2012-11-19, 11:57
Medlem
Leipzigs avatar
Proffice i göteborg söker stans "hungrigaste julkortsorterare".
Så jag antar att det är ett kriterium att vara undernärd, eller räcker det att söka jobbet innan lunch när det kurrar lite i magen?
Citera
2012-11-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leipzig
Så jag antar att det är ett kriterium att vara undernärd, eller räcker det att söka jobbet innan lunch när det kurrar lite i magen?
HA..HA..HA!
Citera
2012-11-19, 19:01
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:

Det kan ju vara en lite putslustig lek med ord också, de kanske syftar på att de vill ha tjockisar, dvs dokumenterad erfarenhet av mycken hunger
Citera
2012-11-19, 21:32
Medlem
Citat:
Så jag antar att det är ett kriterium att vara undernärd

Nej. De menar bara att de söker folk som verkligen BRINNER för att sortera just julkort. De flesta människor kan ju få en rejäl kick av att sortera vilken sorts vykort som helst, men här är det enbart äkta hardcore julkorts-sorterings-entusiaster man söker.
Citera
2012-11-19, 23:29
Medlem
Citat:

När jag läser det där börjar jag känna mig orolig för att mina julkort inte kommer att komma fram. Tänk om den hungriga stackaren börjar tugga i sig det som finns närmast till hands, i förhoppning att stilla värsta hungern och åtminstone få lite fibertillskott?
Citera
2012-11-20, 19:36
Medlem
Den här annonsen då. En grym butikskonsult vill de ha ansökningar från Halibal Lector typer, vampyrer, varulvar, frankensteins monster eller räcker det med att man ser ut som en hells angels knutte? http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Lediga-jobb.html?url=-123388378%2FStandard%2FPlatsannonser%2FVisaPlatsan nonsViaArbetsort.aspx%3Fq%3D s%2528ld%2528199%2529l%252818%2529%2529i%252820%25 29a%252820%2529sp%252865%2529sr%25281%2529%26ids%3 D5691480%26o%3D18%26k%3D0%26ps%3Dlan%252818%2529&s v.url=12.237ec53d11d47b612d78000171
Citera
2012-11-20, 19:39
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Den här annonsen då. En grym butikskonsult vill de ha ansökningar från Halibal Lector typer, vampyrer, varulvar, frankensteins monster eller räcker det med att man ser ut som en hells angels knutte? http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Lediga-jobb.html?url=-123388378%2FStandard%2FPlatsannonser%2FVisaPlatsan nonsViaArbetsort.aspx%3Fq%3D s%2528ld%2528199%2529l%252818%2529%2529i%252820%25 29a%252820%2529sp%252865%2529sr%25281%2529%26ids%3 D5691480%26o%3D18%26k%3D0%26ps%3Dlan%252818%2529&s v.url=12.237ec53d11d47b612d78000171
"Sociala happenings", snygg svenengelska
Citera
2012-11-20, 21:19
Medlem
Jag gjorde just en fritextsökning i Platsbanken på några ord. Nedan anger jag först ordet och sedan antalet träffar bland totalt 39 279 annonser.

förändringsprocesser 19
grym 32
respektera 60
hungrig 133
lojal 213
prioritera 494
nyfiken 588
brinner 1638
personlig lämplighet 2018

TS och alla andra: oroa er inte, det verkar alltså finnas gott om jobb där man varken behöver prioritera eller ha personlig lämplighet.
Citera
2012-11-22, 15:04
Medlem
Jag sökte faktiskt jobbet som grym butikskonsulent så här skrev jag i det personliga brevet.

Hej!
Jag heter Susanna och är varken vampyr, varulv, frankensteinsmonster, tatuerad hells Angels knutte eller en grym ulv i fårakläder. Utan jag är en snäll, trevlig, social kvinna med bred arbetslivserfarenhet och utbildnings kompetens. Det som fick mig att söka jobbet var just formuleringen Grym butikskonsult. Vad är det där för knepig arbetsgivare som uppenbarligen vill ha en person som ska jobba som försäljningskonsulent och samtidigt se grym ut och skrämma bort kunderna? Jag funderade en stund och kom underfund med att enda sättet att få veta är att söka jobbet och hoppas på att man får komma på intervju.

Efter ytterligare lite funderingar så tror jag även att jag kan vara en enorm tillgång i detta jobb. Jag har erfarenhet från lagerarbete, restaurang och industri. Jag är utbildad informatör på medie och kommunikationsprogrammet och har dessutom en nyligen avslutad administrativ kurs där det ingått marknadsföring.

En annan omständighet är att jag som långtidsarbetslös har rätt till flera olika varianter av anställningsstöd. OBS ej lönebidrag som kräver någon form av funktionshinder utan de stöd som även betalas ut till fullt friska arbetssökande
Hör av er om ni i stället är intresserade av att testa en snäll och trevlig butikskonsult med bred kompetens i stället för en grym.
Med vänlig hälsning Susanna Svensson
Citera
2012-11-22, 15:36
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Jag sökte faktiskt jobbet som grym butikskonsulent så här skrev jag i det personliga brevet.

Hej!
Jag heter Susanna och är varken vampyr, varulv, frankensteinsmonster, tatuerad hells Angels knutte eller en grym ulv i fårakläder. Utan jag är en snäll, trevlig, social kvinna med bred arbetslivserfarenhet och utbildnings kompetens. Det som fick mig att söka jobbet var just formuleringen Grym butikskonsult. Vad är det där för knepig arbetsgivare som uppenbarligen vill ha en person som ska jobba som försäljningskonsulent och samtidigt se grym ut och skrämma bort kunderna? Jag funderade en stund och kom underfund med att enda sättet att få veta är att söka jobbet och hoppas på att man får komma på intervju.

Efter ytterligare lite funderingar så tror jag även att jag kan vara en enorm tillgång i detta jobb. Jag har erfarenhet från lagerarbete, restaurang och industri. Jag är utbildad informatör på medie och kommunikationsprogrammet och har dessutom en nyligen avslutad administrativ kurs där det ingått marknadsföring.

En annan omständighet är att jag som långtidsarbetslös har rätt till flera olika varianter av anställningsstöd. OBS ej lönebidrag som kräver någon form av funktionshinder utan de stöd som även betalas ut till fullt friska arbetssökande
Hör av er om ni i stället är intresserade av att testa en snäll och trevlig butikskonsult med bred kompetens i stället för en grym.
Herrejäkllar vilket bra brev. Du bara måste skriva vad du fick för svar
Citera
2012-11-22, 16:24
Medlem
Fått ett automat mail om att de eventuellt hör av sig för intervju när ansökningstiden gått ut
Citera
2012-11-22, 20:25
Medlem
Citat:

Hej!

Helt underbart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in