2020-11-24, 23:43
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pader piggelin
Är det någon som har testat Sonys nya WH-1000XM4?

Jag hade föregångaren men när det blev kallt väder så var de totalt värdelösa, fungerade knappt.
I övrigt älskade jag dom. Finns det några liknande i samma prisklass (4000kr) eller finns det några garantier att ovanstående bugg är fixad?
Den buggen är nog kvar.
Likaså avsaknaden av Muteknapp.
Det som är nytt är att man kan koppla dem till två enheter via BT samtidigt.
XM3 har gått ner till 2000 kr nu så frågan är om XM4 är värt mellanskillnaden.
Citera
2020-11-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Den buggen är nog kvar.
Likaså avsaknaden av Muteknapp.
Det som är nytt är att man kan koppla dem till två enheter via BT samtidigt.
XM3 har gått ner till 2000 kr nu så frågan är om XM4 är värt mellanskillnaden.

Osäker på det utifrån vad jag läser på nätet, ingen nämner att de haft problem men man vet aldrig.
Precis, ställer mig också den frågan, om det är värt att köpa XM4 dvs. Stort behov av on ear just nu, då jag bla använder de istället för mössa men kanske avvaktar. Tack för svar!
Citera
2020-12-05, 20:16
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pader piggelin
Är det någon som har testat Sonys nya WH-1000XM4?

Jag hade föregångaren men när det blev kallt väder så var de totalt värdelösa, fungerade knappt.
I övrigt älskade jag dom. Finns det några liknande i samma prisklass (4000kr) eller finns det några garantier att ovanstående bugg är fixad?
Köpte nyligen XM4. Bytte från XM2 som jag haft runt 2.5 år. Tycker XM2 har bättre komfort, men kanske beror på att XM4 är rätt nya och inte mjuknat till ännu.
Citera
2020-12-05, 23:32
Medlem
GormDenGamles avatar
Hörlurar till PS5. Max 3.000 kr?
Förslag?
Citera
2021-01-07, 22:57
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Letar efter ett par ok snäckhörlurar, att använda till surfplatta och mobil. Billigt!
Vanligtvis brukar jag köpa de billigaste hörlurarna som finns , för de pajar ändå eller tappas bort fort som satan ändå. Nu tänkte jag sikta lite högre, då jag älskar musik och kanske tänker att några hundringar till kanske ger bättre ljud och levnadstid.
Så köptips på snäckhörlurar, icke trådlösa (verkar mest som ytterligare en sak som kan paja) för under en röding tas tacksamt mot.
Edit; behöver alltså inte mikrofon.
Citera
2021-01-10, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Hörlurar till PS5. Max 3.000 kr?
Förslag?

Audeze Penrose om du kan stretcha budgeten 200 spänn. Inget trådlöst headset du hört tidigare är i närheten
Citera
2021-01-20, 21:06
Medlem
Tips på hörlurar runt 1000 lappen som passar folk med lite större öron? Kollade på Razer blackshark v2 och Logitech g pro x. Någon som vet storleken på dessa eller kan rekomendera något annat.
Citera
2021-01-20, 22:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Letar efter ett par ok snäckhörlurar, att använda till surfplatta och mobil. Billigt!
Vanligtvis brukar jag köpa de billigaste hörlurarna som finns , för de pajar ändå eller tappas bort fort som satan ändå. Nu tänkte jag sikta lite högre, då jag älskar musik och kanske tänker att några hundringar till kanske ger bättre ljud och levnadstid.
Så köptips på snäckhörlurar, icke trådlösa (verkar mest som ytterligare en sak som kan paja) för under en röding tas tacksamt mot.
Edit; behöver alltså inte mikrofon.
Har än så länge inte lyckats paja vare sig själva lurarna eller laddetuiet på något av mina tre par trådlösa snäckor. Rekommenderar dessa skarpt. Alldeles för bra ljud för det priset. Ska köpa uppföljaren TEW 5000 vid tillfälle. Den största risken är ju att man tappar ena snäckan i muggen eller något men för 199 spänn kan jag leva med det.
Citera
2021-01-24, 15:57
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Har än så länge inte lyckats paja vare sig själva lurarna eller laddetuiet på något av mina tre par trådlösa snäckor. Rekommenderar dessa skarpt. Alldeles för bra ljud för det priset. Ska köpa uppföljaren TEW 5000 vid tillfälle. Den största risken är ju att man tappar ena snäckan i muggen eller något men för 199 spänn kan jag leva med det.

Vilka rekommenderar du? Har fått feedback från annat håll om att trådlöst betyder sämre ljud.
Tror jag slår till på dessa.

https://www.webhallen.com/se/product...50AP-SvartGuld
Citera
2021-01-24, 18:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Vilka rekommenderar du? Har fått feedback från annat håll om att trådlöst betyder sämre ljud.
Tror jag slår till på dessa.

https://www.webhallen.com/se/product...50AP-SvartGuld
Alltså.. Visst ska du bara lyssna på Spotify i telefonen? I så fall så är det slöseri att köpa riktigt bra lurar.

Dom som du länkar är säkert alldeles utmärkta. Jag personligen kan tänka mig att tumma lite på ljudet för att slippa sladdar.
Citera
2021-02-21, 16:39
Medlem
tarsiers avatar
Letar efter ett par trådlösa over-ear helst med ANC. Ska användas i kontors- och labmiljö, Spotify mest. Bryr mig inte om hur samtalskvalité osv är. Tidigare hörlurar som jag haft/har & gillat: DT990, DT770, Fidelio X1 (gillade Beyerdynamics mer). Men gillar mest att lyssna i högtalare. Jag har glasögon. Lyssnar på indie/folk, pop, elektroniskt, 80-tal, hiphop, rock, klassiskt ungefär i den ordningen.

Vilken av dessa skulle ni rekommendera/inte rekommendera från denna lista med dessa priser (kr). Vill nog egentligen inte lägga mer än 1500 kr ifall jag är vårdslös och ska använda det i labbet, men har några alternativ dyrare än så med ändå.

Sony WH-XB900N - 1500
Sony WH-H900N - 1000 (fyndvara 700)
Sony WH-H910N - 1500
Sennheiser HD 450BT - 1300
JABRA Elite 85h - 1500
Audio Technica ATH-M50XBT - 1800
Panasonic RP-HD605 - 2000
Dyrare alternativ t.ex. XM3, QC35 - ~2500
Citera
2021-02-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarsier
Letar efter ett par trådlösa over-ear helst med ANC. Ska användas i kontors- och labmiljö, Spotify mest. Bryr mig inte om hur samtalskvalité osv är. Tidigare hörlurar som jag haft/har & gillat: DT990, DT770, Fidelio X1 (gillade Beyerdynamics mer). Men gillar mest att lyssna i högtalare. Jag har glasögon. Lyssnar på indie/folk, pop, elektroniskt, 80-tal, hiphop, rock, klassiskt ungefär i den ordningen.

Vilken av dessa skulle ni rekommendera/inte rekommendera från denna lista med dessa priser (kr). Vill nog egentligen inte lägga mer än 1500 kr ifall jag är vårdslös och ska använda det i labbet, men har några alternativ dyrare än så med ändå.

Sony WH-XB900N - 1500
Sony WH-H900N - 1000 (fyndvara 700)
Sony WH-H910N - 1500
Sennheiser HD 450BT - 1300
JABRA Elite 85h - 1500
Audio Technica ATH-M50XBT - 1800
Panasonic RP-HD605 - 2000
Dyrare alternativ t.ex. XM3, QC35 - ~2500

XM3 har riktigt bra ANC. Ska du ha ANC värd namnet är det Sony XM3/4 eller Bose QC35/700 du ska kika på. Har själv Sennheiser 4.50BT, och XM3, och anc är bäst intill obefintlig på Sennheiser lurarna. Sony och Bose delar på vinsterna i alla anc testerna av en anledning, de är överlägsna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in