2021-05-04, 13:49
Medlem
Klart. När vågar man börja snusa igen? Och när ska jag ta av det bandaget dem satte fast?
Senast redigerad av minecraftcito 2021-05-04 kl. 14:40.
Citera
2021-05-05, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlachen
Tjena på er alla!

Är det någon här som har haft ett problem med trång förhud, och inte behövt göra omskärelse. Jag kan få tillbaka förhuden både vid eregerat och slakt tillstånd, men när jag har sex så leder det ganska ofta till att jag får små jack i förhuden. Antar att det beror på att jag har lite för trång förhud, då den är lite trög att få bakom ollonet när jag har stånd. Är detta något som kortisonsalva kan lösa? Har även hört att man kan göra som ett litet jack i förhuden istället för att kapa hela köret.

Ha det gött

Frenulumplastik kan lösa det, eventuellt tillsammans med plastik av själva förhuden. Försök hitta någon som gör det med laser. Omskärelse är absolut sista utvägen, vad än vissa urologer säger.
Citera
2021-06-26, 10:32
Medlem
Opererade mig i februari. Tog bort hela förhuden. Har läkt fint men förstår att det tar längre tid än några månader för att den ska få sitt slutgiltiga utseende. Ska det vara en flik/flärp på sidan? Gissningsvis där man sytt ihop hela kalaset. Är väl egentligen det enda kvarstående som man stör sig på, annars är det plant och fint.
Citera
2021-06-26, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Ska det vara en flik/flärp på sidan?

Du får visa bild annars går det inte att svara på frågan! Ingenting du ångrar? Storleken mindre nu?
Citera
2021-06-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hinkfitta
Du får visa bild annars går det inte att svara på frågan! Ingenting du ångrar? Storleken mindre nu?

Postar ingen bild.

Helnöjd i övrigt. Otroligt mycket skönare, speciellt för mig som har problem med trång förhud hela livet. Underbart att onanera när man använder typ babyolja och väldigt skönt att ligga, så jag är helnöjd.
Citera
2021-06-27, 00:39
Medlem
MrCheeZes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minecraftcito
Klart. När vågar man börja snusa igen? Och när ska jag ta av det bandaget dem satte fast?

Jag fick bara information om att inte röka under läkningsperioden. Har suttit med en snus under läppen sedan 5 minuter efter operationen.
Citera
2021-06-30, 20:53
Medlem
Jag tycker jag har för mycket förhud, men samtidigt gillar jag att förhuden på toppen är så känsligt.

Finns det inte någon metod där man kortar allt skin genom att ta 1-2cm runt roten av kuken istället?
Citera
2021-07-22, 23:46
Medlem
TriggerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Jag tycker jag har för mycket förhud, men samtidigt gillar jag att förhuden på toppen är så känsligt.

Finns det inte någon metod där man kortar allt skin genom att ta 1-2cm runt roten av kuken istället?
Aldrig hört talats om någon sådan
Citera
2021-07-25, 22:22
Medlem
Någon som känner till en klinik i Stockholm som utför frenulumplastik med laser? Det ska vara säkraste sättet vad jag förstår när jag läser runt.
Citera
2021-07-26, 13:13
Medlem
Vad tror ni om att kontakta nätläkare för att be om att få kortisonsalva typ Dermovat utskrivet som ett första steg att testa? Fungerar det eller behöver man gå på ett fysiskt läkarbesök och visa behovet för att få någon hjälp? Någon som själv gått via chatt hos nätläkare?
Citera
2021-09-18, 11:01
Medlem
Jag är en man på 30+ som sedan förra sensommaren/hösten haft problem med trång förhud. Har innan dess haft en normal och fungerande penis samt normalt sexliv med min kvinna.

Fick tid till vårdcentral i vintras, en doktor tittade på kuken och konstaterade trång förhud och kunde inte utesluta risk för parafimos (att förhuden kan fastna bakom ollonet) så han skickade till kirurgen på urologimottagning för ”bedömning”. Efter några månader fick jag kallelse för operation i lokalbedövning, detta var för snart två veckor sedan.

Jag hade bara veckan innan märkt av att det blivit lite bättre och att jag nu utan att behöva stå och kämpa i duschen/efter duschen i 5-10 minuter varje gång för att få ner förhuden för att där göra rent, nu fick ner den, även om det var lite ansträngt. Tidigare kunde den bara komma ner om jag var något erigerad. Nu gick det tvärtom inte med erektion. Vid sex var det ganska normal känsla, men ibland så var det svårt att tränga in, för det gjorde halvt ont eller kändes besvärat i förhuden. Men jag hade förhoppningen att kanske slippa operation så det blivit bättre.

Så på dagen jag var kallad för operation pratade jag med läkaren, en kvinna i medelåldern, som sa att jag drabbats av inflammation i huden och att man aldrig riktigt vet vad detta beror på, men att visst kan det ha blivit bättre med salva och så, och även om jag fortsätter använda steroider kan det tillfälligt bli bättre, men problemet kommer alltid komma tillbaka, så hennes rekommendation var omskärelse.

Jag funderade ganska snabbt, och sa okej kör då. Så där låg jag på en brits och de bedövade med typ tio sprutor och pratade med mig medan jag låg och skakade och var nervös. De skickade hem mig efter en stund och jag tog bussen hem.

Så här i efterhand nästan 2 v senare är tankarna att, hade jag vetat hur mycket det påverkar mitt dagliga liv efter operationen, så vet jag inte om jag har gjort det. De säger att man kan röra sig hyfsat som vanligt, men med en svullen penis med flera stygn så går man alltid och oroar sig för att det ska börja storblöda, ibland har jag promenerat lite längre och då har det kommit lite blod. Varje gång jag pissat tvättar jag av mig, så varje toabesök tar längre tid, när man pissar har man noll koll på strålen, så man får sitta ner som en kärring, och rent psykist blir man överemotionell och funderar hela tiden på vad det ska bli av ens penis, du kan inte onanera eller ha sex på nästan två månader till på köpet. Dessutom syns knappt stygnen då de är på undersidan och man vill inte hålla på att dra där för mycket så att man riskerar att något lossnar, dessutom har man en fet mage ivägen.

När jag kom hem tog det inte heller många timmar innan förbandet var fullt av blod och man såg penis som var helt blå och såg sönderbiten ut av all bedövning och klippningar förmodligen. Det är ju ingen rolig syn.

Till på köpet är jag överviktig och har en ganska liten utrustning, nu ser det mest ut som jag bara har ett ollon. Jag hoppas det kanske ändrar sig lite när svullnaden lagt sig, om den inte redan har gjort det. Penis blir ju inte mindre i sig, men den ser ju mycket mindre ut.

Det som mest förvånar mig i allt detta är dels att man inte får så mycket info innan operationen om hur det kommer påverka vardagen, att de inte rekommenderar sjukskrivning och att de säger att man i stort kan röra sig som normalt. Är det verkligen så? Jag tycker det blöder mer efter promenader, inte så att det rinner utan mer som om man tänker en finne som aldrig slutar blöda. Min fru kommer från en kultur där omskärelse är norm och där är rekommendationen total vila i två veckor.

Ont gör det iallafall inte längre, första dagarna stoppade jag mig full av alvedon för säkerhets skull.

En annan sak, man får inget uppföljningsbesök? Borde det inte vara mer kontroll på att allt är och ser ut som det ska vara, att man kan kontrollera pisstråle, att stygn har läkt som de ska osv?

Någon som haft samma funderingar?
Citera
2021-09-19, 19:21
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flensostsnopp
J..............text...............
förbandet var fullt av blod och man såg penis som var helt blå och såg sönderbiten ut av all bedövning och klippningar förmodligen.....text......... Jag hoppas det kanske ändrar sig lite när svullnaden lagt sig.............
Det som mest förvånar mig i allt detta är dels att man inte får så mycket info innan operationen om hur det kommer påverka vardagen, att de inte rekommenderar sjukskrivning och att de säger att man i stort kan röra sig som normalt. Är det verkligen så? Jag tycker det blöder mer efter promenader, inte så att det rinner utan mer som om man tänker en finne som aldrig slutar blöda. ............
En annan sak, man får inget uppföljningsbesök? Borde det inte vara mer kontroll på att allt är och ser ut som det ska vara, att man kan kontrollera pisstråle, att stygn har läkt som de ska osv?

Någon som haft samma funderingar?

2 Veckor är ingenting, räkna med minst 6 Veckor, svullnaden försvann helt på ca 3-4 V ,fullt återställd tar ett par månader.
Du hade inflammerad förhud, sa Dr? , samma här & då kan vissa stygn ta låång tid läka pga skadad hud & det kommer någon droppe blod då och då, tror det tog 6-8 veckor innan det läkt helt.
Viktigt är att du är noga med byta förband och använder sterilt vatten för sårtvätt så länge det blöder så det inte inflammeras.
Nä det är lite dåligt med info ja.
Dom sjukskriver inte men man kan vara hemma "egensjukskriven " 2 V utan intyg som Sjuksystern sa.
Nix dom gör inget uppföljningsbesök automatisk, blöder det efter 6 V kolla med dom igen om dom anser du skall in för koll.
Men allt kommer blir bättre, ha tålamod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in