2023-06-26, 00:27
Medlem
Snart 4 veckor sedan. Stygnen har knappat lossnat, Bara lite gran.

Börjar bli galen snart. 😅
Citera
2023-06-26, 15:38
Medlem
Jag dömer inte alls, bara nyfiken, de flesta här verkar ha en väldigt positiv inställning till detta, lite "grattis välkommen till klubben" känsla och de flesta som vill göra det verkar ganska taggade.

Jag kanske måste göra något som detta om jag vill ha sex igen, känns som att det blir värre hela tiden, men jag är så äcklad av själva grejen. Tycker omskurna penisar ser vidriga och stympade ut, förhud är naturligt och allt naturligt känns bättre. Sedan att behöva runka med typ salvor eller skit för friktionen verkar sämst plus att min förhud är så känslig att rör jag den med kalsongen eller fingret (när jag dragit ner förhuden vilket går när den är slak, omöjligt med stånd) skriker jag typ till, kan inte fatta att gå runt utan hud. + Att folk gör det mot barn av religiösa skäl äcklar mig så in i helvete mycket, ursäkta men det är jävla barbariska medeltidsfasoner i galna religioner, kan inte komma ifrån tanken att gå med i den "klubben".

Så, har alla Stockholm syndrome med sig själva och anpassat sig, på samma sätt som man anpassar sig och accepterar om man förlorar en arm eller får typ diabetes? Eller vad är grejen? Varför är inte fler ledsna och deprimerade att kanske tvingas till detta som jag :O Genuint nyfiken runt fenomenet.
Citera
2023-06-26, 16:32
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag dömer inte alls, bara nyfiken, de flesta här verkar ha en väldigt positiv inställning till detta, lite "grattis välkommen till klubben" känsla och de flesta som vill göra det verkar ganska taggade.

Jag kanske måste göra något som detta om jag vill ha sex igen, känns som att det blir värre hela tiden, men jag är så äcklad av själva grejen. Tycker omskurna penisar ser vidriga och stympade ut, förhud är naturligt och allt naturligt känns bättre. Sedan att behöva runka med typ salvor eller skit för friktionen verkar sämst plus att min förhud är så känslig att rör jag den med kalsongen eller fingret (när jag dragit ner förhuden vilket går när den är slak, omöjligt med stånd) skriker jag typ till, kan inte fatta att gå runt utan hud. + Att folk gör det mot barn av religiösa skäl äcklar mig så in i helvete mycket, ursäkta men det är jävla barbariska medeltidsfasoner i galna religioner, kan inte komma ifrån tanken att gå med i den "klubben".

Så, har alla Stockholm syndrome med sig själva och anpassat sig, på samma sätt som man anpassar sig och accepterar om man förlorar en arm eller får typ diabetes? Eller vad är grejen? Varför är inte fler ledsna och deprimerade att kanske tvingas till detta som jag :O Genuint nyfiken runt fenomenet.

Folk välkomnas till denna "klubb" för att majoriteten här inne vet vad folk går igenom. Det handlar om livskvalitet, att skaffa sig ett bra sexliv, att få njuta av livet. Jag tycker dock att en omskuren penis ser fräsch ut och nu håller den dessutom sig ren hela tiden.
Jag var också väldigt känslig men den vänjer sig väldigt fort.
För mig ett nödvändigt ont för att få njuta igen.
Citera
2023-06-26, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade

Ingen frisk människa är taggad för att bli skuren i kuken lol, där har du missuppfattat tråden.

Det handlar om ett medicinskt nödvändigt ingrepp som i det långt loppet höjer vår livskvalitet, som någon tidigare i tråden var inne på.

Att behöva söka vård för sånt här är känsligt och jobbigt för många. Vissa drar sig i flera år för att söka vård och tro mig när jag säger att jag var både deprimerad och rädd inför operationen.

Därför tycker jag att det är viktigt med en "peppande" och hjälpsam attityd här i tråden. Detta hälsoproblem är jobbigt nog som det är.

Att leva utan förhud är jobbigt i början men kroppen vänjer dig ganska snabbt, du kommer att bli förvånad!
Citera
2023-06-27, 01:53
Medlem
Kan man försöka dra bort stygnen om dom är lite lösa? Eller ska man vänta helt tills dom ramlar av?
Citera
2023-06-27, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordstol
Kan man försöka dra bort stygnen om dom är lite lösa? Eller ska man vänta helt tills dom ramlar av?

Du skrev tidigare att du väntat 4 veckor sedan operation, då är det lugnt att försiktigt rucka på stygnen och se om dom lossnar.
Senast redigerad av Stigbertil 2023-06-27 kl. 06:17.
Citera
2023-06-27, 21:44
Medlem
Ni killar som upplevt både före och efter, kuken torkar ju ut utan förhud och därav blir den mindre känslig.
Känner ni inte någon förlust i sexlivet pågrund av detta?
Citera
2023-06-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DICZ
Ni killar som upplevt både före och efter, kuken torkar ju ut utan förhud och därav blir den mindre känslig.
Många som gör omskärelse i denna tråden misstänker jsg har problem med penisen. Efter omskärelse är deras problem löst. Då är ju sex lusten 100 ggr mer än innan???
Citera
2023-06-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordstol
Många som gör omskärelse i denna tråden misstänker jsg har problem med penisen. Efter omskärelse är deras problem löst. Då är ju sex lusten 100 ggr mer än innan???

Jo 100% plus att dem får det lättare med brudar i tex usa. Men jag är ändå nyfiken. Det finns ju en del som väljer att skära om sig helt utan medicinska orsaker.
Citera
2023-06-28, 07:50
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:

Citat:
Jo 100% plus att dem får det lättare med brudar i tex usa. Men jag är ändå nyfiken. Det finns ju en del som väljer att skära om sig helt utan medicinska orsaker.

Hej,

Jag, och många med mig, har valt att bli omskurna trots en fullt fungerande förhud. Det är helt korrekt att ollonet blir mindre känsligt. För mig uppskattar jag det snart två år efter omskärelsen vara en förändring på ca. 10%.

Det finns ytterligare en avgörande faktor i hur mycket känslighet som består efter ingreppet, och det är hur mycket av den inre förhuden som är kvar. Jag själv valde en väldigt "hög" omskärelse, och har således ca. 5 cm. kvar av den känsliga inre huden. Vissa (inte jag) tycker även att frenulum är erogent. Detta kan då behållas.

Summa sumarum:

För en känselminskning av 10% får jag nu nästan alltid kvinnan att komma vid vaginal penetration, vilket inte skedde innan. Jag får betydligt fler kommentarer om min "fina" penis, och eftersom det hela är så mycket fräschare så får jag många fler avsugningar! Som en bonus blir det hela mer praktiskt när man ska pissa -- ingen konstig luva att hålla på och dra i för att få till en bra stråle, och för att torka av sig efteråt!

För mig har omskärelsen enbart varit en positiv upplevelse, och bland det bästa jag gjort för mig själv.

Med vänlig hälsning,
Moldavien
Citera
2023-06-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
Hej,

Jag, och många med mig, har valt att bli omskurna trots en fullt fungerande förhud. Det är helt korrekt att ollonet blir mindre känsligt. För mig uppskattar jag det snart två år efter omskärelsen vara en förändring på ca. 10%.

Det finns ytterligare en avgörande faktor i hur mycket känslighet som består efter ingreppet, och det är hur mycket av den inre förhuden som är kvar. Jag själv valde en väldigt "hög" omskärelse, och har således ca. 5 cm. kvar av den känsliga inre huden. Vissa (inte jag) tycker även att frenulum är erogent. Detta kan då behållas.

Summa sumarum:

För en känselminskning av 10% får jag nu nästan alltid kvinnan att komma vid vaginal penetration, vilket inte skedde innan. Jag får betydligt fler kommentarer om min "fina" penis, och eftersom det hela är så mycket fräschare så får jag många fler avsugningar! Som en bonus blir det hela mer praktiskt när man ska pissa -- ingen konstig luva att hålla på och dra i för att få till en bra stråle, och för att torka av sig efteråt!

För mig har omskärelsen enbart varit en positiv upplevelse, och bland det bästa jag gjort för mig själv.

Med vänlig hälsning,
Moldavien

Blir inte även den inre huden mindre känslig oxå?
Jag har oxå varit inne på omskärelse en gång men fick aldrig tummen ur och gjort det då jag inte hittade en klinik som gjorde (höga) omskärelser. Sen så har jag återgått till idén om att förhud ändå är det bästa. Man vill ju gärna ha sin egen penis i bästa skick så att säga. Om jag skulle ha en omskuren penis så skulle jag inte vilja ha en helt okänslig en samtidigt som jag inte skulle kunna röra mig och vara fysisk ifall den var kännslig.

Vad har du att säga om detta?

Tack för svar
Citera
2023-06-28, 18:47
Medlem
Edit på mitt förra inlägg. ”Bästa skick” som jag skrev vill jag ta tillbaks. Det är ju högst personligt. Vad jag menade var att man ju såklart inte vill vara fel på något sätt där nere.

Ursäkta felskrivningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in