2023-09-11, 21:48
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är Inger svar, det är en fråga som jag gärna vill ha svar på för att inte dra slutsatsen att du bara är en smutsig lögnare.
Du är helt olik dig. Vi lägger ner nu.
Citera
2023-09-11, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Du är helt olik dig. Vi lägger ner nu.
Det tar jag som ett erkännande att du bara ljög när du påstod att det var fakta att män är generellt bättre.
Citera
2023-09-11, 22:40
Medlem
lupacs avatar
Citat:
...
Ytterligheterna kan vara beskrivande ibland. De smartaste människorna är världen är i allmänhet män. De dummaste människorna i världen är också i allmänhet män.

Normalfördelningen av intelligens visar att mäns spann är större än kvinnors. Den dummaste människan i världen är sannolikt en man. Den smartaste människan i världen är sannolikt en man.

Det enda område där män i regel är överlägsna kvinnor är de sporter i vilka muskelmassans mängd har avgörande betydelse för styrka, snabbhet och explosivitet. Även mäns genomsnittligt större kroppslängd spelar roll. I alla andra områden är både män och kvinnor mer eller mindre jämspelta efter att man justerat för könsfördelningen.

(FB) Varför finns det inga erkända kvinnliga schackspelare?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_intelligence med 61 referenser till studier.

https://phys.org/news/2021-12-sexist-sexplanation-men-brilliance-debunked.html
Deeply entrenched scientific beliefs that for more than a century have explained why more men than women are high achievers because of biology are not backed up by evidence, according to new research from The Australian National University (ANU).

Den ”dummaste människan i världen” var faktiskt en filippinsk flicka på 5 år (jag vet inte om hon fortfarande är i livet) med en IQ på 0. Hon föddes utan hjärna och det enda hon kunde göra var att andas. Ingenting annat. Hon kunde inte röra sig, hon var blind, döv, totalt mentalt väck och kände ingen smärta. Kort sagt så var hon en grönsak. Mycket sorgligt! Särskilt för hennes föräldrar.

En av de med högst IQ i världen: Marilyn vos Savant med en bekräftad IQ på 228.

(En IQ på 200+ är så oerhört sällsynt att det statistiskt sett kräver en folkmängd på 76 miljarder människor. 10 gånger jordens befolkning).
Citera
2023-09-11, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_intelligence med 61 referenser till studier.

Deeply entrenched scientific beliefs that for more than a century have explained why more men than women are high achievers because of biology are not backed up by evidence, according to new research from The Australian National University (ANU).

Den ”dummaste människan i världen” var faktiskt en filippinsk flicka på 5 år (jag vet inte om hon fortfarande är i livet) med en IQ på 0. Hon föddes utan hjärna och det enda hon kunde göra var att andas. Ingenting annat. Hon kunde inte röra sig, hon var blind, döv, totalt mentalt väck och kände ingen smärta. Kort sagt så var hon en grönsak. Mycket sorgligt! Särskilt för hennes föräldrar.

(En IQ på 200+ är så oerhört sällsynt att det statistiskt sett kräver en folkmängd på 76 miljarder människor. 10 gånger jordens befolkning).

Den med Marilyn har blivit debunked så jävla många gånger. Alla vet att den är fejk.

Samtidigt så har hon aldrig någonsin åstadkommit något ALLS. Också ett bevis på att hon inte har det.

Varför ljuga om något som är så enkelt att bevisa?
Citera
2023-09-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Du har helt missat trådens topic. Den handlar inte om huruvida könen kompletterar varandra utan om det finns något som kvinnorna är bättre på än männen.

Nejdå, jag vet mycket väl vad tråden handlar om. Och mitt inlägg i debatten/trådens topic är att män och kvinnor kompletterar varandra/behövs för varandra och att det blir märkligt att sitta och tävla om vilket kön som är bäst. Det är som att sitta och tävla om ifall vatten eller salt är viktigast/bäst för människan. Båda behövs, men fyller lite olika funktion. Precis som med män och kvinnor.

Extra märkligt blir det dessutom när vissa män i tråden sitter och slår sig för bröstet och påstår att "män är bäst och kvinnor är skit". Är man en man, så behöver man en kvinna eller flera kvinnor för att vara komplett. Precis som salt behöver vatten för att vara komplett i människokroppen. Att därmed sitta och racka ner på kvinnor/vatten, är bara infantilt. Då kommer din människokropp dö ut, den klarar sig inte bara med salt.

Så. Du är beroende av kvinnor. Vare sig du vill det heller inte. Och vare sig kvinnor är sämst i matlagning/whatever eller inte. Du lär bli varse detta någon gång i ditt liv.
Citera
2023-09-12, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nejdå, jag vet mycket väl vad tråden handlar om. Och mitt inlägg i debatten/trådens topic är att män och kvinnor kompletterar varandra/behövs för varandra och att det blir märkligt att sitta och tävla om vilket kön som är bäst. Det är som att sitta och tävla om ifall vatten eller salt är viktigast/bäst för människan. Båda behövs, men fyller lite olika funktion. Precis som med män och kvinnor.

Extra märkligt blir det dessutom när vissa män i tråden sitter och slår sig för bröstet och påstår att "män är bäst och kvinnor är skit". Är man en man, så behöver man en kvinna eller flera kvinnor för att vara komplett. Precis som salt behöver vatten för att vara komplett i människokroppen. Att därmed sitta och racka ner på kvinnor/vatten, är bara infantilt. Då kommer din människokropp dö ut, den klarar sig inte bara med salt.

Så. Du är beroende av kvinnor. Vare sig du vill det heller inte. Och vare sig kvinnor är sämst i matlagning/whatever eller inte. Du lär bli varse detta någon gång i ditt liv.

Många fel här förutom att du är helt OT, tråden handlar som sagt var inte om lönen kompletterar varandra.

Jag behöver heller inte svenska kvinnor som är helt värdelösa, har dåliga attityder, feta fula mm. Det finns gott om kvinnor i andra delar av världen som är bra för män. De är visserligen heller inte bättre än män på annat än just att vara bra kvinnor som vet hur man tar hand om och uppskattar en man.
Citera
2023-09-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Många fel här förutom att du är helt OT, tråden handlar som sagt var inte om lönen kompletterar varandra.

Jag behöver heller inte svenska kvinnor som är helt värdelösa, har dåliga attityder, feta fula mm. Det finns gott om kvinnor i andra delar av världen som är bra för män. De är visserligen heller inte bättre än män på annat än just att vara bra kvinnor som vet hur man tar hand om och uppskattar en man.

Läs om, läs rätt. Jag ifrågasätter hela denna tråden pga. att det inte bör vara en tävlan om vilket av könen "som är bäst". Könen kompletterar varandra och båda könen behövs. Så jag håller mig definitivt topic.

Tja, den dag du eventuellt blir pappa kommer du inse att kvinnor verkligen behövs. Och att kvinnor är jädrigt bra.
Citera
2023-09-12, 13:02
Avslutad
Kvinnor behövs fan inte.

Vem fan bryr sig om artens överlevnad? Vem fan vill bo i swedistan med sina barn som blir misshandlade eller tafsade på idiot.

Män kan både runka och laga mat. Tom det bättre än svenskor.

En del svenskor är knullbara, och det är allt. Fö är de de mest kassa bimbosen i Europa som redan börjar vänja sig och knullar bajsbrunt fucking landsförrädare, inte värda en femöring, om ni ens vet vad det var.
Citera
2023-09-12, 15:11
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac

Cool story bro.

Men det var inget som sade emot vad jag skrev.

Bara så alla andra läsare/skribenter i tråden är medvetna om det.
Citera
2023-09-12, 15:18
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Kvinnor behövs fan inte.

Vem fan bryr sig om artens överlevnad? Vem fan vill bo i swedistan med sina barn som blir misshandlade eller tafsade på idiot.

Män kan både runka och laga mat. Tom det bättre än svenskor.

En del svenskor är knullbara, och det är allt. Fö är de de mest kassa bimbosen i Europa som redan börjar vänja sig och knullar bajsbrunt fucking landsförrädare, inte värda en femöring, om ni ens vet vad det var.
Hur nyttiga är kvinnor?

Det enklaste är att fråga vilka samhällen de bildat.
Citera
2023-09-12, 16:34
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitras
Den med Marilyn har blivit debunked så jävla många gånger. Alla vet att den är fejk.

Samtidigt så har hon aldrig någonsin åstadkommit något ALLS. Också ett bevis på att hon inte har det.

Varför ljuga om något som är så enkelt att bevisa?
(FB) Är kvinnor bättre än män på något?

”Marilyn vos Savant är en amerikansk kolumnist, författare, föreläsare och pjäsförfattare som blev världskändis sedan Guinness rekordbok listat henne under "Högsta IQ". Sedan 1986 har hon skrivit i söndagskolumnen "Ask Marilyn" i magasinet Parade.” (från Wikipedia)

Visst har hon åstadkommit satans mycket mer än vad du själv någonsin kommer att göra.
Citera
2023-09-12, 16:50
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Cool story bro.

Men det var inget som sade emot vad jag skrev.

Bara så alla andra läsare/skribenter i tråden är medvetna om det.

Översatt blir det:

Den djupt förankrade vetenskapliga tron som i mer än ett sekel har förklarat varför fler män än kvinnor är högpresterande på grund av biologi stöds inte av evidens.

Säger emot allt som du påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in