Citat:
Då hade jag rätt i att det är 2 kronor per samtal (med obegränsad samtalslängd inom hela EU) samt 50 öre per SMS (inom hela EU). Ända tills jag tankar på korten på nytt... vilket av naturliga orsaker aldrig lär hända. Använder i princip bara korten till att bekräfta mobiltelefonnummer kopplade till registrerade internetdomäner. ICANN har ju som krav att man måste ha ett fungerande (mobil)telefonnummer kopplad till resp internetdomän man "äger".
Angående kontantkort från Halebop. Enligt informationen som Telia har lämnat via Kivra så är det Halebops prislista/villkor som gäller tills vidare. När man gör sin första laddning via Telia upphör de gamla förmånliga priserna/villkoren och Telias prislista/villkor börjar gälla.
Halebops saldokontroll via *101# visade att samtal kostar 2 kr/st oavsett längd och att SMS/MMS kostar 50 öre/st. Denna saldokontroll kan jag inte längre göra utan hänvisas till *120# (Telias saldokontroll).
Telias saldokontroll via *120# har ingen information om kostnaden för samtal och meddelanden. Endast saldo och giltighetstid specificeras.
Ett SMS per år för att hålla SIM-kortet aktivt. Du klarar dig till år 2050 och jag kommer att klara mig till år 2206 (180 år) om Telia håller vad de lovar.
Halebops saldokontroll via *101# visade att samtal kostar 2 kr/st oavsett längd och att SMS/MMS kostar 50 öre/st. Denna saldokontroll kan jag inte längre göra utan hänvisas till *120# (Telias saldokontroll).
Telias saldokontroll via *120# har ingen information om kostnaden för samtal och meddelanden. Endast saldo och giltighetstid specificeras.
Ett SMS per år för att hålla SIM-kortet aktivt. Du klarar dig till år 2050 och jag kommer att klara mig till år 2206 (180 år) om Telia håller vad de lovar.
Då jag köpte mitt första Halebop GO kontantkort så tankade man på, ex 100 kronor, så dubblade Halebop det insatta beloppet så man fick 200 kronor. Skickar jag ett SMS per år för att aktivera SIM-kortet så lär det mao räcka fram till år 2400. Vore intressant att ev kunna se in i framtiden men jag är tämligen säker på att varken Telia, mobiltelefoner eller ens människan finns kvar på vår planet då.
Är ärligt talat väldigt förvånad över att både Halebop och i synnerhet GO gick i graven??? Blev förtjänsten för stor hos användarna och för liten hos grisarna på Telia?