Citat:
Ursprungligen postat av
Fruktmaestro
Känns som att det bara är jag som skriver i denna tråden haha!
Aja, har idag mailat bilder och pratat med min kirurg som konstaterade att jag fått en liten infektion. Perfekt.. aja knallade ner till apoteket och hämtade krämen som jag ska applicera i 20 dagar. Ser jag ingen förbättring efter helgen skulle jag ringa tillbaks.
Hoppas det jag skriver någon gång kommer till nytta för någon som kanske funderar på halv-omskärelse. Nu har det gått 3 och en halv vecka.
Jodå, jag har bokat tid för halv omskärelse men räknar med att jag håller god hygien så jag slipper infektioner. Är för övrigt beredd på att det blir en hel omskärelse så småningom men eftersom jag inte räds operationer så är jag beredd att först prova en halv omskärelse då jag faktiskt värderar att ha förhud. Dessutom är min förhud inte för tight vid slakt tillstånd, det är vid stånd som framför allt ollonet antar gigantiska proportioner och inte kan komma ut ur förhuden.

Jag tror att en halv omskärelse i kombination med stretching kan hjälpa mig.
Det är heller inte större risker med en halv omskärelse som med en hel. Det är samma risker även om vissa i tråden tycks tro annat.
Min urolog gör bara helomskärelser och sade att en helomskärelse är bäst. När jag dock luskade i varför så var svaret att de som misslyckas med halv omskärelse gör en hel till slut men att det naturligtvis fanns en rätt stor andel som gjorde halv omskärelse och var nöjda med det.
För övrigt är det här ett problem man kan se i offentliga duschar, myrsloksförhud betyder phimosis och det här är nog ett rätt utbrett fenomen, så stort att man borde börja tala om det.