Citat:
Ursprungligen postat av
F1RE
Någon annan som gjort med denna metod, att dom bränner? Hur gick det? I princip inget blod på bandaget nu efteråt..
De bränner väl för att sluta blodkärlen just för att det ska blöda mindre. Jag tänker också att vid lichen sclerosus, som du verkar ha, kanske huden blir så tunn att den metoden är att föredra, men det är endast spekulation,
Citat:
Ursprungligen postat av
Ajwen
Lättsamt vid slak, det funkade vid erektion men blev jäkligt stramt/strypt
Citat:
Ursprungligen postat av
Dillkott
Jag gjorde en hel omskärelse men har kvar min sträng. Hade även jag myrsloksförhud.
Vad är det egentligen för skillnad rent praktiskt att ha kvar eller bli av med strängen vid en hel omskärelse, någon som vet?
Vid phimosis ska just myrsloksförhud vara otroligt vanligt. Skälet, om jag fattat det rätt, är att vid nattliga erektioner så töjs förhuden framåt (dvs längden) eftersom penis inte kan komma genom öppningen i förhuden.
Jag kommer sannolikt att satsa på en halv omskärelse först. Jag har goda vibbar på att om inget går snett i läkeprocessen så kommer det att avhjälpa mitt problem eftersom öppningen på förhuden kommer bli större. Att göra en full omskärelse och dessutom ta bort strängen skrämmer mig lite, alltså inte själva operationen utan hur det blir efteråt. Jag tror att i början kan en hel omskärelse kännas helt ok eftersom ollonet (glans) fortfarande har känslighet men att ju fler år som går så blir ollonet förhårdnat (keratinisering) och man mister känseln och det blir svårare att känna stimulans och komma vid samlag.