2013-08-15, 10:07
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordstol
Någon som har tips på någon privat som kan utföra omskärelse i Skåne området?

Tar ungefär 14 måndare om jag ska göra det i Lund capio, vilket jag kan inte vänta pga personliga skäl.

Sök på Urologkliniker så borde du hitta ett par privata!
Kolla efter kliniker som har vårdavtal med regionen så blir det betydligt mycket billigare.
Citera
2013-08-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
"9 av 10 omskärelser görs i onödan"
"9993 av 10000 kan botas genom alternativa metoder"

Nu litar jag mer på svenska läkarkåren och socialstyrelsen än en totalt okänd förening med en mycket tydlig agenda. Om du läste på lite mer (gärna källor som är lite mer seriösa än den du länkade) så skulle du förstå varför töjning av förhud är en ganska dålig metod. Men aja.. Inlägg som ditt dyker upp med jämna mellanrum, oftast skrivna av folk som inte har haft problemet själv. Att lyssna på sin läkare bör alltid vara nummer ett.

Jag har själv haft problemet. Jag hade trång förhud och träffade läkaren som tyckte att omskärelse var enda alternativet. Idag 20 år senare sitter jag med en omskuren penis med nedsatt sexuell känslighet. Jag önskar att jag åtminstone fått chansen att åtgärda problemet utan omskärelse.
Citera
2013-08-15, 22:19
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Ja, men det förutsätter att läkarna vet vad de pratar om. Många verkar för lata, eller rent av outbildade, för att ens inse att det finns reella alternativ till omskärelse. Även om detta är mer påtagligt i kulturer i vilka omskärelse är vanligt förekommande (tänker på USA) så verkar samma inställning finnas här i Sverige. Jag har själv opererat frenulum två gånger, så jag har vid flera olika tillfällen pratat med flera olika läkare, och samtliga har föreslagit omskärelse redan innan jag hunnit öppna käften. Nu löste förvisso ingreppen inte mitt problem, så jag har börjat töja. Det har bara gått ett par dagar, men jag tror att det kan påverka tillräckligt mycket för att mitt sexliv ska kunna blomstra. Utveckla gärna varför töjning skulle vara en dålig metod.

Detta är min åsikt, folk får göra vad de vill med sin kropp. Dock är det viktigt att säga att "töjning" inte är en lösning för alla, som inlägget jag citerade försökte få det att framstå att vara, och dessutom genom att källhänvisa till en minst sagt tveksam sida.

Att "stretcha" hud över huvud taget är något som (även om man gör det långsamt) kan ge ganska tydliga bristningar. Om man tvingar förhuden att bli större så gör man det ofta snabbare än om man t.ex. tränar eller äter och på detta viset ökar hudens yta genom muskeltillväxt eller fett. Genom att göra detta för fort kan det uppstå sprickor i huden som sedan leder till ärrvävnad, och av denna anledningen skulle jag personligen inte välja att göra det. Skulle helt enkelt tycka att det vore fult. Om du frågar mig så är en omskärelse snyggare än sprickor i huden, och för mig har det inte påverkat mitt sexliv alls, snarare tvärtom.

Risken för det är ju av naturliga skäl mindre om man har frenulum-problem, vilket jag uppfattar att du har. Då är det väl bara att stretcha på, tillsammans med salvan som stimulerar nya hudceller att växa fram. Fast med hud ska man var ganska försiktig att dra i ofta om man är rädd om estetiken. Förhuden är ju dessutom mer än bara skinn, det är ju t.ex. "frenarbandet" som är ringen längst ut på förhuden, som måste få chansen att växa, osv.
Citera
2013-08-17, 14:19
Medlem
MOTHERFUCKER VAD KÅT JAG ÄR!

Förhuden kapades förra onsdagen, det har alltså bara gått lite drygt 10 dygn men det känns som att jag håller på att "komma" på mig... Faaaan, vad kåtnödig jag är, jag vill bara komma! Jag skäms... Tänkte innan operationen att man måste ha riktigt dålig disciplin för att inte kunna hålla ut ett par veckor i alla fall. Åt helvete med härliga drömjävlar där man får suga på vackra tuttar för att sen vakna upp med en smärtande bånge och inte kunna göra något åt saken! Det blir ju inte heller bättre av att ollonet hela tiden kittlas av antingen kompress, kalsingar eller bara ett luftdrag!

Har försökt börja plugga i 2-3 timmar nu men tappar bara fokus och börjar springa runt i lägenheten och pyssla med annan onödig skit. Funderar på att korka upp en vinare och börja supa mig full och avdomnad... Gräs går inte, måste kunna plugga åtminstone ett par timmar innan.

Någon som har tips på hur man kommer på andra tankar? Finns det någon mat eller nåt som verkar lugnande? Vad som helst!

Snälla, hjälp mig!

Fan, vad tragisk jag känner mig...

Edit:
Nu har jag käkat antihistamin och magnesium... Kanske lugnar lite. Har en propavan, vad tror ni om att ta den? Förstör den huvudet resten av dagen? Får bli sojaprodukter till middag och kanske fråga en kompis om antidepressivt. Ska man vara riktigt desperat så kanske banan är bra? Innehåller ju en del tryptofan->serotonin och melatonin... Blir att klämma en banan nu.

Någon som har tips på saker att undvika när man inte vill bli kåt?
Porr, naken kvinnohud, kvinnliga kurvor, kvinnor över huvud taget... Fler tips? Mat att undvika?
Senast redigerad av Mösch 2013-08-17 kl. 14:57.
Citera
2013-08-17, 15:18
Medlem
Håller på att stretcha strängen lite, men verkar som att något gått snett på vägen. Igår märkte jag att jag har fått någonting som ser ut som ett vitt sår typ en centimeter under strängen. Det är horisontellt, ovalt, och avger någon färg- och luktlös vätska trots att jag torkat av kuken. Jag har inte upplevt något "Helvete vad ont det gjorde"-moment under stretchingen, även om det emellanåt har nypt till lite extra.

Vad tror Flashback?

Här är en bild: http://www.ladda-upp.se/bilder/ynayxlczoccpam/
Citera
2013-08-17, 21:17
Medlem
Då var problemet löst då, efter en 10 timmars frustrerad kåthet blev det en runk trots allt... Och blod... Det gick helt ok fram tills att jag kom för då började det droppa en hel del blod från ett jack där strängen suttit. Avråder andra från att runka för tidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Håller på att stretcha strängen lite, men verkar som att något gått snett på vägen. Igår märkte jag att jag har fått någonting som ser ut som ett vitt sår typ en centimeter under strängen. Det är horisontellt, ovalt, och avger någon färg- och luktlös vätska trots att jag torkat av kuken. Jag har inte upplevt något "Helvete vad ont det gjorde"-moment under stretchingen, även om det emellanåt har nypt till lite extra.

Vad tror Flashback?

Här är en bild: http://www.ladda-upp.se/bilder/ynayxlczoccpam/
Är det inte bara en bristning då? Om du sträckt på den mycket så är det väl mycket möjligt.
Senast redigerad av Mösch 2013-08-17 kl. 21:20.
Citera
2013-08-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mösch
Då var problemet löst då, efter en 10 timmars frustrerad kåthet blev det en runk trots allt... Och blod... Det gick helt ok fram tills att jag kom för då började det droppa en hel del blod från ett jack där strängen suttit. Avråder andra från att runka för tidigt.

Är det inte bara en bristning då? Om du sträckt på den mycket så är det väl mycket möjligt.

Det låter rimligt, även om jag aldrig ens har hört talas om bristningar på kuken. Vore jävligt typiskt om det skulle visa sig att det är det. Om jag förstått det rätt så finns det en viss risk att ärren ifrån bristningar (eller "tears") drar ihop huden så att man tvingas börja om från utgångsläget. Har i och för sig inte hållit på i ens en vecka än, men ändå. Det känns så jävla svårt att veta var gränsen går mellan att töja för mycket och inte tillräckligt...

Edit: Bör jag kanske fortsätta töja, fast försiktigare, nu när denna eventuella bristning (eller vad fan det är...) läker, för att undvika att ärret drar ihop huden ytterligare?

Fan, vad jag hade gett för en normal kuk. Två operationer, en massa salvor, ångest och frustration.
Senast redigerad av Rosenkvarts 2013-08-17 kl. 22:56.
Citera
2013-08-21, 15:50
Medlem
Hallå Flashback! Ska imorgon, den 22e augusti, till Oskarshamn för operation. Fyller 21 idag så en försenad present kanske? Nä, inte riktigt. Gjorde det här kontot för att kunna skriva här. Är nämligen jävligt nervös inför detta. Har inte berättat om det för någon vän/familj då ämnet är så pass "pinsamt/känsligt" så söker mig hit istället. Tänkte att jag ska uppdatera efter operationen så fler kan ta del av hur det är. Lite background kanske?

Visste inte att jag hade trång förhud förrän i början av året. Aldrig tänkt på att det jag har är "fel" eftersom ingen sagt hur det egentligen ska se ut. Har kunnat runka glatt i 8 års tid utan problem och får ner huden i slakt tillstånd men bara halvvägs över ollonet med ballen i givakt (Man vet inte hur det ska vara innan någon säger att det är fel, typ) Någon som känner igen sig? Som av en ren slump slog mig tanken under en av mina handtrallare: "hur långt ska man kunna dra bak den egentligen?" Några sökningar senare och jag var säker på både att strängen var för kort och att huden var för trång. Sökte upp ungdomsmottagningen (lite nervigt att slänga ut dasen för en främmande man men inget alls farligt när det kom till kritan), konstateras att det är får trångt, fick en salva (dermovat) plus en kallelse till en läkare om den inte skulle hjälpa. Hjälper inte så senare hos läkaren får man vifta runt med lillkillen för läkaren som säger att strängen är för kort och bokar för operation.

Så nu är vi här på dagen D. Är nervig och nervös som faan inför detta. Operationen, läkningen, resultatet. Trodde det bara skulle vara lokalbedövning men av någon jävla anledning ska de knarka ner mig med narkos. De skulle testa att bara klippa strängen först men är nästan säker själv att det kommer behövas ett dorsalsnitt med då jag har som en "ring" där det är trångt. Återkommer efter operationen med hur det gick, om jag överlever. Hur gjorde ni andra? Berättade ni för någon om att ni skulle operera er eller kände ni som jag att det var för privat/pinigt?
Citera
2013-08-21, 18:38
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckelper
Hallå Flashback! Ska imorgon, den 22e augusti, till Oskarshamn för operation. Fyller 21 idag så en försenad present kanske? Nä, inte riktigt. Gjorde det här kontot för att kunna skriva här. Är nämligen jävligt nervös inför detta. Har inte berättat om det för någon vän/familj då ämnet är så pass "pinsamt/känsligt" så söker mig hit istället. Tänkte att jag ska uppdatera efter operationen så fler kan ta del av hur det är. Lite background kanske?

Visste inte att jag hade trång förhud förrän i början av året. Aldrig tänkt på att det jag har är "fel" eftersom ingen sagt hur det egentligen ska se ut. Har kunnat runka glatt i 8 års tid utan problem och får ner huden i slakt tillstånd men bara halvvägs över ollonet med ballen i givakt (Man vet inte hur det ska vara innan någon säger att det är fel, typ) Någon som känner igen sig? Som av en ren slump slog mig tanken under en av mina handtrallare: "hur långt ska man kunna dra bak den egentligen?" Några sökningar senare och jag var säker på både att strängen var för kort och att huden var för trång. Sökte upp ungdomsmottagningen (lite nervigt att slänga ut dasen för en främmande man men inget alls farligt när det kom till kritan), konstateras att det är får trångt, fick en salva (dermovat) plus en kallelse till en läkare om den inte skulle hjälpa. Hjälper inte så senare hos läkaren får man vifta runt med lillkillen för läkaren som säger att strängen är för kort och bokar för operation.

Så nu är vi här på dagen D. Är nervig och nervös som faan inför detta. Operationen, läkningen, resultatet. Trodde det bara skulle vara lokalbedövning men av någon jävla anledning ska de knarka ner mig med narkos. De skulle testa att bara klippa strängen först men är nästan säker själv att det kommer behövas ett dorsalsnitt med då jag har som en "ring" där det är trångt. Återkommer efter operationen med hur det gick, om jag överlever. Hur gjorde ni andra? Berättade ni för någon om att ni skulle operera er eller kände ni som jag att det var för privat/pinigt?

Känner igen mig i din situation, fick ner den helt när jag var slak men ungefär halvvägs vid stånd.

Jag valde att berätta för mina föräldrar. Tyckte det var skönast, fick även hjälp med skjuts dit och hem.
Citera
2013-08-21, 19:06
Medlem
JBugsters avatar
Hade själv problemet tidigare (ganska ordentligt dessutom), men löste det på egen hand genom varsam stretchning och dylikt. Antar att frågor kan PMas, såg tråden nu och vill gärna hjälpa bröder i nöd.
Citera
2013-08-21, 20:06
Medlem
Kommer precis hem från ett så kallat V-klipp. Jag har kollat på snorren å dragit tebax förhuden och den lägger sig som en stor kudde på ovansidan, och V-klippningen tycker jag ser förjävlig ut, det ser inte snyggt ut estetiskt alltså. Kommer det se bättre ut när det läkt(era erfarenheter) och kommer det alltid vara en tjock hudkudde på ovansidan av penis när förhuden dras tillbaka?
MVH
Citera
2013-08-21, 22:45
Medlem
mcdrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakemutt
Kommer precis hem från ett så kallat V-klipp. Jag har kollat på snorren å dragit tebax förhuden och den lägger sig som en stor kudde på ovansidan, och V-klippningen tycker jag ser förjävlig ut, det ser inte snyggt ut estetiskt alltså. Kommer det se bättre ut när det läkt(era erfarenheter) och kommer det alltid vara en tjock hudkudde på ovansidan av penis när förhuden dras tillbaka?
MVH

Oroa dig inte. Det tar ett tag att läka, och det kommer att se bra ut då också. Du borde tagit bort allt dock. Ser bättre ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in