Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
1. Sant. Det handlar bl.a. om kvinnors rätt att bestämma över sin egen kropp.
Det handlar också om att avliva foster, har du missat det?
Citat:
2. I ett rättvist samhälle är alla lika inför lagen. Således bör HBTQ-människor ha samma rättigheter som övriga medborgare (d.v.s lagstiftad rätt att gifta sig).
För det första så finns det fler argument än endast religiösa för att inte tillåta homoäktenskap, och för det andra är det som sagt inte unikt en republikanskt ståndpunkt.
Jag ifrågasätter för övrigt att lägga tyngd vid något så pass ovidkommande som homoäktenskap när hela landet är på väg ner i avgrunden.
Citat:
3. Jag håller inte med om att det är långsökt. I ett välbärgat och jämlikt samhälle minskar kyrkans makt (se på Sverige). Det ligger inte i republikanernas intresse. Därför ser deras skattepolitik ut som den gör.
Låga skatter har ganska mycket fler effekter än att det eventuellt ökar kyrkans inflytande, det borde till och med en liten sossefeminist fatta. Jag undrar också vad det är för fel på kyrkan, personligen känner jag mig mer trygg med en inflytelserik kyrka vars verksamhet bygger på frivillig interaktion än med en övervuxen stat, vars verksamhet bygger på våld och tvång.