2022-05-04, 09:01
Medlem
Opererade förhuden för 1h sedan, helvete vad snabbt det gick och smärtfritt, hoppas på bra resultat💪
Citera
2022-05-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderus
Opererade förhuden för 1h sedan, helvete vad snabbt det gick och smärtfritt, hoppas på bra resultat💪

Härligt! Grattis till att ta steget

Privat eller genom region?
Trång förhud eller ta bort?

Hoppas allt går bra för dig
Citera
2022-05-04, 20:34
Medlem
Trång förhud senaste 2 åren, gick till VC, hon slängde ett getöga samt skickade remiss till privat urolog då de är så sega på sjukhuset sa hon. 1v senare ringer urologen och säger att de kommer boka in mig för operation och vi kan prata om alternativen på plats. Operationstid ca 2v senare.

Operationstid 08.00, jag bor 350m från kliniken, är på plats 07.50, slipper betala något alls pga att det var en remiss sa kvinnan i repan. Hinner ej sätta mig ner innan det kmr en kvinna och kallar in mig, hon säger åt mig att ta av jacka o skor, får dra ner byxorna och ligga på en brits, hon börjar rengöra och förklarar att läkaren snart kommer. Läkaren anländer och sticker ca 4 gånger med bedövningsnålen (går snabbt och inte alls så farligt som föräväntat) läkaren säger att det kmr bli bra med förhudsplastik eller så kan han ta bort allt, valet är mitt. Vi kommer överens om förhudsplastig (snitt) går ta bort allt om senare om jag blir missnöjd. De känns väldigt proffsiga.

Blir inkallad 07.55 är ute gatan 08.20 riktigt sjukt tempo.
Citera
2022-05-05, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderus
Trång förhud senaste 2 åren, gick till VC, hon slängde ett getöga samt skickade remiss till privat urolog då de är så sega på sjukhuset sa hon. 1v senare ringer urologen och säger att de kommer boka in mig för operation och vi kan prata om alternativen på plats. Operationstid ca 2v senare.

Operationstid 08.00, jag bor 350m från kliniken, är på plats 07.50, slipper betala något alls pga att det var en remiss sa kvinnan i repan. Hinner ej sätta mig ner innan det kmr en kvinna och kallar in mig, hon säger åt mig att ta av jacka o skor, får dra ner byxorna och ligga på en brits, hon börjar rengöra och förklarar att läkaren snart kommer. Läkaren anländer och sticker ca 4 gånger med bedövningsnålen (går snabbt och inte alls så farligt som föräväntat) läkaren säger att det kmr bli bra med förhudsplastik eller så kan han ta bort allt, valet är mitt. Vi kommer överens om förhudsplastig (snitt) går ta bort allt om senare om jag blir missnöjd. De känns väldigt proffsiga.

Blir inkallad 07.55 är ute gatan 08.20 riktigt sjukt tempo.

Så det ska gå till när man behöver hjälp!

Gick ungefär lika snabbt för mig förutom att jag fick ligga på britsen cirka 20 min innan läkaren kom och skar av förhuden. Kan ha varit att de var tvungna att bedöva 2 ggr då jag fortfarande hade känsel efter första omgången sprutor

Hoppas snittet gick bra och att dra i snorren för att tänja ut går bra, jag tog bort mycket av förhuden och är nöjd (hade ej trång förhud). Hade även läst på under hela remiss tiden att många är missnöjda tyvärr vid snitt så skulle oavsett tagit bort om de rekommenderade snitt över kapning
Citera
2022-05-05, 10:48
Bannlyst
Det där snittet kan känna lite jobbig

cutta bort den kan nog smärta en del.

Men det är du väl medveten om?
Citera
2022-05-05, 16:16
Medlem
Även jag har läst att snitt kan bli dåligt, men då jag inte har några problem att bedöva kuken igen då det ej gjorde ont och att han lova att vi kan ta bort allt om det går åt helvete😀 Har ej blött något sedan operationen, duschade precis, . Läkaren sa att "det kommer se förjävligt ut" första tiden.
Citera
2022-05-06, 09:37
Bannlyst
Vad jag har läst åtminstone kan man använda kortisonsalva för att mjuka upp där nere.

Vid lätt trång förhud därmed sagt.

Man vill helst inte ha kortison på ollonet.
Citera
2022-05-06, 20:48
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimento
Vad jag har läst åtminstone kan man använda kortisonsalva för att mjuka upp där nere.

Vid lätt trång förhud därmed sagt.

Man vill helst inte ha kortison på ollonet.

Hej,

Man kan använda det mesta. Men när ett problem har en permanent och väldigt fördelaktig lösning, är det min åsikt att man bör ta denna i beaktande. Efter fyra månader som ordentligt omskuren kan jag inte säga att någonting över huvud taget är negativt. Rent ut sagt är det mesta bättre än det var innan.

Vänligen,
Moldavien
Citera
2022-05-06, 21:01
Bannlyst
Hej Moldavien.

Det är ju ett cellgift så att så att många av oss vill inte ha det där nere i de intima delarna av kroppen.

Kanske inte kring ollonet. Det känns lite jobbigt om nåt skulle gå dåligt just där.

Jag tänker lite på en dålig kirurg.

Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
Hej,

Man kan använda det mesta. Men när ett problem har en permanent och väldigt fördelaktig lösning, är det min åsikt att man bör ta denna i beaktande. Efter fyra månader som ordentligt omskuren kan jag inte säga att någonting över huvud taget är negativt. Rent ut sagt är det mesta bättre än det var innan.

Vänligen,
Moldavien
Senast redigerad av Pimento 2022-05-06 kl. 21:10.
Citera
2022-05-08, 17:43
Medlem
Gjorde en low, tight omskärelse för fyra veckor sedan. Den verkar dock har blivit för tight. Första veckan var ståndet ca 5 cm kortare och det stramade extremt i stygnen nattetid. Nu är det kanske 2-3 cm kvar till ursprunglig längd. Klart frustrerade detta. Har någon varit med om detta? Återfick den normal längd? Hur lång tid tog det?
Senast redigerad av Josef K 2022-05-08 kl. 18:05.
Citera
2022-05-08, 19:11
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef K
Gjorde en low, tight omskärelse för fyra veckor sedan. Den verkar dock har blivit för tight. Första veckan var ståndet ca 5 cm kortare och det stramade extremt i stygnen nattetid. Nu är det kanske 2-3 cm kvar till ursprunglig längd. Klart frustrerade detta. Har någon varit med om detta? Återfick den normal längd? Hur lång tid tog det?

Hej,

Vad jag förstår ska detta i de allra flesta fall lösa sig på naturlig väg. När ett spädbarn omskärs vet man ju exempelvis mycket lite om vilken storlek lemmen till slut får. Det finns också de som av någon konstig anledning försöker återskapa sina förhudar genom töjning. Om du googlar på det får du exempel på hur mycket lösare huden kan bli.

Dras dina testiklar fram längs skaftet? Detta skall tydligen vara svårare att bli av med...

Med vänlig hälsning,
Moldavien
Citera
2022-05-08, 20:09
Medlem
Hej Moldavien och tack för svaret!
Ja, jag får väl kolla upp förhudstöjning om det inte löser sig på naturlig väg. Håller tummarna för att de nattliga erektionerna stretchar ut huden inom kort. Tycker att man borde informerats om detta av urologen som gjorde omskärelsen. Att plötsligt få en märkbart kortare penis är ingen trivial grej, det tror jag de flesta skulle hålla med om.Som tur är har jag inte problem med att testiklarna dras fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in