad klartidpunkt kl 2 i natt.
Citera
2012-12-11, 17:17
Medlem
escilichiss avatar
jag har ingen täckning alls.. har halebop
Senast redigerad av escilichis 2012-12-11 kl. 17:26.
Citera
2012-12-11, 18:52
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrell
Ang. Telia.
Jag beställde en mobil från Telias hemsida, fast efter ett tag så ångrade jag mig och skulle avbryta det.
Problemet här är att ordern är inte riktigt verkställd, eller snarare finns inte. Pga Telia var tvungna att skicka ett brev där man behöver skriva under att man går med på deras villkor och dylikt - efter det skulle man skicka tillbaks den och då skapar dom ordern.

Om jag vill avbryta min beställning skall jag bara ignorera att skicka tillbaks brevet(och på så sätt aldrig färdigställa ordern) eller ringa Telia?

Du bör ringa Telia så allt är i sin ordning!

Citat:
Ursprungligen postat av Mongoul

Citat:
Ursprungligen postat av escilichis
jag har ingen täckning alls.. har halebop

Det är just nu störningar i stora delar av nätet och det berör dom flesta kunder. Tekniker jobbar på att lösa felet och vi hoppas att det snart ska fungera för alla.
Citera
2012-12-14, 14:28
Medlem
Vikingsdotters avatar
Kan jag föra över pengar från mitt kontantkort (Nokia knapptelefon) till en annan? Jag har Telia.
Citera
2012-12-14, 17:26
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingsdotter
Kan jag föra över pengar från mitt kontantkort (Nokia knapptelefon) till en annan? Jag har Telia.

Nej det fungerar tyvärr inte. Bara Comviq som erbjuder denna tjänst!
Citera
2012-12-14, 21:47
Medlem
Noxid, vad säger du om jag säger "The eagle has landed" ?
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2012-12-14 kl. 21:58.
Citera
2012-12-18, 17:30
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Noxid, vad säger du om jag säger "The eagle has landed" ?

Hejsan!

Missade ditt inlägg helt! Jag vet inte...
Citera
2012-12-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Svårt att hjälpa dig alltså, du verkar ju inte vilja besvara frågor och ge info heller.

Har du ADSL eller fiber, till att börja med?

hur ska man vet man va man har?.

mvh
Citera
2012-12-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umepojken
hur ska man vet man va man har?.

mvh

Ditt modem/router är det kopplat till väggen med ett telefonjack eller en ethernet-kabel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in