2018-10-31, 20:18
Medlem
Får dra mitt strå till stacken jag också. Den här tråden var till stor hjälp för mig innan jag skulle söka hjälp. Så, tack till er samtliga.

Skaffade privat sjukvårdsförsäkring ganska nyligen och problem har jag haft med trång förhud i ca 2 år. Så, det var på tiden att titta upp var det var. Sagt och gjort.
Det hela började med en undersökning, tog ungefär 10 minuter tillsammans med läkaren för att konstatera att det var en hudsjukdom och jag fick välja mellan att behandla med kortison eller att operera och jag valde det sistnämnda.

Den enda infon jag fick inför operationen var att ta med hörlurar för att kunna lyssna på någonting under ingreppet samt att jag skulle tvätta rent underlivet med en svamp som jag fick hemskickad.

Väl på den stora dagen åkte jag till kliniken, anmälde mig och satte mig för att vänta. Efter några minuter kom det en sköterska som visade mig in i ett rum. Vi pratade lite om hur det skulle gå till och om jag hade några frågor, ingenting speciellt. Därefter tog jag av mig allting förutom t-shirt och strumpor och la mig sen på britsen.
Läkaren kom in, tittade lite och bedövade sedan med drygt 4-5 sprutor i roten. Enligt mig var sprutorna det som gjorde ont under hela operationen. Efter 5-10 minuter kom läkaren tillbaka in i rummet och dubbelkollade så att bedövningen hjälpte och det var inga bekymmer, jag kunde inte känna någon form av smärta alls.
I ärlighetens namn fortlöpte resterande ~40min med att jag låg och spelade mobilspel och lyssnade på musik tills läkaren var färdig. Ingen smärta, snarare obehag över situationen.

Nu är jag inne på dag 5 efter operationen och visst gör det lite ont på nätterna när man får stånd, men i övrigt har jag knappt tagit en alvedon och har jobbat varje dag, inga bekymmer alls.

Som någon annan påpekade i tråden finns det förmodligen de som har en värre upplevelse än vad jag har haft, men jag har verkligen än så länge inte haft några bekymmer. Det är lite var, det doftar inte hallon och den är väldigt svullen, that's it. Har ni problem, sök. Är ni bekväma, skaffa privat sjukförsäkring.
Citera
2018-11-01, 00:40
Medlem
Drog just första runken med nya krigaren 3v post-op. Var inte lika skönt som man hade föreställt sig, tekniken blev korta rörelser vid skaftet.

Men en sak jag tänkte på efter att gått ifrån att aldrig ha sett ollonet vid stånd till nu är hur stort det är. Det kanske bara är jag men ollonet såg fan oproportionerligt stort ut, som en riktig jävla svamp. Har ni andra upplevt samma sak?
Citera
2018-11-01, 15:11
Medlem
Tjenis penis alla oroliga /glada etc

Jag gjorde min medicinska omskärelse för exakt 15 dagar sedan.
Efter ca 2 års besvär med att vid erektion så blev förhuden trång och det resulterade
sprickor (där det ibland blödde) och smärta vid samlag.

(kontaktade lokala vårdcentralen, där en snygg sköterska fick kika på penis, som i sin tur gav mig remiss till privatkirurg som kostade 350kr)

Så nu spolar vi tillbaka 15 dagar..
Själva operationen gick bra, ca 50 min, det som var obehagligt var själva bedövningssprutan de sätter i roten av penis,
men som alla vet så tar det bara några sek så är det över.

Första dagen blödde det väldigt mycket att jag var tvungen att trycka om penis hårt i 10 min hemma, (höll på att svimma 3 ggr) lite blodkänslig.

Svullen och eländigt, ser ut som att den har varit med om en bilolycka, blå, svullen, pungen svart, etc.
Det har blött varje dag (ibland igenom kallingarna, ibland inte)

Noga med att tvätta av med ljummet vatten och med rena händer etc.

Ringde min kirurg för jag vart orolig att det blödde så länge (10 dagar), han sa:
Det är normalt att det kan göra det, det är mellan stygnen det gör det.
kommer sluta om några dagar.
Finns det inte risk för infektion?
- nej isf skulle det ha gjort de första dagarna, plus att den organ och stjärten har sjukt bra bak.försvar.

Skönt o höra.

Gör lite ont på natten då man får ståfräs och det drar åt.
Jag har inte vågat kika så mycket på stygnen, dels för att jag ej kunnat då det varit svullet, men nu på 15e dagen så kan jag se lite, tippar att det kan ta lika lång tid innan svullnaden har gett sig helt.

idag på den 15 dagen så har det slutat blöda och sårvätska har börjat komma som jag förstår det.

återkommer när allt ha läkt för mer info.

Men kan gått säga att trots det man gått igenom så kommer allt bli bättre och min fru längtar ihjäl sig
Senast redigerad av festi 2018-11-01 kl. 15:45.
Citera
2018-11-02, 00:12
Medlem
Så är jag på dag 9 sedan halva omskärelsen. Igår besökte jag doktorn pga lukten, fick en annan doktor än den som utförde kirurgin. Han tittade på min penis och sade att han tyckte kirurgen tagit för lite av förhuden. Angående lukten så sade han till mig att det är mitt ansvar att stretcha förhuden varje dag och då passa på att tvätta. Resultatet är att jag nu har en förhud som är trängre än förut i slakt tillstånd. Jag kan inte få full erektion för det stramar så men ollonet är blottat vid erektion i alla fall. Det var det inte förut, se de bilder jag postade hur jag såg ut vid erektion innan operationen.

Läkaren som jag besökte igår (dag 8) sade till mig att stretcha dagligen och att resultatet kommer kunna avgöras först om några veckor. Personligen tror jag mina utsikter är dåliga, kanske gjorde jag fel som inte stretchat den gångna veckan, kanske är det så här det kan bli. Det är så passa tajt nu att jag har svårt att dra fram förhuden efter att den dragits bakom ollonet.

Läkaren sade dock att det går att göra om operationen och ta en bit till av förhuden. Jag fattar inte varför det är trängre nu än tidigare och då är jag ändå medicinskt utbildad och har koll på anatomin och ingreppet. Svullnaden har gått ner och blödningarna upphört, öppningen är större men ändå är det strävt och trångt. Jag tror inte stygnen är förklaringen även om jag inte uteslutet något. Jag hoppas att det här har med svullnaden att göra. Läkaren sade dock att han menade att såret/ärret går att känna genom förhuden, och visade mig hur jag skulle känna. Och mycket riktigt, det är en hård ring i förhuden som jag inte haft tidigare, det är kanske den som förhindrar förhudens rörelse på ett mjukt och enkelt sätt.

Jag vet inte. Hoppas det här blir bra. Vill helst inte göra en full omskärelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Rednil99
Drog just första runken med nya krigaren 3v post-op. Var inte lika skönt som man hade föreställt sig, tekniken blev korta rörelser vid skaftet.
Jag är bara 9 dagar postop men drog första runken idag. Var väldigt svårt att få erektion och när jag väl fick så var den inte full men lyckades komma till slut. Tänkte att runkningen är som att stretcha, vilket jag rekommenderats att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av Rednil99
Men en sak jag tänkte på efter att gått ifrån att aldrig ha sett ollonet vid stånd till nu är hur stort det är. Det kanske bara är jag men ollonet såg fan oproportionerligt stort ut, som en riktig jävla svamp. Har ni andra upplevt samma sak?
Haha, jag hade samma aha-upplevelse. Det är väl inte svårt att tänka sig att de som har problem med trång förhud ofta kanske har stora ollon, det är kanske en del av orsaken till problemet. Var stolt över ditt stora ollon!
Senast redigerad av PervertedBoy 2018-11-02 kl. 00:15.
Citera
2018-11-02, 01:48
Medlem
Tjena grabbar, jag är 9 veckor post op från hel omskärelse. Är det någon som vet när svullnaden går över? Är fortfarande svullet vid ärrlinjen, och det svullnar upp efter att jag runkat till en badring. Tycker det borde börja lägga sig.
Citera
2018-11-02, 15:18
Medlem
Strax över 2v nu efter min operation, började jobba i måndags (29/10) och det gick helt ok att jobba, gick lite konstigt emellanåt. Men vid andra till tredje arbetsdagen så märker jag nu inga bekymmer över att jobba/duscha eller någonting annat, dock vaknar jag fortf ibland om nätterna vid erektion som fortf är lite obehagligt då de stramar lite, jag har även ej vågat dra några valser på skinnbanjon än. Men är en befrielse att kunna arbeta och vara tillbaka på banan igen så de är helt sjukt, satt hemma i 1.5 vecka själv i min lilla lägenhet efter OP och mådde riktigt kasst både fysiskt och psykiskt som jag läst några andra också märkte av under den värsta läkningsprocessen. Nästan så jag ångrade mig ett tag i början några dagar efter OP. Har ingen märkbar svullnad längre. Några små stygn som sitter kvar som förhoppningsvis försvinner inom 1v.

Varit inne och läst här titt som tätt var/varannan dag under denna processen och tycker den har hjälpt mig under denna perioden, stor beröm till alla som delat med sig och vågat göra denna operationen som tog mig 10 år att ta tag i. Tycker vi alla ska ha stor cred, nu kan man verkligen påstå att man har en riktig krigare mellan benen som överlevt detta.

Lider med er där jag sett att läkningsprocessen och problem kvarstår månader efter OP. Bara in och få det kollat så snabbt som möjligt igen så dem kan rätta till det om det isåfall behövs, så ni slipper lidandet. Nu tar jag helg, ciao!
Citera
2018-11-03, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dillkott
Tjena grabbar, jag är 9 veckor post op från hel omskärelse. Är det någon som vet när svullnaden går över? Är fortfarande svullet vid ärrlinjen, och det svullnar upp efter att jag runkat till en badring. Tycker det borde börja lägga sig.

Vissa säger att man inte kan se det riktiga slutresultatet förens efter 6 månader. Men jag tycker nog att svullnaden borde ha lagts sig efter 9v. Kanske är det vätska som måste tömmas ut?
Citera
2018-11-06, 00:46
Medlem
Så är jag på dag 14, dvs två veckor. De flesta stygnen har släppt, det sitter några stycken kvar. Jag blöder väldigt sällan. Har runkat tre gånger sedan omskärelsen, det är svårt. Förhuden är mycket svårare att dra tillbaka jämfört med förut, nästan omöjligt och rätt smärtsamt.

Antingen är det svullnaden eller så är det något annat som gör att det är trängre nu. Jag har fått motsatta råd, den läkare som jag gick till har sagt till mig att inte använda vaselin utan xylocainsalva men jag känner inget behov av smärtlindring utan fortsätter envist med vaselinet.

Jag vill verkligen inte göra en hel omskärelse men inser att det faktiskt kommer bli nödvändigt. Det här känns inte bra och kuken ser mindre ut än innan omskärelsen, inte kul alls.
Citera
2018-11-06, 21:49
Medlem
Kan tillägga att där kirurgen sytt ihop det inre bladet med det yttre så har jag fått en relativt hård ring och det är troligen den som förhindrar att förhuden dras tillbaka enkelt. Om den fortsätter vara hård och aldrig blir elastisk så har alltså ingreppet gjort min förhud mer trång.
Citera
2018-11-07, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av festi
Tjenis penis alla oroliga /glada etc

idag på den 15 dagen så har det slutat blöda och sårvätska har börjat komma som jag förstår det.

återkommer när allt ha läkt för mer info.

Men kan gått säga att trots det man gått igenom så kommer allt bli bättre och min fru längtar ihjäl sig

Svullnaden har gått ned mycket på 21 dagen, blöder minimalt och sårvätska sipprar ut minimalt, (får typ mest under natten säkert för Jr vill bli stor.

Kan dra tillbaka huden mer och kan se en del av stygnen som sitter kvar än, har för mig att dessa stygn försvinner med tiden av sig själv...

Får se hur de kommande 2 veckorna blir...
Citera
2018-11-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av festi
Svullnaden har gått ned mycket på 21 dagen, blöder minimalt och sårvätska sipprar ut minimalt, (får typ mest under natten säkert för Jr vill bli stor.

Kan dra tillbaka huden mer och kan se en del av stygnen som sitter kvar än, har för mig att dessa stygn försvinner med tiden av sig själv...

Får se hur de kommande 2 veckorna blir...
Jag är på dag 16 och i princip alla stygnen är borta, har väl tre kvar kanske. Har du gjort hel eller halv omskärelse? Låter som halv. Jag har gjort halv själv.

Smörjer du såret med vaselin?
Citera
2018-11-12, 14:40
Medlem
softsolids avatar
Dags att bidra lite. Detta är förmodligen det bästa stället att hitta information om omskärelse. Information som är fri från tjat om omskärelsens religiösa vara eller icke vara. Tack Flashback!

Till saken:
Jag blev (helt) omskuren för ett par år sedan och tänkte berätta lite om för- och nackdelar med att vara omskuren. Det är många som skrivit i tråden om själva operationen, bemötande på sjukhuset etc. så det ska jag inte ägna någon lägre tid åt.

Varför & operation
Operation p.g.a. kort sträng. Blev rekommenderad hel omskärelse av läkare och av Flashback. Något jag vill säga till er som omskär er är att ni ska vara noga med hygienen där nere efter operation. Be att få skötselråd för den närmsta tiden efter operation. Det fick inte jag, och det är lite läskigt att ta bort förbandet samt dra bak det svullna såret och tvätta. Tvättar man inte ordentligt (och det ska man inte vänta för länge med) blir såret infekterat.

För- och nackdelar
+ Snyggare/Porrig look
+ Skönare sex
+ Upplevs renare
+ Besvär med kort sträng 100% borta

- Sämre onani

Slutsats
Resultatet blev mycket bra och jag önskar att jag gjort det tidigare. Jag är glad över att jag valde att göra en hel omskärelse.

Jag svarar gärna på eventuella frågor här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in