2012-11-28, 17:28
Medlem
biljons avatar
Om jag vill ha en Nokia Lumia 920 med maximalt med surf men minimalt med sms och samtal vilket abonnemang ska jag välja då?
Citera
2012-11-28, 18:23
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Hej har lite frågor om Telia och Iphone 5

1. Min 3G är hemskt dålig, jag förlorar den ibland när jag stoppar ner den i fickan och förlorar den ofta när jag åker bil. Problemet är att den inte vill gå tillbaka till 3G, jag måste stänga av och slå på 3G för att få tillbaka 3G. Min kompis har telenor och han har 3G överallt, i bilen också.

2. Jag har Telia flex mellan och märker att 3GB i månad räcker inte ens en vecka, så jag vill skaffa 10GB i månaden eller något liknande. Hur mycket kostar det mig för att bara uppgradera till 10GB? Vill inte ha mer sms och tid att ringa för som flex hög.

3. Kan ett nytt SIM kort lösa problem 1? Eller måste jag skicka in den på lagning någonstans? För jag vet att det inte ska vara så här, fler på telias forum som har samma problem men inget svar där.

VÄLDIGT tacksam för svar

Fråga 1+3:

Det låter som att det är nätet det är fel på. Dvs med största sannolikhet är det inte din telefon som är problemet, då du även säger att andra upplever samma problem. Det du kan göra är att ringa in till Telia och göra en felanmälan så får teknikerna kolla på var felet ligger, alt åtgärda det så allt funkar som det ska. Men för att dom ska göra detta krävs som sagt att en felanmälan görs hos de kunder som upplever problemet. Du kan ringa in på tel: 90200 så hjälper dom dig!

Fråga 2

För 100kr/mån får du totalt 10Gb/månad. Det är en prenumerationstjänst som du kan avsluta när du vill!

Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Om jag vill ha en Nokia Lumia 920 med maximalt med surf men minimalt med sms och samtal vilket abonnemang ska jag välja då?

Alternativ så som Telia Max 25 med mobilsurf Stor eller Till vänner mobilsruf stor för 399kr/mån för båda alternativen hade fungerat. 10GB ingår!
Citera
2012-11-28, 19:19
Medlem
Cameltotems avatar
Jaa men verkar inte som alla har det problemet. Känns som SIM kort är enda vägen ut?

Men ska ringa in och kolla!

Få se om 10GB räcker en månad då Eftersom jag streamar musik runt 6 timmar om dagen.

Tack så mkt för hjälpen!
Citera
2012-11-28, 19:40
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Jaa men verkar inte som alla har det problemet. Känns som SIM kort är enda vägen ut?

Men ska ringa in och kolla!

Få se om 10GB räcker en månad då Eftersom jag streamar musik runt 6 timmar om dagen.

Tack så mkt för hjälpen!

Ahh okej, gör så!

Har du inget WiFi hemma som du kan använda? Brukar få ner användningen ganska rejält.
Citera
2012-12-01, 21:01
Bannlyst
Svarar ni på ärenden och frågor skickade via mail på helger?
Citera
2012-12-01, 22:36
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Svarar ni på ärenden och frågor skickade via mail på helger?

Ja det gör dom!
Citera
2012-12-01, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Ja det gör dom!

Tack Noxid, visste inte att du arbetar hos Telia också
Citera
2012-12-01, 22:49
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Tack Noxid, visste inte att du arbetar hos Telia också

Haha jag "jobbar" överallt!
Citera
2012-12-02, 21:24
Bannlyst
Har ännu inte fått svar, jäkla idioter
Citera
2012-12-02, 22:45
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Har ännu inte fått svar, jäkla idioter

Är det Telia eller Halebop du har skickat mail till?

Varför ringer du inte/chattar?
Citera
2012-12-02, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Är det Telia eller Halebop du har skickat mail till?

Varför ringer du inte/chattar?

Det är Telia. Det handlar om ett serviceärende där de inte lagar en lur jag köpte ifrån dem kontant. Måste ha missat att man kan chatta...men med tanke på att jag inte är kund hos de så får jag se om jag kan chatta öht
Citera
2012-12-02, 23:35
Medlem
Mitt iMessage fungerar sällan. Det kommer en blå ruta men meddelandet levereras sällan och segt. Beror det på min operatör (halebop)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in