2012-10-31, 10:38
Medlem
Cayennepeppars avatar
I förra veckan såg jag Anders Borg sitta i TV soffan och säga att nationalismen är fiende till globaliseringen. Då fattade jag att globalisering är vad han och liknande personer vill uppnå. Samt att ni på FB har haft rätt hela tiden. Vår regering stödjer globaliseringen och vill motarbeta Svensk nationalism genom att släppa in horder av Somalier, MENA och dyligt slödder. Läskigt på allvar! Tyvärr saknar jag helt politisk skolning men jag har öron att höra vad finansministern säger i TV. Givetvis tror de gnälliga Syrierna att röda mattan skall rullas ut för dem här i Sverige. Alla viktiga personer vill ju ha dem här och tjäna pengar på profitering och globalisering. Tror jag.
Citera
2012-10-31, 10:55
Medlem
Sverige2025s avatar
Globaliseringen är ett stort skämt. Ideér om ett mångkulturellt samhället är samma fiasko som kommunismen.

Det Europa behöver nu är starka är nationaltiska strömningar som i Grekland, Ungern och Finland. Det dags att sluta oja sej över 2nd ww, de som hände för 70 år sedan. Inget som påverka oss idag, idag måste vi börja stänga vår gränser ingen, för nu hotas vi av en yttre fiende, han kommer i form gräshopps svärmar och hetter Muhammed.

Citat:
Ursprungligen postat av Cayennepeppar
I förra veckan såg jag Anders Borg sitta i TV soffan och säga att nationalismen är fiende till globaliseringen. Då fattade jag att globalisering är vad han och liknande personer vill uppnå. Samt att ni på FB har haft rätt hela tiden. Vår regering stödjer globaliseringen och vill motarbeta Svensk nationalism genom att släppa in horder av Somalier, MENA och dyligt slödder. Läskigt på allvar! Tyvärr saknar jag helt politisk skolning men jag har öron att höra vad finansministern säger i TV. Givetvis tror de gnälliga Syrierna att röda mattan skall rullas ut för dem här i Sverige. Alla viktiga personer vill ju ha dem här och tjäna pengar på profitering och globalisering. Tror jag.
Citera
2012-10-31, 10:59
Medlem
Sperssons avatar
.
De flesta som inte arbetar tvingas leva mer eller mindre i fattigdom. Om man dessutom är i ett annat land blir situationen givetvis ännu värre.
Som svensk kan jag inte vänta mig att bli försörjd i något annat land i hela världen.

Oavsett vilket land flyktingarna väljer att söka skydd i, så måste kostnaden tas av EU gemensamt.
Svenska folket skall inte ensamma behöva betala för att någon maktgalen idiot bombar sitt eget land.
Citera
2012-10-31, 12:06
Medlem
vilka vidriga varelser.. packa väskan och börja simma då era jävla babianer. man blir så jävla förbannad när man läser sånt här och undrar vad man kan göra, men det e nog bara att inse att det finns inte ett jävla skit man kan göra åt saken. det här landet e förlorat för längesen... vidrigt
Citera
2012-10-31, 12:07
Medlem
8-digits avatar
Det är otroligt hur snabbt dessa flytningar har lyckats bli svenskar på så kort tid.
Att "klaga" är ju något varje svensk får med modersmjölken, som tar tid att utveckla.
Det är först när man har blivit pensionär man har uppnått mogen ålder i klagande.
Att flyktingar klarar detta med högsta betyg efter bara några veckor, det är häpnadsväckande.
Senast redigerad av 8-digit 2012-10-31 kl. 12:11.
Citera
2012-10-31, 12:25
Medlem
Jag har inget emot att vi delar med oss av våra möjligheter för att söka mildra världens nöd. Men då skall alla i Sverige göra det. Riksdagsledamötena skall först och främst göra det! De om några skall föregå som goda exempel.
De kan ge bort till välgörenhet inom eller utom Sverige halva sin månadslön ! Varje månad så länge de sitter i Riksdagen. Och hälften av sin inkomstgaranti så länge den varar. Och därefter hälften av sin pension livet ut!
De kan börja med att hjälpa det ofattbart utsatta Haitis folk.
Citera
2012-10-31, 12:36
Medlem
sanchoos avatar
Fyfan! Ibland hör man lite "sorlig" pianomusik. Ska man tycka synd om de blattarna som får gratis mat/boende. UT!
Citera
2012-10-31, 12:52
Medlem
AbsurdExistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Globaliseringen är ett stort skämt. Ideér om ett mångkulturellt samhället är samma fiasko som kommunismen.

Det Europa behöver nu är starka är nationaltiska strömningar som i Grekland, Ungern och Finland. Det dags att sluta oja sej över 2nd ww, de som hände för 70 år sedan. Inget som påverka oss idag, idag måste vi börja stänga vår gränser ingen, för nu hotas vi av en yttre fiende, han kommer i form gräshopps svärmar och hetter Muhammed.

Globaliseringen som idé är totalt obsolet efter intåget av internet. Tyvärr måste vi vänta på att de tragiska människorna som fortfarande försöker implementera denna nu omoderna idé ska dö av.

För globaliseringen har ingenting med effektivare marknad att göra, ifall det är så att vägen för att uppnå globalisering är att ständigt strategiskt förflytta folkmassor, genom att ge dem bidrag, runt om i världen - för att motverka att någon slags lokal enighet uppstår. Alltså, globaliseringen är subventionerad.

För övrigt är det ju tydligt att våra kära flyktingar har behövt gå ner i levnadsstandard genom att leva här. En bra idé är ju att skicka tillbaks dem igen, så får vi alla det bättre.
Senast redigerad av AbsurdExistens 2012-10-31 kl. 12:54.
Citera
2012-10-31, 13:07
Medlem
aryan_utophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Jag har inget emot att vi delar med oss av våra möjligheter för att söka mildra världens nöd. Men då skall alla i Sverige göra det. Riksdagsledamötena skall först och främst göra det! De om några skall föregå som goda exempel.
De kan ge bort till välgörenhet inom eller utom Sverige halva sin månadslön ! Varje månad så länge de sitter i Riksdagen. Och hälften av sin inkomstgaranti så länge den varar. Och därefter hälften av sin pension livet ut!
De kan börja med att hjälpa det ofattbart utsatta Haitis folk.

Definitivt, och alla borde ta emot minst 2 flyktingbarn per ledigt rum i deras residens (som vi skattebetalre får finansiera) ensamkommande flyktingbarn i deras hem, för att avlasta bostadsbristen för flyktingarna.
Citera
2012-10-31, 13:27
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aryan_utophia
Definitivt, och alla borde ta emot minst 2 flyktingbarn per ledigt rum i deras residens (som vi skattebetalre får finansiera) ensamkommande flyktingbarn i deras hem, för att avlasta bostadsbristen för flyktingarna.
Kungens slott och andra palats står ändå tomma, in med dem bara.
Kom fan inte och klaga sen på Sverige
Citera
2012-10-31, 13:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
-Vi kom hit för att leva som människor, men så blev det inte. Vi lever som djur. Vi flydde undan bombningarna, men här kan vi inte heller leva. Det säger byggnadsarbetaren Abdullah Allabdullah med gråten i halsen.
- Jag tänker på att döden i Syrien vore hederligare än livet här.

jo men visst. den psykiska terrorn som man får stå ut med när man sitter och hukar sig för bomber är bra mycket mer humant än att behöva sitta i ett land i fred med tak över huvudet.

fan. jag tycker så synd om dom. hur vore det om vi svenskar var så pass humana och skickade tillbaka dom så de fick dö hederligt i syrien? kom igen nu, vi kan göra det här!
Hahahahaha.

Det är faktiskt inte invandrarnas fel. Det är de senaste 30+ årens invandringspolitiks fel.

Folk i t ex Somalia trycker papper och delar ut till alla där det står typ
"När ni kommer till Sverige kan ni söka dessa bidrag: bostadsbidrag, retroaktiv föräldrapenning, barnbidrag kommer ni få, socialbidrag, div tillägg osv osv osv."
Det har översatts från arabiska, men detta jag skrev är naturligtvis inte ordagrant.

Detta gör att vi får så många därifrån. De tror fortfarande att Sverige är den där skattkistan full med guld, och den sagan är naturligtvis mycket bättre än det sketna liv de lever.

Något jag inte heller fattar är folk som kommer hit och klagar på våra vintrar. Ja, det är KALLT i Sverige, är det nån jävla nyhet eller? Vi ligger inte på ekvatorn. Vi ligger på arktiska breddgrader, Einstein. Jag tror att just klimatet har gjort att Sverige varit homogent i så många år. Bara de som klarade av kylan har överlevt och stannat kvar generation efter generation.
Men nu trotsar alltså afrikanerna deras gener och beger sig norrut till "skattkistan" - vad besvikna de måste bli. Skulle inte förvåna mig om de stämmer staten för bedrägligt beteende eller nåt.
Citera
2012-10-31, 14:06
Medlem
Sverige2025s avatar
Att vi har internet är en sak, men att människor skall kunna komma hit från Afrika / Mellanösten bosätta sej i Sverige därav utsätta vårt samhälle för extrema påfrestning, som ger oss problem i form av extremt skatttryck och socialspänningar är inte ok.

Afrika måste äga sina egna problem, samma sak mellanösten. Europa måste få restriktivaresyn flyktingar och invandring från dessa världsdelar.

Citat:
Ursprungligen postat av AbsurdExistens
Globaliseringen som idé är totalt obsolet efter intåget av internet. Tyvärr måste vi vänta på att de tragiska människorna som fortfarande försöker implementera denna nu omoderna idé ska dö av.

För globaliseringen har ingenting med effektivare marknad att göra, ifall det är så att vägen för att uppnå globalisering är att ständigt strategiskt förflytta folkmassor, genom att ge dem bidrag, runt om i världen - för att motverka att någon slags lokal enighet uppstår. Alltså, globaliseringen är subventionerad.

För övrigt är det ju tydligt att våra kära flyktingar har behövt gå ner i levnadsstandard genom att leva här. En bra idé är ju att skicka tillbaks dem igen, så får vi alla det bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in