Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
-Vi kom hit för att leva som människor, men så blev det inte. Vi lever som djur. Vi flydde undan bombningarna, men här kan vi inte heller leva. Det säger byggnadsarbetaren Abdullah Allabdullah med gråten i halsen.
- Jag tänker på att döden i Syrien vore hederligare än livet här.
jo men visst. den psykiska terrorn som man får stå ut med när man sitter och hukar sig för bomber är bra mycket mer humant än att behöva sitta i ett land i fred med tak över huvudet.
fan. jag tycker så synd om dom. hur vore det om vi svenskar var så pass humana och skickade tillbaka dom så de fick dö hederligt i syrien? kom igen nu, vi kan göra det här!
Hahahahaha.
Det är faktiskt inte invandrarnas fel. Det är de senaste 30+ årens invandringspolitiks fel.
Folk i t ex Somalia trycker papper och delar ut till alla där det står typ
"När ni kommer till Sverige kan ni söka dessa bidrag: bostadsbidrag, retroaktiv föräldrapenning, barnbidrag kommer ni få, socialbidrag, div tillägg osv osv osv."
Det har översatts från arabiska, men detta jag skrev är naturligtvis inte ordagrant.
Detta gör att vi får så många därifrån. De tror fortfarande att Sverige är den där skattkistan full med guld, och den sagan är naturligtvis mycket bättre än det sketna liv de lever.
Något jag inte heller fattar är folk som kommer hit och klagar på våra vintrar. Ja, det är KALLT i Sverige, är det nån jävla nyhet eller? Vi ligger inte på ekvatorn. Vi ligger på arktiska breddgrader, Einstein. Jag tror att just klimatet har gjort att Sverige varit homogent i så många år. Bara de som klarade av kylan har överlevt och stannat kvar generation efter generation.
Men nu trotsar alltså afrikanerna deras gener och beger sig norrut till "skattkistan" - vad besvikna de måste bli. Skulle inte förvåna mig om de stämmer staten för bedrägligt beteende eller nåt.