2012-11-09, 15:16
Citat:
Du är bara löjlig. Men för all del, försök att kalla mig känslig när diskussionsämnet är hur känsliga svarta är.
Ursprungligen postat av GEEEMONEY
du är ju det, take it like a man. truth hurts kiddo!
och nej, jag känner att jag har precis den fingertoppskänsla som gjorde att du än en gång blev ytterst provocerad, puss
och nej, jag känner att jag har precis den fingertoppskänsla som gjorde att du än en gång blev ytterst provocerad, puss

Citat:
USA är inte ett sammanhållet land, utan ett extremt splittrat land efter ras.
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
På ett sätt ja; och på ett sätt ett kraftfullt nej.
Två saker skiljer mot den svenska sk "mångkulturen" :
1. Till USA invandrar man inte för att få en ekonomisk räkmacka, utan man invandrar för att bidra på något sätt. Det är arbetskraftsinvandrare, punkt slut.
2. Patriotismen. Oavsett om man är vit, svart, röd eller gul så håller man på sitt land och sitt folk, och sin sammanhållning, på ett sätt som skulle göra en SD:are generad. Detta är inte "mångkultur" på ett svenskt vis med förlorade enklaver som kastar sten och brandbomber mot polis och brandkår. Otänkbart i det "mångkulturella" USA. Det är kultur på ett fint sätt, man kan visst behålla en hel del av den kultur man kommer från; men man är först och främst och alltid AMERIKAN och offrar sig för flaggan och grundtanken.
Två saker skiljer mot den svenska sk "mångkulturen" :
1. Till USA invandrar man inte för att få en ekonomisk räkmacka, utan man invandrar för att bidra på något sätt. Det är arbetskraftsinvandrare, punkt slut.
2. Patriotismen. Oavsett om man är vit, svart, röd eller gul så håller man på sitt land och sitt folk, och sin sammanhållning, på ett sätt som skulle göra en SD:are generad. Detta är inte "mångkultur" på ett svenskt vis med förlorade enklaver som kastar sten och brandbomber mot polis och brandkår. Otänkbart i det "mångkulturella" USA. Det är kultur på ett fint sätt, man kan visst behålla en hel del av den kultur man kommer från; men man är först och främst och alltid AMERIKAN och offrar sig för flaggan och grundtanken.
Citat:
Nu är det ju inte direkt huruvida om många människor dog i tyska koncentrationsläger under de sista veckorna under kriget eller inte som ligger i fokus för revisionism kring "förintelsen". Utan det folk pratar om är huruvida en utrotningspolicy fördes, dvs att staten förde ett politiskt program om massdödande i koncentrationsläger.
Ursprungligen postat av dmrkzth7
Visst, så kan det vara, men det är fortfarande ingen som har photoshopat fram bilder från folk som svalt i koncentrationsläger. Att folk utnyttjar vad som helst för att få makt och pengar är klart, men det innebär inte att händelsen de framför, om än "twistad", inte har inträffat. Om man vill få folk att sluta att t.ex återge berättelser för egen vinst - överdriva vissa saker, förminska andra - så ser jag inte hur det skulle gå i ett kapitalistiskt samhälle.
Att många svalt under de sista veckorna under kriget förnekar ingen, det är ju liksom rätt naturligt när de allierade bombar sönder halva Tyskland såsom industrier, infrastruktur, inkluderat vägar och järnvägar som då transport av förnödenheter till koncentrationsläger kräver.