2021-07-18, 20:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor har också bättre långtidsminne än män och kan återberätta händelser mer detaljerat och "färgrikt" än män.
Min erfarenhet är att kvinnor har svårare att hålla en röd tråd och man behöver leva sig in i vad kvinnan berättar för att hänga med. Det kan tänkas vara därför män anser att kvinnor ofta "pladdrar".
Citera
2021-07-18, 20:49
Medlem
I sportens värld: NEJ!
Citera
2021-07-18, 20:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Min erfarenhet är att kvinnor har svårare att hålla en röd tråd och man behöver leva sig in i vad kvinnan berättar för att hänga med. Det kan tänkas vara därför män anser att kvinnor ofta "pladdrar".

Kanske det.

Kanske saknar män inlevelseförmåga.
Citera
2021-07-18, 20:51
Medlem
BorisBalkans avatar
Kvinnor är bättre på att gnälla och på stt bli knullade
Senast redigerad av BorisBalkan 2021-07-18 kl. 20:54.
Citera
2021-07-18, 20:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Inte alls, kvinnor är notoriskt kända för att berätta värdelösa storys som grenar ut i massa meningslöst fluff. Därför all bra litteratur är skriven av män.

Vi diskuterar alltså inte dina personliga preferenser.
Citera
2021-07-18, 20:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Kanske det.

Kanske saknar män inlevelseförmåga.
Antingen inlevelseförmåga eller intresse. Generellt tycker jag att man kan se ett högre intresse för människor hos kvinnor. Jag tänker på ämnen som genus, psykologi, kultur och dylikt.
Senast redigerad av LadySweden 2021-07-18 kl. 21:03.
Citera
2021-07-18, 20:58
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Är ju det som blir problemet, har du ingen röd tråd så berättar du de facto fler än 1 historia.

Citat:
Vi diskuterar alltså inte dina personliga preferenser.

Nej precis utan gemene mans uppfattning: https://www.youtube.com/watch?v=Qhv-c2dd7aw&ab_channel=ChantayHyder

Notera att ingen räcker upp sin hand.
Citera
2021-07-18, 21:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Är ju det som blir problemet, har du ingen röd tråd så berättar du de facto fler än 1 historia.

Nej precis utan gemene mans uppfattning: https://www.youtube.com/watch?v=Qhv-c2dd7aw&ab_channel=ChantayHyder

Ja, precis så är det;
Kvinnan berättar ofta fler än en historia eftersom hon berättar om sin upplevelse (sig själv).

Jag skulle inte kalla det för att män berättar mindre färgrikt.
Senast redigerad av LadySweden 2021-07-18 kl. 21:34.
Citera
2021-07-18, 21:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Ok du fattar nog bara inte.

Vad skulle Youtube-klippet bevisa?

Att kvinnliga författare inte skriver bra böcker och har sålt miljontals exemplar?
Senast redigerad av Jenny9 2021-07-18 kl. 21:07.
Citera
2021-07-18, 21:05
Medlem
Citat:

Citat:
Antingen inlevelseförmåga eller intresse. Generellt tycker jag att man kan se ett högre intresse för människor hos kvinnor. Jag tänker på ämnen som genus, psykologi, kultur och dylikt.

Tycker mest det är fascinerande att så många inte förstår att syftet med "pladder" eller "kallprat" är ickeverbal kommunikation. Det som sägs är irrelevant. Det är den icke verbala kommunikationen som är viktig.

Förstod det inte själv förrän jag var 35.
Citera
2021-07-18, 21:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Tycker mest det är fascinerande att så många inte förstår att syftet med "pladder" eller "kallprat" är ickeverbal kommunikation. Det som sägs är irrelevant. Det är den icke verbala kommunikationen som är viktig.

Förstod det inte själv förrän jag var 35.
Och jag förstod inte att ickeverbal kommunikation blomstrar när vi (både man och kvinna) håller kakhålet stängt

Män och kvinnor är perfekta kompliment till varandra när/om vi slutar tävla med varandra och istället uppskattar varandra på riktigt.
Citera
2021-07-18, 21:15
Medlem
Citat:
Och jag förstod inte att ickeverbal kommunikation blomstrar när vi (både man och kvinna) håller kakhålet stängt

Då är ansiktet i regel nollställt och inte mycket gester görs heller. Den icke verbala kommunikationen startar framförallt när vi börjar prata med varandra, oavsett vad som sägs.

Om man är ointresserad av hur den andra personen känner sig så blir dock kallpratet fullständigt meningslöst för en. Jag bryr mig oftast inte själv ska sägas, varför jag finner kallprat oerhört tråkigt.
Senast redigerad av Keus 2021-07-18 kl. 21:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in