2024-06-28, 15:46
Medlem
12cms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckerycke
Du har inga problem med sex eller att komma? Är det pga frenelum? För mitt frenelum är helt bortdomnat.

Inga problem alls, kan komma alldeles för tidigt. Frenulum är extremt känslig.
Citera
2024-07-01, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12cm
Inga problem alls, kan komma alldeles för tidigt. Frenulum är extremt känslig.

Skulle du säga om du tog bort frenelum att du skulle få problem med sex och orgasm då?
Citera
2024-07-06, 19:36
Medlem
Mayorns avatar
12 veckor sedan min operation och först nu kan jag tycka att jag är helt läkt.

Hela förhuden + frenulum rök och det har varit en hel del blödande, stygn som släppt, svallkött och så vidare.
Tog väl ungefär 8-9 veckor innan jag ens kunde se själva såret och har innan mest fått tvätta och smörja genom att tvinga in ett finger under svullna huden.

Det som tillslut fick igång läkandet ordentligt för mig var att jag började smörja med kortison.

12 veckor utan ligga och bara nått enbart egenlek
Citera
2024-07-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayorn
12 veckor sedan min operation och först nu kan jag tycka att jag är helt läkt.

Hela förhuden + frenulum rök och det har varit en hel del blödande, stygn som släppt, svallkött och så vidare.
Tog väl ungefär 8-9 veckor innan jag ens kunde se själva såret och har innan mest fått tvätta och smörja genom att tvinga in ett finger under svullna huden.

Det som tillslut fick igång läkandet ordentligt för mig var att jag började smörja med kortison.

12 veckor utan ligga och bara nått enbart egenlek

Hur länge hade du kvar stygnen? Man behöver inte ha dessa mer än 10-14 dagar. Ärret blir snyggare och det börjar läka mycket snabbare då. Hur mycket inre förhud har du kvar? Där ärret fäster ifrån ollonet dvs.
Citera
2024-07-24, 13:34
Medlem
Mayorns avatar
Citat:
Hur länge hade du kvar stygnen? Man behöver inte ha dessa mer än 10-14 dagar. Ärret blir snyggare och det börjar läka mycket snabbare då. Hur mycket inre förhud har du kvar? Där ärret fäster ifrån ollonet dvs.

En del av stygnen drogs loss av sig själv bara någon dag efter. Och därefter försvann dom lite nu och då men sista stygnet kanske vecka 6.
Ingen förhud kvar men däremot har en del av den vanliga huden börjar rulla över ollonet vid mjukt tillstånd så att säga
Citera
2024-08-12, 13:16
Medlem
12cms avatar
Citat:
Skulle du säga om du tog bort frenelum att du skulle få problem med sex och orgasm då?

Troligen ja. Extremt tacksam att operatören lät den vara kvar.
Citera
2024-08-13, 07:02
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Troligen ja. Extremt tacksam att operatören lät den vara kvar.

God morgon,

Det där är konstigt. Jag är omskuren (hög stil) med frenulum borttaget. Allt detta skedde i vuxen ålder och på mitt eget initiativ, utan något som helst medicinskt incitament. Efter att ha läst era inlägg om eventuella negativa konsekvenser tycker jag det är anmärkningsvärt att jag inte upplever några sådana.

Området där den oansenliga strängen satt är precis lika känsligt. Känseln tycks ligga under det. Därtill upplever jag ingen negativ känselminskning i vare sig ollon eller skaft (i det sexuella) - trots att det nu gått fyra år sedan min omskärelse.

Jag har alltså en helt annan bild av detta ingrepp än vissa andra här. Det har för mig enbart varit positivt. Det samma gäller en stor majoritet av de kvinnor jag sedan dess varit med. Rätt många har aldrig haft en omskuren man innan, och de har tyckt det var både intressant och positivt. Ord som "fräschare", "snyggare" och "skönare" har yttrats. Vid ett tillfälle har till och med en kvinna när mina byxor åkt ner sagt "Tacka fan att du är omskuren".

Utöver detta är omskärelsens konsekvens även positiv i vardagen. När jag ställer mig i pissoaren tar jag upp utrustningen, pissar, skakar den lätt, och stoppar sedan ned den i byxan igen. I periferin ser jag ofta män som drar tillbaka många centimeter oansenlig lös hud, eller ännu värre, inte gör det alls, pissar och sedan försöker med stora umbäranden att få det till att inte droppa i byxan. Vilket så klart misslyckas.

Det enda negativa skulle möjligen vara att dessa män i bland i sin avundsjuka utbrister "Är du en judejävel?" och andra tramsiga saker då de ser min strömlinjeformade lem.

Med hopp om en mer nyanserad bild av manlig omskärelse!
Moldavien
Citera
2024-08-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
God morgon,

Det där är konstigt. Jag är omskuren (hög stil) med frenulum borttaget. Allt detta skedde i vuxen ålder och på mitt eget initiativ, utan något som helst medicinskt incitament. Efter att ha läst era inlägg om eventuella negativa konsekvenser tycker jag det är anmärkningsvärt att jag inte upplever några sådana.

Området där den oansenliga strängen satt är precis lika känsligt. Känseln tycks ligga under det. Därtill upplever jag ingen negativ känselminskning i vare sig ollon eller skaft (i det sexuella) - trots att det nu gått fyra år sedan min omskärelse.

Jag har alltså en helt annan bild av detta ingrepp än vissa andra här. Det har för mig enbart varit positivt. Det samma gäller en stor majoritet av de kvinnor jag sedan dess varit med. Rätt många har aldrig haft en omskuren man innan, och de har tyckt det var både intressant och positivt. Ord som "fräschare", "snyggare" och "skönare" har yttrats. Vid ett tillfälle har till och med en kvinna när mina byxor åkt ner sagt "Tacka fan att du är omskuren".

Utöver detta är omskärelsens konsekvens även positiv i vardagen. När jag ställer mig i pissoaren tar jag upp utrustningen, pissar, skakar den lätt, och stoppar sedan ned den i byxan igen. I periferin ser jag ofta män som drar tillbaka många centimeter oansenlig lös hud, eller ännu värre, inte gör det alls, pissar och sedan försöker med stora umbäranden att få det till att inte droppa i byxan. Vilket så klart misslyckas.

Det enda negativa skulle möjligen vara att dessa män i bland i sin avundsjuka utbrister "Är du en judejävel?" och andra tramsiga saker då de ser min strömlinjeformade lem.

Med hopp om en mer nyanserad bild av manlig omskärelse!
Moldavien

De flesta verkar ok med ingreppet. Men då har de flesta även trång förhud. Jag tror även att kirurgen är extremt viktig. Hur djupt han skär och hur han utför operationen. Tror också att spara så mycket inre förhud som möjligt är viktigt för känsel. Jag har tappat majoriteten av min känsel. Har knappt 6-8 mm inre förhud kvar och frenelum ingen känsel alls.
Citera
2024-08-14, 13:45
Medlem
12cms avatar
Citat:
De flesta verkar ok med ingreppet. Men då har de flesta även trång förhud. Jag tror även att kirurgen är extremt viktig. Hur djupt han skär och hur han utför operationen. Tror också att spara så mycket inre förhud som möjligt är viktigt för känsel. Jag har tappat majoriteten av min känsel. Har knappt 6-8 mm inre förhud kvar och frenelum ingen känsel alls.

Av vad jag läst från dig så förstår jag att du inte är nöjd. Fick du möjlighet att diskutera utförandet innan?
Citera
2024-08-14, 14:46
Medlem
Citat:
Av vad jag läst från dig så förstår jag att du inte är nöjd. Fick du möjlighet att diskutera utförandet innan?

Inte alls. Trpdde det skulle bli en normal omskärelse som man kan se på porr. Men tog bort nästan all inre förhud och frenelum har ingen känsel alls. Utöver det tagit bort alldeles för mycket hud så pungen tältar.
Citera
2024-08-21, 03:34
Medlem
Så då! 4 månaders väntan efter första misslyckade försöket till omskärelse så är det dags för försök 2 nu på torsdag! Denna gång blir det narkos så förhoppningsvis kan dom slutföra operationen denna gång...

Ni som gjort operationen nu och hunnit läka något sånär, vad bör man be om för sorts omskärning? Vad jag tänker just nu är bara inte för tajt då jag får för mig att det mesta blir lättare med lite extra hud och dessutom att jag tycker mig ha läst att läkeprocessen inte blir lika jobbig då. Sen tänker jag mig att dom ska få försöka spara så mycket av den inre förhuden som möjligt för känselns skull. Frenulum är för er som inte läst mina tidigare inlägg redan paj så den tänker jag nog bara be dom snygga till och ta bort helt.

Sen undrar jag, hur många av er va såpass pigga dag 8 efter operationen att ni skulle kunna gå på fest?

Tips uppskattas
Citera
2024-08-21, 14:17
Medlem
Citat:

Detta är anledningen till varför jag valde partiell omskärelse. Jag tror det är så som Moldavia skriver, att de allra flesta är nöjda, som får en hel omskärelse. Men just risken att det skulle bli så som Kryckerycke skriver fick mig att behålla så mycket förhud som möjligt. Sen finns det kanske en risk med det också, att det inte blir bra, men den är kanske mindre, det var väl så jag antog/gissade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in