Och om en show bygger på att publiken agerar på ett visst sätt, varför ska folk då bli upprörda över publikens agerande menar du?
Ja, varför ska folk bli upprörda över mannen som betalar för en lap dance på en strippklubb?
Fråga inte mig. Det är inte jag som blir upprörd. Men om man nu blir upprörd över att människor betalar för att få se på och ta på nakna kroppar, vilket ju många uppenbarligen blir, så vore det ju märkligt om man inte blev upprörd bara för att det hela sker inom ramen för en s k "show".
Senast redigerad av JCaller 2025-05-13 kl. 22:23.
Fråga inte mig. Det är inte jag som blir upprörd. Men om man nu blir upprörd över att människor betalar för att få se på och ta på nakna kroppar, vilket ju många uppenbarligen blir, så vore det ju märkligt om man inte blev upprörd bara för att det hela sker inom ramen för en s k "show".
Men du påstår att folk hade blivit upprörda om det var kvinnor som hade gjort en liknande show trots att kvinnor är mycket bättre på att dansa och showa halvnakna UTAN att bjuda in publiken att ta på deras rumpor.
Eller sämre om man hellre vill.
(För övrigt så är det ganska få i en arenapublik som får närkontakt med artisten. Men det har säkert hänt att nån på främsta raden fått en lap dance av ex Madonna utan att nån blivit upprörd.)
Senast redigerad av Ipsi 2025-05-13 kl. 22:32.
Men du påstår att folk hade blivit upprörda om det var kvinnor som hade gjort en liknande show trots att kvinnor är mycket bättre på att dansa och showa halvnakna UTAN att bjuda in publiken att ta på deras rumpor.
Eller sämre om man hellre vill.
Jag förstår ärligt talat inte vad du yrar om.
Ja, folk hade blivit upprörda över exakt samma show men med omvända kön.
Citat:
(För övrigt så är det ganska få i en arenapublik som får närkontakt med artisten.)
Ja, folk hade blivit upprörda över exakt samma show men med omvända kön.
Och?
Jag gjorde ett tillägg att det har säkert hänt att nån i arenapubliken fått en lap dance av nån som ex Madonna och även fått ta på hennes rumpa utan att nån blivit särskilt upprörd. Men som sagt så är ju kvinnor mycket bättre på att inte bjuda in publiken att ta på deras rumpor.
Jag gjorde ett tillägg att det har säkert hänt att nån i arenapubliken fått en lap dance av nån som ex Madonna och även fått ta på hennes rumpa utan att nån blivit särskilt upprörd. Men som sagt så är ju kvinnor mycket bättre på att inte bjuda in publiken att ta på deras rumpor.
Jaha? Men nu pratar jag inte om Madonna-konserter utan jag pratar om strippshower där nakna unga kvinnor "showar" inför 1000 betalande medelålders män.
Sitta i kassan och mata in varor.
Verkar vara mest kvinnor eller tjejer eller är det bara här?
För att jag bor här?
Det är bara i nödfall männen sätter sig i kassan.
Är det att dom gillar mer att lyfta kartonger och fylla hyllor?
Senast redigerad av troligengud 2025-05-13 kl. 23:18.
Jag bad chatGPT byta plats på könen i reportaget, och frågade därefter hur chatGPT tror att ett sådant reportage skulle tas emot av allmänheten. Här är resultatet:
Om reportaget – i den omvända versionen där kvinnor strippar för män och män jublar – publicerades i en svensk mainstreamtidning idag, skulle det sannolikt väcka stor debatt. Här är några sannolika reaktioner från olika håll i allmänheten:
Kritiska röster (troligen starka och högljudda):
1. Genus- och jämställdhetsförespråkare:
Skulle troligen reagera mycket kritiskt på skildringen av kvinnlig objektifiering och sexualisering för manlig underhållning.
Begrepp som "internaliserad sexism", "patriarkal underhållning" och "gubbmentalitet" kan komma upp i debatten.
Kritik mot normaliseringen av sexuellt laddade shower med simulerat samlag inför publik.
2. Kultur- och mediekritiker:
Kan ifrågasätta varför en seriös tidning väljer att ge utrymme åt det de kan se som "förklädd porr".
Diskussion om dubbelmoral: Vad anses okej när kvinnor är publiken, men problematiskt när män är det?
3. Religions- eller värdekonservativa grupper:
Kan se reportaget som ett tecken på moraliskt förfall och ytterligare sexualisering av samhället.
Stödjande röster (sannolikt färre men inte tysta):
1. Förespråkare för sexpositiv feminism och yttrandefrihet:
Skulle kunna hävda att kvinnor har rätt att arbeta med sina kroppar på sina egna villkor, även inom striptease.
Kan peka på dubbelmoralen i att manliga strippshower ses som "kul och oskyldigt" medan kvinnliga direkt problematiseras.
Jämförelsen blottar dubbelmoral
Det intressanta är att den omvända versionen avslöjar hur olika vi ser på objektifiering beroende på kön. I originalreportaget är det accepterat eller till och med "empowering" att kvinnor ser nakna män för nöjes skull. Men när rollerna vänds, uppfattas det snabbt som mer problematiskt, sexistiskt eller till och med förnedrande.
Verkar som chatGPT ger mig rätt. Kvinnor är bättre på att inte bli sedda som objektifierande när de betalar för att se nakna män, jämfört med män som betalar för att se nakna kvinnor.
Men jag glömde iofs påpeka för chatGPT att Madonna säkert låtit någon ur publiken ta på hennes rumpa någon gång under en konsert och att ingen blev upprörd över det. Hade jag bara upplyst chatGPT om det så hade nog chatGPT kommit fram till ett helt annat svar
Jaha? Men nu pratar jag inte om Madonna-konserter utan jag pratar om strippshower där nakna unga kvinnor "showar" inför 1000 betalande medelålders män.
Sök hjälp för din autism.
Ge ett exempel på en sådan världsturné på fullsatta kommunala arenor.
Senast redigerad av Ipsi 2025-05-13 kl. 23:36.