2013-11-22, 11:35
Medlem
Varför är inte halebop anslutna till mecenat längre?
Citera
2013-11-22, 17:28
Medlem
De finns fortfarande kvar på http://studentkortet.se
Citera
2013-11-28, 15:04
Medlem
Mr.Nesss avatar
Måste berömma Halebop för snabb leverans!
Beställde en HTC One i Tisdags (ganska sent) och nu sitter jag här med mobilen i handen, riktigt snabbt och bra
Citera
2013-11-29, 14:33
Awaiting Email Confirmation
halebop. varför skickar ni reklam om shoppingsajter med sms ? är det ens lagligt? isåfall vill jag ha billigare abonnemang, eftersom ni tjänar mycket pengar på det.
t ex sportamore, hur mycket tjänar ni det på det? kan tänka mej att dom gav flera miljoner för att ni ska smsa till 100 000-tals abonnenter.

jag blockerade halebops telefonnummer efter första reklam-smset. så jag vet inte hur många ni skickar i månaden. så, hur många?
Senast redigerad av ett23fyra 2013-11-29 kl. 14:52.
Citera
2013-12-08, 10:22
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
halebop. varför skickar ni reklam om shoppingsajter med sms ? är det ens lagligt? isåfall vill jag ha billigare abonnemang, eftersom ni tjänar mycket pengar på det.
t ex sportamore, hur mycket tjänar ni det på det? kan tänka mej att dom gav flera miljoner för att ni ska smsa till 100 000-tals abonnenter.

jag blockerade halebops telefonnummer efter första reklam-smset. så jag vet inte hur många ni skickar i månaden. så, hur många?

Hur vet du att Halebop har något med dessa sms att göra? Om du tidigare varit kund hos tex. Sportamore och angivit att du tillåter sms/nyhetsbrev från företaget precis innan du skall bekräfta ordern, så beror det ju på det!
Citera
2013-12-08, 21:13
Medlem
Har ett klagomål till Telias throttling på ett Företagsabonnemang.

Tror det är ett 10mbit mobil internet som är på de, och jag hade inte något internet här hemma under några timmar så jag drog igång internetdelning på den till datorn och kollade på typ Twitch.tv en del.

Får ett sms om att gränsen är nådd, javisst, kan de ha gått från 10 till 3mbit kanske? Nej nej för fan, här ska du få 0.065~mb/s ner.

Hur fan? Har inget emot en sänkning på hastigheten, men för helvete, 0.065mb/s ?
Citera
2013-12-09, 10:33
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkburk92
Har ett klagomål till Telias throttling på ett Företagsabonnemang.

Tror det är ett 10mbit mobil internet som är på de, och jag hade inte något internet här hemma under några timmar så jag drog igång internetdelning på den till datorn och kollade på typ Twitch.tv en del.

Får ett sms om att gränsen är nådd, javisst, kan de ha gått från 10 till 3mbit kanske? Nej nej för fan, här ska du få 0.065~mb/s ner.

Hur fan? Har inget emot en sänkning på hastigheten, men för helvete, 0.065mb/s ?

Hehe ja du, den hastigheten är ju inget att hänga i julgranen. Men du skall vara tacksam att du kan surfa överhuvudtaget, trots uppnådd datamängd. På många av de abonnemang som finns på marknaden nu stängs möjligheten att surfa helt av, pga justeringar i villkoren.
Citera
2013-12-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Hehe ja du, den hastigheten är ju inget att hänga i julgranen. Men du skall vara tacksam att du kan surfa överhuvudtaget, trots uppnådd datamängd. På många av de abonnemang som finns på marknaden nu stängs möjligheten att surfa helt av, pga justeringar i villkoren.

Tror telenor throttlar 10mbit till 3, om jag inte minns fel. Och med 0.065mbit så går de inte att surfa. Det är som 56kb modem alltså.
Citera
2013-12-09, 20:30
Medlem
Citat:
Tror telenor throttlar 10mbit till 3, om jag inte minns fel. Och med 0.065mbit så går de inte att surfa. Det är som 56kb modem alltså.

Telenor sänker till 0,032Mbit/s
Citera
2013-12-09, 20:37
Medlem
Citat:

Med nytecknade företagsabonnemang hos Telenor sänks hastigheten till hela 32Kbit/s - alltså ännu lägre än Telias.
Citera
2013-12-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Med nytecknade företagsabonnemang hos Telenor sänks hastigheten till hela 32Kbit/s - alltså ännu lägre än Telias.

Tre och Tele2 stänger ju av datatrafiken efter förbrukad datamängd. Man blir alltså tvingad att köpa mer eller vara utan data uppkoppling.
Citera
2013-12-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Tre och Tele2 stänger ju av datatrafiken efter förbrukad datamängd. Man blir alltså tvingad att köpa mer eller vara utan data uppkoppling.

Ja, dock vet jag inte om det gör så mycket. Personligen anser jag att spärrad surf eller 0,032Mbit/s sak samma.

0,032Mbit motsvarar ju typ 0,004MB. Med en hastighet på 0,004MB/s skulle det ta ungefär 12,5 minuter att ladda en hemsida på 3MB, t.ex Aftonbladet. Är trött, så kanske inte tänker helt rätt - men det tror jag att jag gör.

Sett till att det skulle ta 12 minuter att hämta en hemsida, så känns det inte så motiverande att surfa. Det slutar ju med att man i princip blir tvungen att köpa mer data eller sluta surfa, det finns inte mycket man kan göra i så pass låg hastighet med dagens smartphones.

Normalt tycker man ju att det går långsamt att surfa på EDGE, men sett till att det ligger på ca 300Kbit/s så är det ju snabbt i jämförelse.

För övrigt så sänks hastigheten om man surfar upp datamängden hos 3 på företagsabonnemang (förutom 3Business start samt plus) samt på 3Total 20GB för privatkunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in