2005-04-12, 19:00
Medlem
Grejen är väl att när det börjar göra ont att använda kuken eller när man inte kommer åt att tvätta sig, då kan man börja fundera på om man har för trång förhud. Jag kan inte heller dra tillbaka förhuden lika långt i erigerat som i slakt tillstånd men det har aldrig gett mig problem.
Citera
2005-04-13, 17:30
Medlem
kan man göra det UTAN att behöva säga till sina päron? eller är det en stor operation
Citera
2005-04-13, 17:59
Medlem
soundchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123456789123456
kan man göra det UTAN att behöva säga till sina päron? eller är det en stor operation

Nä, det är ju trots allt en operation som sker på ett sjukhus - narkos används oftast. Egentligen är det inget komplicerat ingrepp. Det är ju en omskärelse du kommer göra, inget farligt. Dessutom kommer du att ha den svullen och megastor i ett par dagar och inte kunna göra ett skit.

Svårt att inte få sina föräldrar inblandande om du fortfarande bor hemma eller är under 19 år. Men få det gjort så fort som möjligt, enklast så.
Citera
2005-04-13, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Svårt att inte få sina föräldrar inblandande om du fortfarande bor hemma eller är under 19 år.

Varför då?
Citera
2005-04-15, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen
Jag har slutligen tagit mod till mig och gått till en doktor för att få hjälp med min trånga förhud. Jag har nu varit på undersökning och ska operera mig om en vecka.

Hur kom du under kniven så snabbt??? Jag har ett års väntetid kvar!!! Var bor du? Inte exakt address, men du förstår vad jag menar...
Citera
2005-04-17, 14:46
Medlem
Bor i/runt Västerås. Fick remiss från min husläkare till nån sorts privatmottagning (var inte på sjukhuset iaf.). Från besöket hos husläkaren till operationsdatumet är det nästan exakt fyra månader. Kunde gått ännu snabbare, men har haft förhinder. Mottagningen verkade mkt proffsig.
Citera
2005-04-18, 14:21
Medlem
OK, så har du genomgått operationen än eller ej? Om ja, berätta i detalj hur det gick till och hur du kände dig. Är själv inbokat i nästa år (!) och gillar inte sjukhusmiljöer. Men trång förhud är mitt minsta problem, det gör nämligen ont att röra vid ollonet, så förhuden har fungerat som ett skydd. Undrar hur det blir när de opererar den... Vet inte varför det gör ont att röra framsidan av ollonet - nån annan med samma problem?
Citera
2005-04-18, 14:33
Medlem
meatloafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
att skära om sig är något som judar gör, finns verkligen ingen anledning att göra det om huden inte är _VÄLDIGT_ liten.

dra lite i den varje dag, tillslut så kommer det att lossna.

Du har koll du.... Dessutom gör alla muslimer det, alla amerikaner det... Skulle tippa att det bor fler på våran jord som är omskurna... Tyvärr inte jag dock. Många tunga porrskådisar är det också.... Och många i vårt eget land gör det också. Är nog ett vanligare problem än många tror! Och nej, det är inte bara att dra i den lite extra.
Citera
2005-04-18, 14:46
Medlem
Opererade mig idag. Kan berätta hur det gick till, för er som är intresserade.

Kom till mottagningen, och slog mig ner i väntrummet. Känns inte så mycket sjukhusmiljö, eftersom det är en liten mottagning med endast en urolog och en gynekolog. Stod fika framme och grejer, kände dock inte för att äta. Blev uppropad av sköterskan (som var civilklädd) och blev visad till operationsrummet. Fick byta mina kläder mot en vit operationsblus och lägga mig på operationsbordet. Sköterskan tvättade penisen med nånting (förmodligen sprit). Sen kom läkaren. Jag sa att jag inte ville bli omskuren, han sa att det verkade bäst med tanke på att förhuden inte var så trång. Så han sa att han skulle lösa det på "enklaste sätt" och började därefter bedöva. Var beredd på att det skulle göra ont som fan när han skulle sticka mig med sprutan, men måste säga att det kändes mycket mindre än jag trodde det skulle göra. Efter två sprutor gick han iväg, för att sedan komma tillbaka efter tio minuter för att kolla om det var bedövat. Han nöp lite, men jag kände absolut ingenting. Sen satte de igång. Hade tagit med mig min mp3-spelare, så jag lyssnade på den för att behöva höra så lite som möjligt vad som pågick. Efter 15-20 minuter så var de klara. De satte en kompress runt penisen för att det inte skulle dropp blod i kalsongerna. Sedan förklarade han att han hade gjort två små snitt och sytt ihop dem. Stygnen skulle falla av inom 10-14 dagar. Jag fick inte ha samlag på fyra veckor. Fick några extra kompresser, och skickades sedan hem. Sköterskan och läkaren var hela tiden mycket trevliga. När bedövningen släppte så gjorde det lite ont (det mesta är psykologiskt, det är skrämmande att det gör ont öht). Första gången jag var på toa så var det lite uppsvällt. Drog tillbaka förhuden lite (vågar inte hela vägen än) och tittade. Syns hittills knappt alls. Får se hur det ser ut när svullnaden lägger sig. Kompressen hade åkt på sned, så kalsongerna är nerdroppade med blod och bara att slänga. Vafan, det får väl vara värt det.
Citera
2005-04-18, 14:47
Medlem
meatloafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123456789123456

Tror du att dom bryr sig?? Spelar det nån roll? Ja, för dom vill säkert inte det bästa för dig. Ungefär som om du bröt benet och inte ville att dom skulle veta att du gick med gips...
Citera
2005-04-18, 15:09
Medlem
Helios-s avatar
...

själv råkade jag ut för en förslitning på strängen som håller förhuden och ollon tajta, eller nått sånt. och ironiskt nog så gick den av när min tjej drog sitt ben lite porrigt över kuken. typ förspelsaktigt. det gjorde inte ont men det var den läskigaste kännslan jag upplevt i hela mitt liv... och så blödde det floder. ps. jag vart rädd trodde seriöst att jag skulle få omskära mig för att det skulle var det bästa. men fan har aldrig haft så skönt när jag har sex nu faktiskt.

jag tror att det måste brista för att det ska bli starkare.

ps2. lycka till med din grej.

peace!!
Citera
2005-04-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen
Var beredd på att det skulle göra ont som fan när han skulle sticka mig med sprutan, men måste säga att det kändes mycket mindre än jag trodde det skulle göra.

Vad var det för spruta egentligen och var stack han den? Sprutor brukar väl inte göra så ont...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in