2005-10-20, 03:52
Medlem
klåfingrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarloVonSexron
Fy bövelen asså.. min fitta kvider i skräck! vad var det för jävla purjo som kom på den smarta idén igentligen... " höhö detdär ser lite sladdrigt ut .. tror vi ser till å syr ihop så blir nog det fason på dessa tuttbeklädda individer"
..göööö..

Grundar sig mer i att kvinnan inte ska njuta av sex utan det är något som ska se endast för att producera barn, du vet hon ska hålla sig till hon hittar sin make så ta bort hennes lustar. Har för mig något sånt i alla fall.
Citera
2005-10-20, 07:11
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dr-
Dina bilder visar en omskärelse på en man.
Vad har mannlig omskärelse med detta att göra??
Jag kallar det för könstympning!
Citera
2005-10-20, 07:59
Medlem
-Dr-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Jag kallar det för könstympning!

Det är det ju, men det finns vissa medicinska grunder. Men dom flesta medicinska utredningarna är gjorda av omskurna judar, så sannings halten är kanske lite si och så.

Men har man för trång förhud och huden stasar runt ollonet, så ryker skinnet.

Är du stympad DenLede??

En stor nackdel med omskärelse är ju att man tappar lite känsel på ollonet pga av att huden blir skavd och härdas efer ett tag.
Citera
2005-10-20, 08:33
Medlem
fbes avatar
Citat:
Det är det ju, men det finns vissa medicinska grunder. Men dom flesta medicinska utredningarna är gjorda av omskurna judar, så sannings halten är kanske lite si och så.

Är du stympad DenLede??

En stor nackdel med omskärelse är ju att man tappar lite känsel på ollonet pga av att huden blir skavd och härdas efer ett tag.

Det finns inte tillräckliga medicinska grunder för att börja skära i normalskapta barn. Enda anledningen att vi accepterar det är för att det är så många i vår egen kultursfär och av vår egen hudfärg som pysslar med det, men det är banne mig barbariskt i min mening!

En annan sak som ganska få känner till är att så sent som för något århundrade sedan var kvinnlig omskärelse något som även förekom inom vår egen erkända medicin. En kvinna som ville skilja sig från sin man kunde få klitoris bortskuren, och det konstaterades nöjt att merparten av kvinnorna som genomgått ingreppet efteråt valde att stanna hos sina män.
Tjolahopp.
Citera
2005-10-20, 10:17
Medlem
PreDampors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbe
En annan sak som ganska få känner till är att så sent som för något århundrade sedan var kvinnlig omskärelse något som även förekom inom vår egen erkända medicin. En kvinna som ville skilja sig från sin man kunde få klitoris bortskuren, och det konstaterades nöjt att merparten av kvinnorna som genomgått ingreppet efteråt valde att stanna hos sina män.
Tjolahopp.

Så postar vi en källhänvisning på det? (lät intressant förvisso)
Citera
2005-10-20, 14:36
Medlem
DenLedes avatar
Citat:

Är du stympad DenLede??

Nej, jag är inte stympad.
Det är förbjudet att kupera svansar på hundar, men gäller det människor går sådant tydligen bra.
Är man över 18 år och promt vill skära bort delar av sin penis, ska man väl få det.
Detta gäller givetvis om man av medicinska skäl måste göra det.
Annars är det stympning.

Finns det några som borde förstå det är väl det dom annars så förnuftiga judarna.
Det kanske är dags för en reformation av den judiska religionen för att få bort sådana här barbariska traditioner.
(och nej, jag är inte antisemit)
Citera
2005-10-20, 22:20
Medlem
fbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreDampor
Så postar vi en källhänvisning på det? (lät intressant förvisso)
Karin Johannissons bok "Den mörka kontinenten" är min mest påtagliga källa, även om jag läst en del annan medicinhistoria också. Tyvärr är mitt exemplar utlånat, så jag har svårt att skriva de källor hon i sin tur anger, men hon ger absolut intryck av att vara en seriös människa som har satt sig in i ämnet på riktigt.

http://www.idehistoria.nu/Noesis/Bok/KJ.html
Citera
2005-10-20, 23:41
Medlem
Darwins avatar
Enligt Peter Englund i "Förflutenhetens Landskap" (s.239) förekom det att man skar bort klitoris på små flickor som onanerade under den victorianska perioden i England (mitten av 1800-talet alltså).

Barbari är alltid barbari, oavsett var det barbareras.
Citera
2005-11-01, 22:38
Medlem
Rans avatar
Jag vill faktiskt höra fortsättningen...
Citera
2005-11-06, 23:50
Medlem
Above_Rs avatar
Hej igen

Jo den glade fungerar utmärkt. Dock har den haft lite tråkigt då jag haft distansförhållande. Men nu e det slut med allt sånt. En sak som faktiskt är lite jobbigt nu när man är singel är att onani är svårare. Man måste ha lite glid för att det ska va kul vilket gör att man kan ge upp ibland om man saknar det. Fråga på om ni undrar något, jag kommer inte på något specelt
Citera
2005-11-07, 00:10
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Above_R
Hej igen

Jo den glade fungerar utmärkt. Dock har den haft lite tråkigt då jag haft distansförhållande. Men nu e det slut med allt sånt. En sak som faktiskt är lite jobbigt nu när man är singel är att onani är svårare. Man måste ha lite glid för att det ska va kul vilket gör att man kan ge upp ibland om man saknar det. Fråga på om ni undrar något, jag kommer inte på något specelt
med lite tålamod så kommer du att upptäcka att du inte behöver nåt glidmedel
Citera
2005-11-07, 00:55
Medlem
Above_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
med lite tålamod så kommer du att upptäcka att du inte behöver nåt glidmedel

Utveckla..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera