Citat:
Ursprungligen postat av danebrogen
”Du som söker ska ha respekt för politiskt styrd verksamhet.”
Citat:
”Du som söker ska vara lojal med fattade beslut.”
Dessa två är väl mest för du hittat dem under någon kommunal eller statlig utredningstjänst, inga konstigheter egentligen.
Citat:
”Du som söker ska respektera arbetssätt.”
Denna är lite knepig, men det betyder enligt mig att företaget har en gemensam "värdegrund"; en styggelse att alla på arbetsplatsen ska tycka och tänka samma inför arbetet, på arbetet, efterarbetet osv.
Citat:
”Du som söker ska vara nyfiken på förändringsprocesser.”
Typiskt något som en nyexaminerad personalvetare skulle skrivit, som konservativt lagd så tycker jag själv den är patetisk.
Citat:
”Du som söker ska ha postgymnasial utbildning.”
Denna lämnar ju utrymme för sökanden som inte har högskoleutbildning utan gått ky, eller folkhögskola att söka, vilket jag tycker är positivt, (jag tror det är positivt).
Citat:
”Du ska vara bra på att prioritera.”
Ett annat sätta att säga, ifall du inte kan jobba självständigt och hela tiden måste fråga dina kollegor så är jobbet inget för dig. En viss kompetens krävs för jobbet, finns gott om lata människor idag.
Citat:
”Du kommer att få arbeta ihop med ett team där du förväntas vara med och påverka arbetsprocessen.”
Betyder att ni på "utvecklande samtal" på arbetsplatsen ska ge varandra "feedback" och tala om vad som kan göras bättre. Det här är något som personalvetare kommit på, jag tycker att personalvetare kan sitta för sig själva och ha utvecklande samtal. Det är inte säkert det hör hemma överallt.