2012-11-27, 18:16
Medlem
DontLikeUs avatar
Håller med om allt TS och övriga skriver.

Övriga jävelskaper är alla dessa förbannade hemsidor och online-verktyg för rekrytering! Först ska man sitta och knåpa ihop ett CV allt för att belönas med att få göra det igen... FÖR VARJE JÄVLA JOBB MAN SÖKER!!
Dvs. välja användarnamn, lösen och ett frenetiskt pillande med år och månader(!) för varje egenskap, erfarenhet, diplom eller whatever.

Jag tycker att det, plus allt annat ni nämner, bara visar på ett extremt respektlöst sätt att hantera arbetssökande.
Citera
2012-11-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontLikeU

Övriga jävelskaper är alla dessa förbannade hemsidor och online-verktyg för rekrytering! Först ska man sitta och knåpa ihop ett CV allt för att belönas med att få göra det igen... FÖR VARJE JÄVLA JOBB MAN SÖKER!!
Dvs. välja användarnamn, lösen och ett frenetiskt pillande med år och månader(!) för varje egenskap, erfarenhet, diplom eller whatever.

Jag tycker att det, plus allt annat ni nämner, bara visar på ett extremt respektlöst sätt att hantera arbetssökande.

Känner igen mig. Avskyr dessa jävla hemsidor där allt måste fyllas in. Jag hatar främst också den där nationalitets/tabben där alla jvla nationer står med så att man måste scrolla ner 100 nationer innan man hittar Sverige. Rekrytering och allmänt HR tjafs är värre än satan.

Men jag ska börja med en liten hämndaktion. nästa gång jag skickar iväg till en arbetsannons ska jag copy/paste personliga egenskaper och ta bort alla "du" och ersätta dom med: "jag"
Om det står "vi söker dig som är:" till "jag som söker den här tjänsten är".
Citera
2013-02-18, 12:50
Medlem
fnurgles avatar
Headbangande .NET utvecklare - Göteborg

Citat:
Meriterande är om du även har arbetat med:
Litium Studio
Facebook utveckling
Mobil applikationer
Webservices
ASP.NET MVC
Sharepoint
Körkort B
Gillar hårdrock, dock inget krav
Citera
2013-02-18, 12:59
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Fått ett automat mail om att de eventuellt hör av sig för intervju när ansökningstiden gått ut
Hörde de av sig?
Citera
2013-02-18, 15:08
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnurgle

Den arbetsplatsen hade jag seriöst velat vara på
Citera
2013-02-18, 18:30
Medlem
Theberzerkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Ja, vadådå? Det visar ju att man som person är tävlingsinriktad och gillar att utmana sig själv istället för en som bara sitter hemma och ser på tv om dagarna.

Ska komma ihåg det nästa gång jag skriver ansökan.
Att kunna dansa är ju numera synonymt med att vara tävlingsinriktad och bevisar att man hela tiden utmanar sig själv.... ?
Citera
2013-02-18, 21:36
Medlem
FreddeDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontLikeU

Ja fy fan vad jag hatade dessa. Gav upp till slut. Jag sökte inte jobben där det inte gick att skicka allt direkt sådär snabbt och smidigt via "skicka ansökan"-knappen. Skönt att man har jobb nu så man slipper hålla på med sånt där.
Citera
2013-02-18, 22:05
Medlem
Jag gillar att det numera i var och varannan platsannons står:

- "Vi söker dig om är i början av din karriär"

Seriöst, tror ni att ni lurar någon? Varför inte vara ärliga och skriva:
-"Vi söker ung, billig, okvalificerad arbetskraft, som vi kan hyra ut billigt och tjäna snabba cash"

eller varför inte:
- "Gamlingar göre sig icke besvär"
Citera
2013-02-19, 20:51
Medlem
Roadrunner33s avatar
Kontorsmuppar kan verkligen få till det dem De tror att de är så jävla intellektuella för att de enligt dem själva är lite finare än andra och sen blir det bara fel
Citera
2013-02-20, 08:31
Medlem
Matte99ses avatar
Jag kan ge en rak motsats till modern rekryterings ordvrängeri, ska väl förövrigt tillägga att jag själv valt att jobba i en bransch som är liten så det rykte en person har oftast räcker för att man ska bli erbjuden jobb. Har aldrig behövt skriva ett CV.

Det första jobbet jag sökte var på en firma som monterade byggnadsställningar, jag ringer till chefen och presenterar mig och han ställer 2 frågor.

-Är du höjdrädd?
-Eh, nej.
-Är du stark? Det här är ett jävla negerjobb.
-Ja.
-Kom hit då så skriver vi papper så börjar du i morgon.
Citera
2013-05-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnurgle

Tror jag såg den annonsen (om jag minns rätt drog den några fina varv på Fejjan) men nu funkar inte länken - nån skärmdump liggandes nånstans? Ett sant föredöme för alla jobbrekryterare. Eller bara, cut the crap.
Citera
2013-05-29, 17:42
Medlem
Ferozs avatar
läste någon annons från ett litet småföretag (tror det var något telefonjobb som skrev "Du tycker om att ge service i världsklass"

Fan menar de? tror inte att folk som ger service i världsklass jobbar för fickpengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in