Citat:
Ursprungligen postat av
skottland
Du skriver samma sak som användarna ovan vars ogrundade påståenden jag tillbakavisat med hjälp av studier. På grafen, eller kurvan du nämner är det inte män och kvinnor vars intelligenskvot man testat, utan det handlar om flickor som börjar eller har börjat puberteten och pojkar som inte befinner sig i puberteten, vilket framgår i den skotska studien.
Genom den vetenskapliga jag har presenterat argumenterar jag för att den genomsnittlige mannen har ett högre intelligenskvot än den genomsnittliga kvinnan.
Vad har tiden efter vuxen ålder med mitt eller ditt argument att göra?
Pojkar har pubertetsmässigt inte mognat klart förrän i artonårsåldern, medan flickor är klara med puberteten i sextonårsåldern.
ja den genomsnittlige mannen har några poäng högre IQ genomsnittligt...MEN! de har även en flackare kurva....dvs fler "extremer" hos män än hos kvinnor.
Sen!
Vad är värdet med detta resultat?
1. Det finns åtskilliga studier hit och dit i detta ämne, som säger olika, detta är bara en studie bland massa andra.
2. IQ mått i sig, är ju inte heller något speciellt bra mätverktyg över intelligens som helhet, då detta är ett större "fenomen" än enkom det som vi klarar mäta idag med IQ-test.
3. Det säger inget på individnivå. Dvs du har tillräckligt med kvinnor som är betydligt intelligentare än average man, än enkom dessa ynka poäng...så....?
4. Det säger ingenting om saker som klokhet (väl använd kunskap), erfarenhet, meriter etc etc....
Dvs du kan möta 2 personer där den ene har IQ 102 och den andre har IQ 100, men den senare har tillskansat sig betydligt mer kunskap, erfarenhet etc och därmed är en betydligt bättre person att ex. anställa eller fråga om råd eller what ever...högt IQ är liksom inte allt en människa har att komma med.
Diskussionen om IQ är således rätt ointressant för något "praktiskt" utan det är enkom av intresse på forskningsnivå, samt för positioner i samhället där högt IQ är en förutsättning.
Det du och dina likaledes misogyna "kompisar" vill åt.....att kunna fortsätta att bajsa på kvinnor och kunna diskriminera dem på olika sätt är alltså ett gravt ointelligent förhållningssätt till IQ.
Fattar du ens graden av misogynism du uppvisar i ditt sista stycke?
"Att exempelvis tänka sig att kvinnan under tusentals år var beroende av en man för sin överlevnad och att denna biologiska verklighet präglade hennes psyke är ju i alla fall inte en politiskt korrekt åsikt idag.
Mitt syfte är inte att vanära varken män eller kvinnor som biologiska djur, utan jag hoppas att fler väljer att tillgripa riktiga fakta vid liknande diskussioner. Faktum är att biologiska skillnader mellan män och kvinnor finns där av en anledning, och det finns ingen faktisk anledning att vilja göra kvinnor mer lika män eller tvärtom. Män och kvinnor är bra som de är; det är dock systemet, dagens feministiska samhälle, där kvinnor förväntas prestera på mäns nivå som bör ändras. Bäst vore det om feminismen försvann helt och hållet. Det skulle gynna både män och kvinnor och samhället i stort eftersom vi skulle arbeta med naturen och inte emot. Vi är olika av en anledning."
Herregud säger jag bara...
1. Män har varit precis lika beroende av kvinnor som tvärtom....tom mer skulle jag hävda. Eftersom kvinnor har stått för allt omsorgsarbete som INGEN människa kan leva utan.
2. Ingen har försökt "göra kvinnor mer lika män"...utan det man gjort är att ge kvinnor och män SAMMA möjligheter.
Och "kvinnor förväntas prestera på mäns nivå"....ursäkta lille misogynist.... men kvinnor och män presterar alltså hela tiden på "samma nivå".
Män är alltså inte några "överlägsna" biologiska varelser över kvinnor som din sort så gärna vill ha det till.