2005-11-25, 09:31
Medlem
chekiuss avatar
HEj, har en fråga till alla som har lite erfarenhet av detta, för två veckor sedan hade jag sex och då fick jag ett jack eller nått i min sträng, jag väntade med att ha sex och ja tyckte att det hade läkt, efter sexet (ungefär 2 timmar) efteråt så gör det skiut ont och så har det hållt på att efter sexet gör det ont i hela ballen, bör jag uppsöka läkare eller läker detta sig av sig självt?
Citera
2005-11-26, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
HEj, har en fråga till alla som har lite erfarenhet av detta, för två veckor sedan hade jag sex och då fick jag ett jack eller nått i min sträng, jag väntade med att ha sex och ja tyckte att det hade läkt, efter sexet (ungefär 2 timmar) efteråt så gör det skiut ont och så har det hållt på att efter sexet gör det ont i hela ballen, bör jag uppsöka läkare eller läker detta sig av sig självt?

Det sköter sig självt.

Jag har haft problem med både kort sträng och trång förhud.

Har konsekvent vägrat att ta någon genväg förbi sjukan av olika anledningar.

Människans kropp är väldigt anpassningsbar, så med ett idogt töjjande så går det att få till en för trång förhud (kanske inte i alla fall, men i många). Själv trodde jag att jag var hemma när jag hade fått till förhuden att fungera i ett vanligt samlag... då uppkom nästa problem, kort sträng.

En kort sträng, som någon beskrev tidigare, gav även i mitt fall en obehagskänsla när förhuden var tillbakadragen. Känslan var inte obefogad... blev rött o irriterat o en kåt morgon sa det bara "snapp" så forsade det blod... strängen gick av o det sved till... gjorde inte direkt ont, utan värst var skräcken över att se det heligaste helt blodig (med vetskap om att flickvännen inte hade mens)

Efter första snäppet så var man tvungen att låta bli sex i nån vecka, o sen börja försiktigt för att slita in den rätt.

Använder man kuken så kommer den förr eller senare att fungera, kroppen anpassar sig efter förutsättningarna.

(jag är jävligt glad över att ha förhuden kvar, att få nedsatt känsla i ollonet är inte eftersträvansvärt. Att ständigt få knulla med "kådiskänsla" är nog det absolut värsta jag kan tänka mig i sexsammanhang. Har svårt nog att komma som det är nu)
Citera
2005-11-29, 14:43
Medlem
onemanarmys avatar
omskärelse osv

Hur går egentligen en omskärelse till?
Ska doktor börja klämma och och titta på den?
En polare hävdar att en doktor (som givetvis är manlig) kommer att runka upp den för att se på den trånga huden

Om jag har stånd, och drar tillbaka förhuden, gör det ont nästan direkt, drar jag ner den helt gör det förjävla ont (läs: obeskrivlig smärta).
Precis där förhuden tar slut sen när man rullat ner den har det dykt upp några förhårdnader som nästan ser ut som små vårtor
Dom är alltså jättesmå, torra och hårda och gör svinont.
Under förhudsslutskanten är lemmen tjockare än ovanför.
Och spänner jag ballen när jag har stånd så känns det som den ska spricka precis i kanten där förhuden slutar.

Är detta typisk trång förhud eller?
Måste en doktor börja klämma och och runka den och sånt?
Kan man inte bara säga att den e trång, få knark och bli opererad?

Kan det vara någon könssjukdom? Med tanke på de förhårdnande sakerna?
Någon som är omskuren? Vad tycker ni om det om ni skurit loss huden på senare dar? Blir ollonet hårt och äckligt efter en tid?
Kostar det pengar om ingreppet är medicinskt?

Hemskt tacksam för svar, orkar inte med detta mer.

Mvh. OneManArmy
Citera
2005-11-29, 14:50
Medlem
mjauens avatar
Omskärelse går till på så vis att man tar bort en stor del av förhuden.
Slå din polare på käften (uppmanar inte till brott ) han vet inte vad han pratar om.

Är svårt att ge en diagnos via internet, jag hänvisar till ungdomsmottagningen. Om du inte har någon sådan så får du gå till den urologiska mottagningen på sjukhuset. En doktor tittar på den och känner, varför skulle han runka den? you just made my day.

Könssjukdom? gå till ungdomsmottagningen och kolla upp. Blir givetvis hårdare, det är väl dock bättre än en mjuk geleklump? hoppas det går bra
lycka till. Om du inte orkar med detta mer så ta tag i detta nu, ger ingenting att dra ut på det.

Edit: har svårt att tro att du har sex med en trång förhud, då detta gör väldigt ont? Och eftersom du inte har det så antar jag att du inte har några könssjukdomar.
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Hur går egentligen en omskärelse till?
Ska doktor börja klämma och och titta på den?
En polare hävdar att en doktor (som givetvis är manlig) kommer att runka upp den för att se på den trånga huden

Om jag har stånd, och drar tillbaka förhuden, gör det ont nästan direkt, drar jag ner den helt gör det förjävla ont (läs: obeskrivlig smärta).
Precis där förhuden tar slut sen när man rullat ner den har det dykt upp några förhårdnader som nästan ser ut som små vårtor
Dom är alltså jättesmå, torra och hårda och gör svinont.
Under förhudsslutskanten är lemmen tjockare än ovanför.
Och spänner jag ballen när jag har stånd så känns det som den ska spricka precis i kanten där förhuden slutar.

Är detta typisk trång förhud eller?
Måste en doktor börja klämma och och runka den och sånt?
Kan man inte bara säga att den e trång, få knark och bli opererad?

Kan det vara någon könssjukdom? Med tanke på de förhårdnande sakerna?
Någon som är omskuren? Vad tycker ni om det om ni skurit loss huden på senare dar? Blir ollonet hårt och äckligt efter en tid?
Kostar det pengar om ingreppet är medicinskt?

Hemskt tacksam för svar, orkar inte med detta mer.

Mvh. OneManArmy
Citera
2005-11-29, 15:01
Medlem
onemanarmys avatar
Okay, så han ska inte kolla på ballen med stånd?

Detta har kommit den senaste tiden, vet inte exakt eftersom jag har ignorerat det ett tag. Jag har haft sex efter det jag kollade mig mot sjukdomar senaste gången, och det gjorde inte farligt ont

Ska kolla mot sjukdomar, men är nästan övertygad om att det inte rör sig om någon sjukdom då min förhud är sjukt trång.

Ska dom kolla på den med stånd och dra och slita i den?
Det känns jobbigt, kan man inte bara ta en bild och maila?

Hade jag vågat hade jag lagt upp en bild här
Citera
2005-11-29, 19:39
Medlem
onemanarmys avatar
Ingen som har något mer att tillägga?
Citera
2005-11-29, 20:36
Medlem
chekiuss avatar
Finns en "grym" tråd om det bara att börja söka. Där en kille ha skrivit dagbok om hur hans upplevelser
Citera
2005-11-29, 20:58
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Finns en "grym" tråd om det bara att börja söka. Där en kille ha skrivit dagbok om hur hans upplevelser

Kan man få en länk?
Citera
2005-11-29, 21:36
Medlem
RigorMortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Kan man få en länk?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=209538

Och med detta låses denna tråd. PM:a om du tycker jag gör fel, men då ska du också förklara varför du inte kan fortsätta i den befintliga tråden.

*tråd låst*

//Moderator
Citera
2005-11-29, 22:15
Medlem
onemanarmys avatar
Jag funderar strakt på att kapa förhuden, men det känns jobbigt att doktorn ska klämma och ta på ballen, var man tvungen att visa ballen med stånd?
Citera
2005-11-29, 23:26
Medlem
Slingshots avatar
Jag behövde iaf inte visa upp min med stånd. Doktorn tog inte ens i den utan jag fick visa själv.
Citera
2006-02-20, 01:43
Medlem
Efter att ha läst den här tråden har jag bestämt mig för att aldrig någonsin låta en annan individ komma nära min grej med ett vasst verktyg eller liknande. Jag tackar trådskaparen för att ha upplyst mig om omskärelsen negativa sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in