2022-05-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josef K
Hej Moldavien och tack för svaret!
Ja, jag får väl kolla upp förhudstöjning om det inte löser sig på naturlig väg. Håller tummarna för att de nattliga erektionerna stretchar ut huden inom kort. Tycker att man borde informerats om detta av urologen som gjorde omskärelsen. Att plötsligt få en märkbart kortare penis är ingen trivial grej, det tror jag de flesta skulle hålla med om.Som tur är har jag inte problem med att testiklarna dras fram.

Det är normalt att man inte får full size erektioner så nära inpå ingreppet. Är ganska säker på att du inte fått permanent storleksbortfall utan att det bara krävs lite mer tid för huden att anpassa sig.

Är det så stramt att du får ont vid erektion för att du känner att huden inte räcker till erektionen eller har det stramat främst vid stygnen?
Citera
2022-05-11, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fringue
Det är normalt att man inte får full size erektioner så nära inpå ingreppet. Är ganska säker på att du inte fått permanent storleksbortfall utan att det bara krävs lite mer tid för huden att anpassa sig.

Är det så stramt att du får ont vid erektion för att du känner att huden inte räcker till erektionen eller har det stramat främst vid stygnen?
Det stramar rätt ordentligt, men jag skulle inte säga att det gör ont. Stygnen är borta, men när de satt i gjorde det förstås ondare. Nu stramar det bara i huden. Jag märker att det går åt rätt håll för varje vecka som går, så det borde nog ordna sig. Slutresultatet kommer nog att bli väldigt tight iallafall.
Citera
2022-05-12, 07:08
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef K
Gjorde en low, tight omskärelse för fyra veckor sedan. Den verkar dock har blivit för tight. Första veckan var ståndet ca 5 cm kortare och det stramade extremt i stygnen nattetid. Nu är det kanske 2-3 cm kvar till ursprunglig längd. Klart frustrerade detta. Har någon varit med om detta? Återfick den normal längd? Hur lång tid tog det?

Tror tamefan min kuk blev permanent mindre med någon cm. Vet inte hur mkt. Den var stor innan ingreppet enligt utsago av tjejer men nu är den rätt så liten tycker jag haha. Vettefan vad det var men förhuden kanske gav någon cm? Gjorde en full omskärelse för flera år sen
Citera
2022-05-12, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Tror tamefan min kuk blev permanent mindre med någon cm. Vet inte hur mkt. Den var stor innan ingreppet enligt utsago av tjejer men nu är den rätt så liten tycker jag haha. Vettefan vad det var men förhuden kanske gav någon cm? Gjorde en full omskärelse för flera år sen

Enbart i slakt tillstånd eller även vid erektion?
Ha även i åtanke att eventuell viktuppgång kan ge intrycket av förändrad storlek.

Jag personligen har inte märkt av någon skillnad i storlek, särskilt inte i erigerat tillstånd. Rent visuellt ger den ett större intryck, men den känns likadan som förr.
Citera
2022-05-12, 17:41
Medlem
Som jag har förstått det kan trång förhud förebyggas genom att man regelbundet drar förhuden fram och tillbaka. Tänker att killar redan gör detta... men ni har alltså trång förhud trots att ni gör det?
Citera
2022-05-14, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellatricks
Som jag har förstått det kan trång förhud förebyggas genom att man regelbundet drar förhuden fram och tillbaka. Tänker att killar redan gör detta... men ni har alltså trång förhud trots att ni gör det?

Trång förhud föds man oftast med och har man inte dragit förhuden fram och tillbaka de första 12-15 åren är det nog smärtsamt och att man inte kan göra rent under huden riktigt som gör att män vill operera bort detta

Då jag inte haft trång förhud så vet jag inte riktigt anledningen till 100%. Jag opererade mig för att få bort överflödig hud och nu 4 veckor + efter är det det bästa jag gjort
Citera
2022-05-14, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fringue
Jag personligen har inte märkt av någon skillnad i storlek, särskilt inte i erigerat tillstånd. Rent visuellt ger den ett större intryck, men den känns likadan som förr.

Samma här, rent visuellt ser den större och grövre ut pga förhuden som stack fram i erigerat tillstånd är nu borta, känslan är inte helt den samma men det är till det bättre ändå
Citera
2022-06-17, 07:56
Medlem
Bidrar med min berättelse. Inne på dag 2 efter min op. Gjorde op pga för trång förhud och även en hudsjukdom som ställde till det. Första dygnet var rätt jobbigt, men det har blivit bättre. Det jobbigaste har varit ståndet på nätterna, pulserar utav bara helvete och kan då inte sova. Nu har jag fruktansvärt ont i pungkulorna, någon annan som upplevt detta? Svårt att koncentrera sig på jobbet med onda kulor 😅
Citera
2022-07-18, 06:08
Medlem
Snart 8 månader sen, fortfarande ”badring ”..
Citera
2022-07-22, 13:19
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoon2929
Snart 8 månader sen, fortfarande ”badring ”..

Hej,

Är nog läge att kolla upp det! Minns inte om jag har skrivit med dig innan, men hur är du omskuren, om du jämför med bilden på länken:

https://www.circlist.com/styles/page1.html

Detta kan nämligen ha en ganska stor inverkan på läkningsförloppet vid omskärelse i vuxen ålder.

Vänligen,
Moldavien
Citera
2022-07-24, 11:31
Medlem
Majewskis avatar
Hej, ändras penisens storlek något vid omskärelse? Tänker främst vid erektion om den inte blir lika stor? Om inte, finns det något annat negativt med det mer än att ollonet blir lite mindre känsligt?
Citera
2022-07-24, 12:56
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majewski
Hej, ändras penisens storlek något vid omskärelse? Tänker främst vid erektion om den inte blir lika stor? Om inte, finns det något annat negativt med det mer än att ollonet blir lite mindre känsligt?

Hej,

Om man skär bort väldigt mycket kan penisen i erigerat tillstånd bli en aning mindre i början, innan huden som finns kvar har töjts ut. I de flesta fall sker inte detta, och penisen behåller sin storlek.

Att ollonet blir mindre känsligt är inget jag har märkt efter snart ett år som omskuren. Naturligtvis känns det inte längre när ollonet åker runt i kalsongerna, men vid sexuell stimulans är det samma som innan.

Det negativa skulle möjligtvis vara att onani är lite omständigare. Jag använder numera helst glidmedel, men det fungerar även utan.

I det stora hela har min omskärelse varit en mycket positiv upplevelse. Varför funderar du på att bli omskuren? Jag svarar gärna på fler frågor!

Vänligen,
Moldavien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in