Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Tack för inlägget
Imorgon åker jag och köper mig ett par Senheiser HD598 mest pga att dom är sjukt snygga och jag brukar normalt sett skita i design men kan inte sluta dreggla efter dessa, nu lyssnar jag mest på psymusik där det är en del bas och läste ju att det inte är så mycket bas i HD598, finns det någon form av hörlursförstärkare som man kan koppla mellan mobil och hörlur? Bas är en del av musikupplevelsen för min del.
HD598 är en öppen hörlur med en 3 meter lång sladd så den fungerar väldigt dåligt om du har tänkt använda den ute bland folk med mobilen. Den kommer alltså inte isolera något och alla i din närhet kommer höra vad du lyssnar på.
Om du planerar att använda lurarna både ute och hemma så anser jag att du inte bör köpa dessa. Dessa är hemmalurar endast.
HD598 är inte rätt lur om man vill ha baspunch eller basmängd. Inte ens med EQ eller kraftfull förstärkning så kommer dom inte ge bas som har speciellt mycket kick.
Det sagt så satte jag på lite Paste - Play Off (goa) och jag tyckte det lät riktigt bra. Dom är väldigt klara och har en stor ljudscen där alla intrument och ljud tydligt kan urskiljas från varandra vilket jag gillar med den här typen av musik.
Om du vill ha en lur som ser snygg ut (betydligt snyggare än HD598) som du kan ha ute bland folk och som också fungerar bra hemma framför datorn så rekommenderar jag en hörlur som Sony 1R. Förmodligen den skönaste slutna luren jag testat.
http://www.thomann.de/se/sony_mdr_1rs.htm
Jag skulle trycka upp den djupa basen samt diskanten något med EQ med den typen av musik.
Finns en del andra slutna lurar också.