Citat:
Ursprungligen postat av Above_R
Dag 10, kväll
Vet inte hur länge det tog, då jag var sövd. Men kanske 3-4 timmar med uppvaknandet inräknar.
Då förutsätter jag att du var på uppvaket 3-4 timmar, alltså.
Eftersom jag råkar ha en son som har medfödda skador har jag relativt god kunskap om rutinerna runt operationer, och eftersom jag också råkar vara jude kan jag ju också säga att du hade haft mindre problem om du också varit det - det hade varit fixat för länge sen, om man säger så.
Allvarligt talat dock. Även om du nästan är vuxen så är en omskärelse en enkel operation, även om du har det svårt efteråt. Själva "snoppandet"

av förhuden lär ha tagit ca. 2 minuter, och upphäftningen efteråt ytterligare några. Jag lovar - det är en mycket enkel operation. Problemet är dess... position. Du måste ju kunna funka efteråt, både som elev/yrkesmänniska och som man. Småbarn har naturligtvis också erektion emellanåt, men varken urinering eller ofrivillig svullnad är särskilt problematisk då. Och skubbar omkring gör de inte heller.
Och att vara omskuren är ingen nackdel, tvärtom. Mindre hygienproblem, mindre smittoproblem, förutom att snoppen blir snyggare...