2022-12-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBO
Ja då blir det bara kostnaden för ett vanligt sjukhusbesök, typ 300 kr. Men du skulle ju kunna ringa och fråga hur lång tid det tar att träffa en urolog. När du väl träffat urologen går det rätt fort vad jag förstått.

Jag gjorde hel omskärelse för 9 dagar sedan genom privat aktör för att få det läkt och färdigt så snabbt som möjligt så jag kan börja leva till fullo.

Än så länge väldigt nöjd. Tycker det ser snyggt ut med hel omskärelse också.
Jag fick välja mellan 3 ingrepp hos min klinik, det var hel, halv eller ta lite av toppen på förhuden bara. Så kolla lite på olika stilar, vissa tar ju t.ex bara strängen och gör en halv omskärelse för att spara mesta av huden.

okej tack för svar! tog du bort strängen helt o hållet också?
Citera
2022-12-11, 21:09
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aston72
okej tack för svar! tog du bort strängen helt o hållet också?

Yes, den har alltid ställt till det för mig så jag ville bara ha väck skiten.
Citera
2022-12-11, 21:11
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
yes inte skitsugen på att betala den summan tyvärr massa annat att betala. men då borde det gå att skriva en egenremiss till urolog för att slippa kostnaden som jag förstått det?
......

Anser läkaren att det är förträngning slipper du betala , men egenremiss ? jag gjorde visserligen det men då hade jag tidigare år gått via Vårdcentralen först som remissade till sjukhuset , men pga av inget förtroende för den läkaren avaktade jag sedan kom corona... alla operationer utan livhotade ställdes in , sedan gick det ej längre så gjorde egenremiss och fick op tid bara några månader senare och var en kanon läkare man fick (ej den man träffade först)
Citera
2022-12-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Anser läkaren att det är förträngning slipper du betala , men egenremiss ? jag gjorde visserligen det men då hade jag tidigare år gått via Vårdcentralen först som remissade till sjukhuset , men pga av inget förtroende för den läkaren avaktade jag sedan kom corona... alla operationer utan livhotade ställdes in , sedan gick det ej längre så gjorde egenremiss och fick op tid bara några månader senare och var en kanon läkare man fick (ej den man träffade först)

okej! och du behövde bara betala avgiften runt 300kr?
Citera
2022-12-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBO
Yes, den har alltid ställt till det för mig så jag ville bara ha väck skiten.

okej lutar åt samma sak för mig med, tack för hjälpen
Citera
2022-12-12, 19:48
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
okej! och du behövde bara betala avgiften runt 300kr?

Japp
Plus avgift för sjukresan hem med taxin (som enbart kör åt landstinget) tror den låg på 200 kr.
Var ju en dagoperation så man blev aldrig inlagd ens en natt (är avgift här på varje dygn)
Citera
2022-12-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Japp
Plus avgift för sjukresan hem med taxin (som enbart kör åt landstinget) tror den låg på 200 kr.
Var ju en dagoperation så man blev aldrig inlagd ens en natt (är avgift här på varje dygn)

okej grymt! skickade egenremiss till urologen på sjukhuset och hoppas det inte dröjer för länge (y)
Citera
2022-12-13, 08:54
Medlem
Bedövningen i kuken känns rätt bra va? :EEE

Sticker de fler än 1 gång?
Citera
2022-12-13, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership1337
Bedövningen i kuken känns rätt bra va? :EEE

Sticker de fler än 1 gång?

Det kändes ungefär som när man får en vaccinspruta i armen, dvs nästan inte alls.

Fick 3 sprutor först, sedan en extra för att jag fortf hade lite känsel när de började skära.

Den första känns väl lite mer än de andra men man blir ju mer och mer bedövad för varje spruta så det gör mindre ont varje gång.

https://kunskapsstodforvardgivare.se/omraden/kirurgi-och-plastikkirurgi/lilla-kirurgin/penisblockad
Citera
2022-12-13, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Det kändes ungefär som när man får en vaccinspruta i armen, dvs nästan inte alls.

Fick 3 sprutor först, sedan en extra för att jag fortf hade lite känsel när de började skära.

Den första känns väl lite mer än de andra men man blir ju mer och mer bedövad för varje spruta så det gör mindre ont varje gång.

https://kunskapsstodforvardgivare.se/omraden/kirurgi-och-plastikkirurgi/lilla-kirurgin/penisblockad

haha hoppas på detta. Har hört många andra historier som beskriver känslan "lite" annorlunda än du .
Citera
2022-12-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership1337
haha hoppas på detta. Har hört många andra historier som beskriver känslan "lite" annorlunda än du .

Ja jag har också sett dom, vet inte om vården använder olika metoder i olika landsting eller om folk här i forumet är känsliga för smärta
Citera
2022-12-16, 20:02
Medlem
HBOs avatar
Måste bara fråga. I samband med omskärelsen så skar dem av en ådra som jag hade längs med hela penis. Jag känner något runt 2cm som är stelt, typ som en speta, gör lite smått ont, precis i början av penisen vid magen. Antar att det är den som dragit ihop sig efter att dom skar av den.
Någon som fått liknande? Försvinner denna sen eftersom att den är "död"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in