2022-02-05, 17:34
Medlem
Upperkutts avatar
Kvinnor är bätrre än män på att grunda sina beslut och åsikter baserat på känslor istället för fakta och logik.
Citera
2022-02-05, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
Ja, vi

1. Våldtar inte
2. Är inte aggressiva och slår män blodiga
3. Står inte för 98% av all våldsbrott
4. Dödar inte en man för att han dissade oss
5. Mördar inte våra söner för att de var "ohederliga"
6. Bränner inte män på bål för att de har "superpowers"
7. Tvingar inte män till att göra oss gravida
8. Skär inte av en del av mäns penis för att de inte ska kunna njuta av orgasmer
9. Står inte för våldsbrott mot barn

Tänk att du verkligen tror att ni män är bättre än kvinnor. Y kromosomen är en defektiv mutation, en ofullständig X kromosom. Ni är objektivt och estetiskt fula också. Har dålig planering och är impulsiva.
Citera
2022-02-05, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ash123
Ja, vi

1. Våldtar inte
8. Skär inte av en del av mäns penis för att de inte ska kunna njuta av orgasmer

Tänk att du verkligen tror att ni män är bättre än kvinnor. Y kromosomen är en defektiv mutation, en ofullständig X kromosom. Ni är objektivt och estetiskt fula också. Har dålig planering och är impulsiva.
Var det där kriterierna för att vara man så är jag nog en kvinna.
Visste jag inte men tack för att du berättade det för mig.
Citera
2022-02-05, 23:32
Medlem
Citat:
Ja, vi

1. Våldtar inte

finns ju faktiskt en del som skulle hålla med dig, hur dumt det än må låta.
är du en av dem?

dina punkter är uppåt väggarna, förstår dock poängen med generaliseringen (för det är väl den du attackerar?).
⧟⃝⸻⃝⧟⃝⸻⃝⧟⃝

att kvinnor skulle vara psykiskt starkare än män överlag, njae, då skulle de inte klaga över orättvisa löner eller att det är män som sitter på alla höga poster.
Citera
2022-02-06, 00:05
Medlem
Generaliseringar, såklart:
- Bättre konsekvenstänk, tar mindre risker
- Bättre empati
- Bättre tålamod
- Bättre på att ta hand om sig själva (fysiskt och psykiskt), och även andra
- Bättre i skolan
- Bättre på att följa lagen
- Bättre på att ta hand om barn
Senast redigerad av Sewil 2022-02-06 kl. 00:57.
Citera
2022-02-06, 07:08
Medlem
Citat:
Ja, vi

1. Våldtar inte

Det där var väldigt mycket du hävdar kvinnor inte gör. Så uppenbart gör inte kvinnor något bra alls.
Citera
2022-02-06, 08:45
Medlem
Core.s avatar
Inte praktiskt kanske. Men de flesta kommer ihåg mamman som den ”starka” hur många m2 utbyggnad pappan än gjort, hur ofta han skottade uppfarten, att han aldrig gråtit etc. Inget riktigt svar på frågan, men något finns ju där, eller ?

Farsan är en sån där alla sett upp till, vet inte hur många krogrundor jag blivit bjuden på när folk från hans generation fått reda på att det är min far. Fan bra på allt karln, fortfarande en kropp som en grekisk staty trots 60+

Likförbannat skulle jag vilja säga att min tystare mer enstöriga mor har han styrka x 10, hon är tamejfan en naturkraft!

Svårt att sätta in i språket, men ändå
Citera
2022-02-06, 12:06
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sewil
Generaliseringar,
- Bättre tålamod

Det stämmer inte. Visst, kvinnor kan tyckas ha bättre tålamod med småbarn etc, men när det kommer till sega special intressen, handlag, arbetsuppgifter utan någon synbarlig belöning i slutändan är män bättre. Därför vi kan forska i decennium, öva upp hantverk osv, allt utan minsta antydan eller garanti för framtida belöning.
Citera
2022-02-06, 12:08
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ja, vi

1. Våldtar inte

Och ändå sitter ni på knä och suger våra kukar.
Citera
2022-02-06, 12:14
Medlem
Det enkla svaret är JA. Man kan inte jämföra kvinnor och män genom deras fysiska prestationer. Kvinnor är så mycket bättre på andra områden än vad vi män är.
Citera
2022-02-10, 13:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jag har jobbat på alla stora företag i Stockholm typ Swedbank Nordea Ericsson SAS Enator, började på 80-talet med egen firma för Televerket, deras dåvarande underavdelning Telenova som låg i Nynäshamn. Där man tog fram Compisdatorn som skulle säljas till alla skolor. Min insats var att portera UCSD-Pascal som är en renodlad Pascal-plattform till Compis. Därefter gjorde jag t.ex fomatteringsprogram för att formattera disketter, på den tiden hade man 5tums-disketter 360K och det tog några år innan Compis fick en hårddisk på 5MB. Om man la på 7000 kr så fick man den största disken som fanns 10MB. Jag porterade även kermit som var ett ascii file transfer-protokoll för att föra över data via asynkron serielina, det fanns inte USB eller internet på den tiden och datorer pratade med varann via moden som i bästa fall klarade 1200bps. Fast Televerket, blivande Telia, hade ensamrätt på alla modem över 300bps så man var tungen att hyra den för ca 7000 kr per år. Televerket kom personligen hem med modemet till ditt hem och installerade det, dvs satte i kontakten.

Själv hade jag köpt en nascom-2 en engelsk Z80-dator med CP/M och 64k minne. Till den medföljde ett makalöst program som ändrade min framtid, Polypascal gjord av en hacker i Danmark Anders Hejlsberg. jag uppfattade omedelbart kvaliteten i det programmet och tog personlig kontakt med honom och fick komma och hälsa på i Danmark. Det var ett av världens bästa program och såldes senare som Borland Turbo pascal i USA för miljardbelopp. Anders gick vidare som det geni han var, flyttade till USA och skapade ett nytt programmeringsspråk Delphi som jag använde i flera projekt. Delphi var skrivet i sig själv vilket var fantastiskt. Han nästa projekt blev när Microsoft köpte upp honom för 10 mkr att skapa en klon av Java för Microsoft, J++. Microsoft var avundsjuka på att java började få spridning och ville ta över marknaden. Projektet misslyckades, ingen var intresserad av något som MS gjorde på den tiden.

Det här kanske låter mossigt, mina exempel är för länge sedan så att jag inte outar mig själv, men jag skulle säga att din analysförmåga ligger nära noll och du är ganska så ägd.
Eller så var du duktig på 80-talet och nu 40 år senare tar demensen ut sin rätt?

Det finns inget som helst sätt att verifiera det du påstår här, så jag får väl tro dig när du säger att du kunde allt om tiden före floppydisk och 56k-modem.

Men dagens IT-lingo är du fullkomligt vilse i.
Det har alltid funnits en animositet mot allt vad Microsoft heter, för att de är störst. Det ligger i sakens natur att försöka hitta fel på det som totalt dominerar en marknad, men de gör det fortfarande 40 år senare.
Vilken version har din senaste JDK?
Citera
2022-02-10, 13:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
En gråtande man får också alla sympatier.

Däremot får arga män som du inga sympatier alls. Kan vara värt att begrunda. Det finns psykologer som behandlar ilska om du vill ha ett bättre liv.
Jag är inte ute efter dina sympatier. Jag skulle inte kunna bry mig mindre.
https://duckduckgo.com/?q=m%C3%A4n+ska+inte+gr%C3%A5ta&ia=web

Läs, män som gråter får inte och har aldrig fått sympatier för att de gråter. Att gråta är kvinnors eller professionella gråterskors roll.
Det är därför de finns och vi "män" är annorlunda. Vi ska visa styrka, när det blir tufft.
Det är därför vi skickas ut i krig för att dö en ärofylld död för vårt land.

Detta finns i varje kultur utom den totalt fredsskadade svenska. Islamister kommer till paradiset och får 73 oskulder och hyllas som martyrer, i USA får du en vikt flagga och ett trumpetsolo, i alla andra länder som HAR ett kollektivt minne av krig, hedras de också med minst en egen dag till deras minne.

Här hyllar vi bara döda sossar så.

Det är normen.
Men jag gråter när jag behöver, för jag skiter i såna normer.
Det betyder inte att jag är svag, vek eller blödig.

Testa nu att gråta på en första dejt med en tjej...
Senast redigerad av Pansarvecket 2022-02-10 kl. 13:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in