2013-05-06, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnholyGrave
Hur jävla länge kommer det skava? Är trött på att vagga runt som en ankjävel.
Var ett tag sedan jag gjorde mitt ingrepp nu men har för mig att det tog ungefär två-tre veckor innan jag kunde gå normalt, runt en månad innan löpning gick bra. Värsta momentet var när en sträv handduk virades kring kroppen, då skavde det till ordentligt på den lille under säkert tre månaders tid efter operationen.
Citera
2013-05-06, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
jag är inte emot en operation, klart att man måste öppna upp så ollonet kommer ut, men det behövs inte göras en omskärelse

Eh, jag gjorde "snittoperationen" och det fungerade inte för mig. Så jag var tvungen att göra en omskärelse om jag ville kunna använda penisen så som den ska användas. Så som någon tidigare sagt, uttala er inte om något ni uppenbarligen inte vet någonting om.
Citera
2013-05-06, 20:03
Medlem
Har en fråga om strängen.
Om man är omskuren, hur "viktig" är strängen? Vad har den för funktion? Och hur vanligt är det att den tas bort när man är omskuren?
Citera
2013-05-06, 20:54
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenay
Har en fråga om strängen.
Om man är omskuren, hur "viktig" är strängen? Vad har den för funktion? Och hur vanligt är det att den tas bort när man är omskuren?

Är helt omskuren och min sträng är kvar. Finns väl rätt mycket nerver där så det är väl dess syfte.
Citera
2013-05-06, 21:20
Medlem
Nujis avatar
Jag skar av skiten idag och den ser ut som något tagen ur en tarantino film. Vid slutet av förhuden på undersidan har jag världens största svullnad och hela skiten ser bara förjävlig ut... Läkaren sa att han var riktigt nöjd med hur det blev...

Och inte bara det, sjuksköterskan sa att jag skulle byta förband imorgon, men nu såg jag på skiten och det flödade blod som in i helvete. Jag pressade lite med kompresser och pillade, sen satte jag ett nytt och även en sådan penis blöja som jag fick med. Nu när jag kollade så hade kuken lossnat (antagligen för lite tryck på bindan) så jag kör bara blöjan just nu.

Är detta normalt? Kan någon förklara bästa sättet att hantera detta? Det ser hemskt ut där nere
Citera
2013-05-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuji
Jag skar av skiten idag och den ser ut som något tagen ur en tarantino film. Vid slutet av förhuden på undersidan har jag världens största svullnad och hela skiten ser bara förjävlig ut... Läkaren sa att han var riktigt nöjd med hur det blev...

Och inte bara det, sjuksköterskan sa att jag skulle byta förband imorgon, men nu såg jag på skiten och det flödade blod som in i helvete. Jag pressade lite med kompresser och pillade, sen satte jag ett nytt och även en sådan penis blöja som jag fick med. Nu när jag kollade så hade kuken lossnat (antagligen för lite tryck på bindan) så jag kör bara blöjan just nu.

Är detta normalt? Kan någon förklara bästa sättet att hantera detta? Det ser hemskt ut där nere

Nej, om kuken lossnar har läkaren glömt sy fast den.
Citera
2013-05-06, 21:23
Medlem
Nujis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Nej, om kuken lossnar har läkaren glömt sy fast den.

Haha, menade självklart att den lossnat från bindan.
Citera
2013-05-06, 21:44
Medlem
Nujis avatar
Svar tack...
Citera
2013-05-07, 01:09
Medlem
Citat:
Eh, jag gjorde "snittoperationen" och det fungerade inte för mig. Så jag var tvungen att göra en omskärelse om jag ville kunna använda penisen så som den ska användas. Så som någon tidigare sagt, uttala er inte om något ni uppenbarligen inte vet någonting om.

Hur länge väntade du mellan de 2 operationerna? Känns som mitt snitt inte funkade helt ut heller
Citera
2013-05-07, 12:45
Medlem
Synesiss avatar
Citat:
"Snittoperationen" syftar det på klippning utav frenulum (förhudssträngen)? Jag har gjort den för en vecka sen nämligen, och lite nojjig att jag kommer behöva en fulländad omskärelse efter det här. Dock har jag börjat nojja mindre senaste dagarna, men fortfarande intresserad av ett svar!

Citat:

Skar av frenulum eller hela förhuden? Frenulum skar jag av för en vecka sen, och det var hemskt dem första 4-5 dagarna, nu ser det ganska bra ut. Bara lukten som är så förjävlig
Citera
2013-05-07, 14:22
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taxmeng
Hur länge väntade du mellan de 2 operationerna? Känns som mitt snitt inte funkade helt ut heller

Jag fick vänta cirka 6 månader totalt mellan mina operationer. Tog kontakt med urologen cirka 4 månader efter första operationen och fick vänta två månader till på en ny operation.

Citat:

I början ser det väldigt hemskt ut, inget att vara rädd för. Svullnad, mindre blödningar och smärta är normalt. Förbandet bör heller inte vara något fara, peta inte för mycket utan låt det läka ifred så mycket du kan så bör du inte få några problem!
Citera
2013-05-07, 15:03
Medlem
Freakkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
"Snittoperationen" syftar det på klippning utav frenulum (förhudssträngen)?

Snittoperation syftar väll på att man gör ett litet snitt på förhuden bara? Det kallades min som gjorde dylikt. Jag gjorde snitt och klippte av frenulum samtidigt. Min förhud är inte lika trång längre men fortfarande trång när man ska dra den fram och tillbaka över ollonkanten så det kommer bli en hel omskärelse för mig dessvärre.

Skulle vänta 4-5 månader innan jag skulle ta kontakt igen enligt urologen och nu har det gått så länge. Tänkte ta kontakt imorgon eller någon gång denna vecka för jag vill bara få det gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in