Citat:
Ursprungligen postat av
12cm
Troligen ja. Extremt tacksam att operatören lät den vara kvar.
God morgon,
Det där är konstigt. Jag är omskuren (hög stil) med frenulum borttaget. Allt detta skedde i vuxen ålder och på mitt eget initiativ, utan något som helst medicinskt incitament. Efter att ha läst era inlägg om eventuella negativa konsekvenser tycker jag det är anmärkningsvärt att jag inte upplever några sådana.
Området där den oansenliga strängen satt är precis lika känsligt. Känseln tycks ligga under det. Därtill upplever jag ingen negativ känselminskning i vare sig ollon eller skaft (i det sexuella) - trots att det nu gått fyra år sedan min omskärelse.
Jag har alltså en helt annan bild av detta ingrepp än vissa andra här. Det har för mig enbart varit positivt. Det samma gäller en stor majoritet av de kvinnor jag sedan dess varit med. Rätt många har aldrig haft en omskuren man innan, och de har tyckt det var både intressant och positivt. Ord som "fräschare", "snyggare" och "skönare" har yttrats. Vid ett tillfälle har till och med en kvinna när mina byxor åkt ner sagt "Tacka fan att du är omskuren".
Utöver detta är omskärelsens konsekvens även positiv i vardagen. När jag ställer mig i pissoaren tar jag upp utrustningen, pissar, skakar den lätt, och stoppar sedan ned den i byxan igen. I periferin ser jag ofta män som drar tillbaka många centimeter oansenlig lös hud, eller ännu värre, inte gör det alls, pissar och sedan försöker med stora umbäranden att få det till att inte droppa i byxan. Vilket så klart misslyckas.
Det enda negativa skulle möjligen vara att dessa män i bland i sin avundsjuka utbrister "Är du en judejävel?" och andra tramsiga saker då de ser min strömlinjeformade lem.
Med hopp om en mer nyanserad bild av manlig omskärelse!
Moldavien