2012-12-02, 23:36
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Det är Telia. Det handlar om ett serviceärende där de inte lagar en lur jag köpte ifrån dem kontant. Måste ha missat att man kan chatta...men med tanke på att jag inte är kund hos de så får jag se om jag kan chatta öht

Okej. Nej då måste du ringa in. Chatten hanterar endast teknisk/iphonesupport!
Citera
2012-12-02, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Okej. Nej då måste du ringa in. Chatten hanterar endast teknisk/iphonesupport!

Kan man inte skicka mail? Jag mailade dem igår men har ännu inte fått svar. Så man måste ringa? Inte nog med att de är inkompetenta och inte kan laga mobilen så ska man ta och ringa idioterna också. Suck
Citera
2012-12-03, 00:02
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Kan man inte skicka mail? Jag mailade dem igår men har ännu inte fått svar. Så man måste ringa? Inte nog med att de är inkompetenta och inte kan laga mobilen så ska man ta och ringa idioterna också. Suck

Det fungerar att maila men ärendet blir mycket mer lätthanterande både för dig och Telia om du ringer in.

Annars kan du ju alltid skicka brev via snigelpost...
Citera
2012-12-03, 00:17
Bannlyst
Citat:
Det fungerar att maila men ärendet blir mycket mer lätthanterande både för dig och Telia om du ringer in.

Annars kan du ju alltid skicka brev via snigelpost...

lol jag har ett hett temprament så det lär bli ett problem om jag tar det via telefon så mail is the way to go
Citera
2012-12-03, 00:33
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LL9
Mitt iMessage fungerar sällan. Det kommer en blå ruta men meddelandet levereras sällan och segt. Beror det på min operatör (halebop)?

Hejsan!

Missade ditt inlägg.

Det verkar som att det är problem med iMessage och inte operatören. Upplever dina vänner samma problem eller är det bara du? Ett tips är att ominstallera appen.

Hör av dig igen om det inte fungerar!
Citera
2012-12-03, 00:37
Medlem
Citat:
Hejsan!

Missade ditt inlägg.

Det verkar som att det är problem med iMessage och inte operatören. Upplever dina vänner samma problem eller är det bara du? Ett tips är att ominstallera appen.

Hör av dig igen om det inte fungerar!

Ominstallera appen? iMessage är la ingen app? Ne de bara jag som har så
Citera
2012-12-03, 01:41
Medlem
nyss tecknade jag ett abonnemang hos halebop pga det va så billigt ich hade lika bra tecknkng sim telia. annars skulle jag teckna hos telia själv. förlorar inte telia kunder pga halebop. Eller har de gemensamt ekonomi?
Citera
2012-12-03, 16:38
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serthac
nyss tecknade jag ett abonnemang hos halebop pga det va så billigt ich hade lika bra tecknkng sim telia. annars skulle jag teckna hos telia själv. förlorar inte telia kunder pga halebop. Eller har de gemensamt ekonomi?

Telia och Halebop är stort sett samma sak. De är delar av TeliaSonera AB.
Citera
2012-12-04, 11:29
Medlem
Har Telia Max 25 Surf, och har den senaste veckan använt min mobil som en WiFi-hotspot pga. att jag inte kunnat köpa ett mobilt bredband än. Uppnådde igår min gräns, och undrar om det kostar extra att surfa nu?

Sökte lite på google, och det jag hittade var att man inte längre kunde surfa lika fort (vilket också stod i smset jag fick), men att det inte skulle kosta något extra. Men ville ändå fråga här för att kolla om det stämmer. Så, vad säger ni?
Citera
2012-12-04, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagge17
Har Telia Max 25 Surf, och har den senaste veckan använt min mobil som en WiFi-hotspot pga. att jag inte kunnat köpa ett mobilt bredband än. Uppnådde igår min gräns, och undrar om det kostar extra att surfa nu?

Sökte lite på google, och det jag hittade var att man inte längre kunde surfa lika fort (vilket också stod i smset jag fick), men att det inte skulle kosta något extra. Men ville ändå fråga här för att kolla om det stämmer. Så, vad säger ni?

Kostar inte extra, bara sänkt hastighet !
Citera
2012-12-04, 15:16
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LL9
Ominstallera appen? iMessage är la ingen app? Ne de bara jag som har så

Nja egentligen är det en app, som ingår i Meddelanden. Då problemet endast uppstår hos dig verkar det ändå inte vara det är nätet det är fel på. Känns som det är något bugg i programmet.

Nu har jag inte Iphone men det finns alltså ingen möjlighet att uppdatera programmet/ominstallera?
Citera
2012-12-05, 00:39
Medlem
När jag köpte min mobil med abonnemanget halebop rubbet stor så fick jag betala 1300 kr direkt till posten när jag hämtade den. Räknas detta som att jag betalt av mina första två månader? Anledningen till att jag frågar är för att jag fick telefonen slutet av oktober och än idag så har jag inte fått hem någon faktura än på att betala mobilen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in