2012-11-09, 15:16
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GEEEMONEY
du är ju det, take it like a man. truth hurts kiddo!

och nej, jag känner att jag har precis den fingertoppskänsla som gjorde att du än en gång blev ytterst provocerad, puss
Du är bara löjlig. Men för all del, försök att kalla mig känslig när diskussionsämnet är hur känsliga svarta är.
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
På ett sätt ja; och på ett sätt ett kraftfullt nej.

Två saker skiljer mot den svenska sk "mångkulturen" :
1. Till USA invandrar man inte för att få en ekonomisk räkmacka, utan man invandrar för att bidra på något sätt. Det är arbetskraftsinvandrare, punkt slut.
2. Patriotismen. Oavsett om man är vit, svart, röd eller gul så håller man på sitt land och sitt folk, och sin sammanhållning, på ett sätt som skulle göra en SD:are generad. Detta är inte "mångkultur" på ett svenskt vis med förlorade enklaver som kastar sten och brandbomber mot polis och brandkår. Otänkbart i det "mångkulturella" USA. Det är kultur på ett fint sätt, man kan visst behålla en hel del av den kultur man kommer från; men man är först och främst och alltid AMERIKAN och offrar sig för flaggan och grundtanken.
USA är inte ett sammanhållet land, utan ett extremt splittrat land efter ras.
Citat:
Ursprungligen postat av dmrkzth7
Visst, så kan det vara, men det är fortfarande ingen som har photoshopat fram bilder från folk som svalt i koncentrationsläger. Att folk utnyttjar vad som helst för att få makt och pengar är klart, men det innebär inte att händelsen de framför, om än "twistad", inte har inträffat. Om man vill få folk att sluta att t.ex återge berättelser för egen vinst - överdriva vissa saker, förminska andra - så ser jag inte hur det skulle gå i ett kapitalistiskt samhälle.
Nu är det ju inte direkt huruvida om många människor dog i tyska koncentrationsläger under de sista veckorna under kriget eller inte som ligger i fokus för revisionism kring "förintelsen". Utan det folk pratar om är huruvida en utrotningspolicy fördes, dvs att staten förde ett politiskt program om massdödande i koncentrationsläger.

Att många svalt under de sista veckorna under kriget förnekar ingen, det är ju liksom rätt naturligt när de allierade bombar sönder halva Tyskland såsom industrier, infrastruktur, inkluderat vägar och järnvägar som då transport av förnödenheter till koncentrationsläger kräver.
Citera
2012-11-10, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltSatansGalen
Ja, den vita rasismen pressas tillbaka av mångkultur och annat trams. Medan den svarta rasismen samt den latinamerikanska rasismen är på absolut toppnivå. 93% av de svarta väljarna röstade på Obama, jävla rassar! 70% av latinos röstade på Obama, fy fan vilka rasisthoror. Knulla deras rasistmammor. Eller vad säger du?

Kul att studera Din och andra rassars bitterhet över att amerikanska väljare inte tänker som dom.
Citera
2012-11-10, 03:56
Medlem
Sherekhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WiperTheMighty
1,1 miljoner svenskar kollade på aftonbladets valvaka, livefeeden får säkert in tusentals inlägg varje minut.
Nej, det gällde dagen efter, det var väldigt dåligt tempo och samma personer återkom hela tiden. Sluta bsa
Citera
2012-11-10, 23:06
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det sägs att Obama har en osviklig förmåga att få sin folkgrupp att gå till valurnorna. T o m de fetaste chokladbollarna i 300kg:s klassen släpade sig iväg till vallokalrena. - Såväl feminister som ligister i hela världen jublar över valutgången, och vita huset förvandlas så sakteliga till "Onkel Tom's stuga" !

Prognosen för USA:s höga arbetslöshet ser mörk ut.
Nå, det skulle det göra i än högra grad med MR som president. USAs väljare är inte lika extrema som europeisk media framställer dem som. Tro mig, jag har varit där...
Citera
2012-11-12, 02:45
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nå, det skulle det göra i än högra grad med MR som president. USAs väljare är inte lika extrema som europeisk media framställer dem som. Tro mig, jag har varit där...

Även jag har varit i USA ett antal ggr, och det är stor skillnad på vilket väderstreck man drar åt. En av mina favoritstater är Texas i söder, och där finns den gamla genuina amerikanska livsstilen kvar.
Många hade hoppats på att Obama skulle bli en parentes och en engångsföreteelse, men nu när han är omvald så börjar folk se mer allvarligt på "The upcoming negroes of America". Risken är stor att fler negrer och även spansktalande indianer (hispanics) börjar söka sig till makten.
Citera
2012-11-12, 04:23
Medlem
fnacts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergioTacchini
Tror du som jag att Obama följs av en latinsk president i nästa val?

Ser inte det som omojligt, finns det nagra tankbara kandidater for demokraterna som ar av latino-ursprung?

Utan statistik eller fakta som stottar mitt pastaende utan endast erfarenheter fran en relativt kort period i USA kanns det dock som att latinos inte ar en speciellt uppskattad folkgrupp.

Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Obama fick 75% av latinamerikanernas röster, vilket är bättre än 2008.

Olustigt av mig att ratta nagon och sedan ha fel, ber om ursakt for det. Bor i USA och laser en kurs i amerikansk politik. Har namnts flera ganger under kursen att republikanerna har ett stort grepp om latinos men det visade sig vara fel.
Citera
2012-11-19, 11:01
Medlem
AberNeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wecab
Vill egentligen inte kliva in på det här men känns det inte som ett värdelöst argument?
Ska man rösta på ett parti idag för något dem gjorde för 200 år sedan?
Jo, jag instämmer. Vi satt och bråkade en del om det faktiskt. Det finns nog många människor som röstar på partier på grund av gamla meriter även här i Sverige. Jag kan tänka mig att det finns en hel del äldre socialdemokrater som fortsätter rösta på dem av gammal vana fastän det finns alternativ som bättre speglar deras intressen.
Senast redigerad av AberNein 2012-11-19 kl. 11:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in