2013-04-04, 17:58
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallle
Söker ett par in ear-hörlurar:

* Max 600 kr.
* Gärna asymmetriska men inte ett krav.
* Passande till löpning.
* Så bra ljud som möjligt, så ljudisolerande som möjligt.

Just nu funderar jag lite på Sennheiser CX300-II, klipsch S4, sennheiser CX 685 sports och skullcandy titan.

Kolla inlägget ovan. FXD70 är bättre ljudmässigt än dom du nämnde men köp till foamsnäckorna för bättre komfort.
Citera
2013-04-04, 18:01
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaaanders00
Tja, hur lång tid tog det innan du fick dina FDX70?
Fick dom efter tio dagar (inklusive helg).
Citera
2013-04-05, 00:22
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
EPH-100 isolerarar fantastiskt bra. När det kommer till komfort så är dom inte dom skönaste in-earsen jag testat. Mycket pga jag har relativt trånga örongångar och att EPH-100 har kraftig diameter. Om man har normala örongångar så är nog inte komforten ett allt för stort proplem. Jag använder foamsnäckor som gör komforten något bättre.
Personligen så föredrar jag JVC FXD70 framför EPH-100 ljudmässigt. JVC FXD70 har mycket klarare och naturligare diskant. Dom isolerar bra men inte riktigt lika bra som EPH-100. Om man använder sig av foamsnäckor plus en runt örat fit så är passformen samt komforten väldigt bra. Precis som EPH-100 har den en större diameter men inte riktigt lika stor. FXD70 har en bättre sladd och hållbarheten känns aningens högre. Du behöver inte oroa dig över att någon av dessa är svåra att driva.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=...at=0&_from=R40
http://www.ebay.com/itm/earbud-repla...item2572af7479

Hej, tack för tipset.

På grund av din rekommendation, och framförallt på grund av det lägre priset, så valde jag att köpa både de hörlurarna du rekommenderade + earbudsen. Om du säger att de har bättre ljud för halva priset så tror jag dig, med tanke på din aktivitet i denna tråd.

Kan återkomma lite senare för mer info.
Citera
2013-04-05, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Fick dom efter tio dagar (inklusive helg).

Ah, soft =)
Citera
2013-04-05, 21:29
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
txt.
Tack för inlägget

Imorgon åker jag och köper mig ett par Senheiser HD598 mest pga att dom är sjukt snygga och jag brukar normalt sett skita i design men kan inte sluta dreggla efter dessa, nu lyssnar jag mest på psymusik där det är en del bas och läste ju att det inte är så mycket bas i HD598, finns det någon form av hörlursförstärkare som man kan koppla mellan mobil och hörlur? Bas är en del av musikupplevelsen för min del.
Citera
2013-04-06, 02:48
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Tack för inlägget

Imorgon åker jag och köper mig ett par Senheiser HD598 mest pga att dom är sjukt snygga och jag brukar normalt sett skita i design men kan inte sluta dreggla efter dessa, nu lyssnar jag mest på psymusik där det är en del bas och läste ju att det inte är så mycket bas i HD598, finns det någon form av hörlursförstärkare som man kan koppla mellan mobil och hörlur? Bas är en del av musikupplevelsen för min del.

HD598 är en öppen hörlur med en 3 meter lång sladd så den fungerar väldigt dåligt om du har tänkt använda den ute bland folk med mobilen. Den kommer alltså inte isolera något och alla i din närhet kommer höra vad du lyssnar på. Om du planerar att använda lurarna både ute och hemma så anser jag att du inte bör köpa dessa. Dessa är hemmalurar endast.

HD598 är inte rätt lur om man vill ha baspunch eller basmängd. Inte ens med EQ eller kraftfull förstärkning så kommer dom inte ge bas som har speciellt mycket kick.
Det sagt så satte jag på lite Paste - Play Off (goa) och jag tyckte det lät riktigt bra. Dom är väldigt klara och har en stor ljudscen där alla intrument och ljud tydligt kan urskiljas från varandra vilket jag gillar med den här typen av musik.

Om du vill ha en lur som ser snygg ut (betydligt snyggare än HD598) som du kan ha ute bland folk och som också fungerar bra hemma framför datorn så rekommenderar jag en hörlur som Sony 1R. Förmodligen den skönaste slutna luren jag testat.
http://www.thomann.de/se/sony_mdr_1rs.htm
Jag skulle trycka upp den djupa basen samt diskanten något med EQ med den typen av musik.

Finns en del andra slutna lurar också.
Senast redigerad av Runkpapper 2013-04-06 kl. 02:53.
Citera
2013-04-06, 03:00
Medlem
Citat:
Att driva den luren från en mobil eller laptop är långt ifrån optimalt. Du kommer få problem att ens få tillräcklig ljudvolym med en riktig svag källa. Jag tror du har missupfattat lite av vad han säger, och han är inte heller helt tydlig.
Detta är en hörlur som är tänkt att användas hemma med stereon, mixerbordet eller hörlursförstärkaren och är direkt olämlig att användas portabelt då dom förutom att vara tungdriven inte isolerar mycket samt har en 3 meter lång sladd.

En lämpligare lur att både användas portabelt och hemma är Sony 1R och Sennheiser Momentum.
En mer lättdriven öppen hörlur som fungerar direkt från en dator är Sennheiser HD598. Jag föredrar också dessa ljudmässigt framför dom ganska kyliga DT880.
Även Philips Fidelio X1 är en trevligare öppen hörlur och har mer bas än HD598.
Jag kan också nämna MrSpeakers Mad Dog som är en sluten lur med rätt bra isolering men den kommer kräva lite mer kraft att drivas.

Det han säger är väl att de går att lyssna på "okej" från mp3spelare dock inte så högt men bättre ljud än 32 ohm:arna?
Har ju riktat in mig på Beyerdynamics lite... tycker deras hörlurar ser fantastiskt mysiga ut Finns det någon annan modell från dem du kan rekommendera?
Citera
2013-04-06, 09:54
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:

Om du vill ha en lur som ser snygg ut (betydligt snyggare än HD598) som du kan ha ute bland folk och som också fungerar bra hemma framför datorn så rekommenderar jag en hörlur som Sony 1R. Förmodligen den skönaste slutna luren jag testat.
http://www.thomann.de/se/sony_mdr_1rs.htm
Jag skulle trycka upp den djupa basen samt diskanten något med EQ med den typen av musik.

Finns en del andra slutna lurar också.
Dom ser dessvärre plastiga stela och obekväma ut föll mig inte alls i smaken, sen var dom även dyrare än ett par HD598, jag skall fråga nissarna på Siba om man får provlyssna hörlurarna på plats och försöka att avgöra där, lurarna kommer att användas mest hemma och under bussresor samt i skolan.
Citera
2013-04-07, 02:19
Medlem
knibens avatar
Tips på några bra (in ear) i 400-800 kr klassen med bra bas och generelt bra ljudkvalitet...?

kollat lite på dessa innan: http://cdon.se/hemelektronik/sony_md...black-14429615

inget jävla beats by dre överprisat skit då...
Senast redigerad av kniben 2013-04-07 kl. 02:22.
Citera
2013-04-07, 09:42
Medlem
Lekmands avatar
Kolla på FXD70orna som tipsats längre upp på sidan. Runkpapper jämför dessa med några som är mer än dubbelt så dyra men tycker att dessa är bättre.

Och även jag kan rekommendera dom
Citera
2013-04-07, 10:58
Medlem
Vet inte om det skrivits om dem tidigare men kan starkt rekommendera Bowers & Wilkins C5. Bästa in-ear lurarna jag haft, och har haft en hel del. Köpte de med extra försäkring då jag pajjat 3-5 billigare par på jobbet under nån månads tid, dessa höll tills de blev stulna 6 månader senare. Både ljud- och byggkvalite får 5 av 5 stjärnor av mig. Kan va lite svåra att få i när man köpt dem precis men man lär sig och då sitter de som sten!
Citera
2013-04-07, 14:02
Medlem
knibens avatar
http://cdon.se/hemelektronik/sony_md...black-14429615

http://cdon.se/hemelektronik/beyerdy...01_ie-22301387

Någon som testat nån av dessa 2, vilken är bäst..? båda bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in