Citat:
Ursprungligen postat av
DICZ
Ni killar som upplevt både före och efter, kuken torkar ju ut utan förhud och därav blir den mindre känslig.
Känner ni inte någon förlust i sexlivet pågrund av detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
DICZ
Jo 100% plus att dem får det lättare med brudar i tex usa. Men jag är ändå nyfiken. Det finns ju en del som väljer att skära om sig helt utan medicinska orsaker.
Hej,
Jag, och många med mig, har valt att bli omskurna trots en fullt fungerande förhud. Det är helt korrekt att ollonet blir mindre känsligt. För mig uppskattar jag det snart två år efter omskärelsen vara en förändring på ca. 10%.
Det finns ytterligare en avgörande faktor i hur mycket känslighet som består efter ingreppet, och det är hur mycket av den inre förhuden som är kvar. Jag själv valde en väldigt "hög" omskärelse, och har således ca. 5 cm. kvar av den känsliga inre huden. Vissa (inte jag) tycker även att frenulum är erogent. Detta kan då behållas.
Summa sumarum:
För en känselminskning av 10% får jag nu nästan alltid kvinnan att komma vid vaginal penetration, vilket inte skedde innan. Jag får betydligt fler kommentarer om min "fina" penis, och eftersom det hela är så mycket fräschare så får jag många fler avsugningar! Som en bonus blir det hela mer praktiskt när man ska pissa -- ingen konstig luva att hålla på och dra i för att få till en bra stråle, och för att torka av sig efteråt!
För mig har omskärelsen
enbart varit en positiv upplevelse, och bland det bästa jag gjort för mig själv.
Med vänlig hälsning,
Moldavien