2013-09-28, 22:36
Medlem
Tja igen, har inte haft tid att titta in här men det blev ett par AKG K619 och är extremt nöjd med ljudet i dom. Perfekt bas, inte för överdriven eller klen. Sitter bekvämt på huvudet och jag har haft de på i över 2 timmar utan att få ont. Ljudet i övrigt är väldigt tydligt så en helt perfekt lur för mig, tack för tipset runkpapper

edit: Funderar även på att köpa ett par Audio Technica WS55i, fast kanske är lite ovärt nu när jag redan har ett par AKG?
Senast redigerad av YSLhomme 2013-09-28 kl. 22:47.
Citera
2013-09-29, 15:10
Medlem
Tjena! sugen på att köpa ett par nya hörlurar då mina förra gått sönder! Skulle bli väldigt tacksam för svar, då jag är väldigt kass på teknik/media-prylar!

1. Vilka genrer lyssnar du mest på?
Metal, House, Trance
2. Vad är vikigt för dig ljudmässigt?
Jag vill ha en tydlig ljudbild, vill även ha en bra bas i lurarna då jag lyssnar på mycket house! Vill även stänga ut så mycket ljud som möjligt, då jag kommer använda de på gymmet mest!
3. Hur kommer du driva dom? (vilken mobil, dator, förstärkare)
Mobil, Samsung S4
4. Hur kommer du använda dom?
Främst på gymmet!
5. Budget?
1800-2200
6. In-ear, on-ear eller over-ear?
Over-ear
7. Annat som är viktigt?
Nix!
Citera
2013-09-29, 23:34
Medlem
VidkunQuislings avatar
Bra hörlurar för musikproduktion?

Tja! Letar efter lurar i sluten modell.
De ska leverera ett klart och rent ljud, utan någon inbyggd finess som förstärker ljudet i vissa register. Jag behöver nämligen höra hur mina låtar verkligen låter och inte bli lurad av, som i mitt fall, ett halvkasst 2.1 system som förstärker volymen på vissa frekvenser. Detta gör att det kanske låter bra på mina högtalare, men inte i mitt biljud eller andra större och bättre ljudanläggningar.

Lurarna får gärna va så billiga som möjligt då studentlivet är ett riktigt pain in the ass när det kommer till mitt inte så givande cash flow

Alltså: Ett rent och ärligt ljud med bra basåtergivning. Samt väl isolerande från ljud utifrån.

Kom igen nu kära ljudfanatiker, behöver er hjälp här!

Tack på förhand!
Citera
2013-09-29, 23:44
Medlem
Torps avatar
Ultrasones DJ 1 Pro. Riktigt mysiga lurar som jag själv använder. Rekommenderas starkt!
Citera
2013-09-30, 00:44
Medlem
Runkpappers avatar
Om du vill ha verkligt neutrala slutna lurar i referensklass kolla in Fostex T50 RP Paradox eller MrSpeakers Alpha Dog. Dyra, men man får vad man betalar för och dom står sig bra mot dyrare lurar.

Några betydligt billigare lurar för musikproduktion är annars Beyerdynamic DT250 och KRK KNS-8400 / 6400.
German Maestro GMP 8.35D är också ett alternativ och dom är byggda som stridsvagnar. DT250 är också väldigt välbyggda men dessa är kanske marknadens tåligaste lurar.

Om man vill ha relativt neutrala lurar för musikproduktion och att lyssna på musik med är MrSpeakers Mad Dog och Soundmagic HP100 dom jag hade kollat på.

Ultrasone och Beats är ingenting du vill använda vid musikproduktion då deras frekvensrespons är obalanserade.
Citera
2013-09-30, 00:49
Medlem
AKG gör justa lurar oxå, har inga modellnamn i huvudet dock
Citera
2013-09-30, 01:01
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Ultrasone och Beats är ingenting du vill använda vid musikproduktion då deras frekvensrespons är obalanserade.

Jasså? Detta kan du gärna få förklara mer av! Gällande Ultrasone iaf, beats bryr jag mig inte om.
Citera
2013-09-30, 01:36
Medlem
VidkunQuislings avatar
Tack för alla svar än så länge! En del av er verkar va mycket kunniga inom ämnet!
Beats är något jag aldrig skulle köpa dock, hört mycket dåligt om dem + att de bärs av ett x antal bortskämda fjortisar.

Men låt tipsen flöda!

Mycket tacksam över så många svar som möjligt!
Citera
2013-09-30, 01:42
Medlem
Neutrala lurar? Prova AKG K550. Folk tycker de låter platta men det är väl för att de är vana vid "boombox" effekten (skit på er rappare). Låter korrekta i mina öron.

http://www.innerfidelity.com/content...aled-headphone

Själv kör jag musik via AKG K550 + Meridian Explorer DAC (extern).
Senast redigerad av Zapporius 2013-09-30 kl. 01:45.
Citera
2013-09-30, 01:55
Medlem
Justinchases avatar
Beats by Dre är ju allt utan just neutrala Sennheser Hd 25 är ju klassiker just inom detta.
Är du inne på Monster så kolla deras in ear-lurar, Där pratar vi referens ljud. Alltså ej Beats för detta ämne.
Citera
2013-09-30, 02:21
Medlem
Kliniks avatar
Sennheiser HD 25
Citera
2013-09-30, 02:46
Medlem
Fredrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Jasså? Detta kan du gärna få förklara mer av! Gällande Ultrasone iaf, beats bryr jag mig inte om.

Du kan se ifall ett par lurar är balanserade genom att kolla på sladden. Är det en 3.5mm är den inte balanserad och är den 6.3mm är den balanserad.
Ultrasone är inte balanserade vilket gör att de störs av omgivningen... Om man provar att spela på ett par balanserade högtalare och sedan byter över till en obalanserad kabel hör man skillnad, speciellt när man höjer volymen.

När man talar om neutrala hörlurar menar man att deras syfte är att återge ett så ärligt ljud som möjligt, frekvensmässigt... Medan andra hörlurar som ultrasone och beats, vilka är dynamiska, vill ge ifrån sig ett så imponerande ljud som möjligt...

Att producera musik i beats är som att måla konst med kanye west-brillor på sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in