2011-02-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesked
Jag blev av med mitt sista dag tretton efter operation. På kvällen. Runt klockan 23. Operationen gjordes klockan 10 på dagen. På ett ungefär. Så vill ni räkna timmar är det bara att sätta igång

Citat:
Ursprungligen postat av Violenza
Det sista lossnade idag. 12 dagar efter ingreppet!
Hm okej, jag har stygn kvar på ovansidan fortfarande. Men där strängen satt finns det inget kvar, det har blivit ett litet sår typ. Vet inte om det lossnade lite för fort kanske..
Citera
2011-02-04, 14:13
Bannlyst
Nu är det gjort. De tog bort det mesta av den trånga förhuden!

Vid ingreppet fick jag ligga i narkos. Låg med kuken framme och snackade skit med en assöt sjuksköterska. Sen tröck hon igång det smärtstillade, blev att småfnittra lite och hade skoj. Sen tröck de i sövmedlet och jag märkte knappt att jag somnade av.

Kändes som 10 sekunder så vaknade man som de gör i filmer ur en koma var sjukt fränt.. Fick lite kaffe och macka sen traskade jag hem efter en timme.

Det hela tog ungefär 3 timmar.

Gjorde lite småont när jag skulle kissa efter operationen för jag var pessnödig som en elefant.. Har inte känt av något sen dess dock. Känns som vanligt, förhuden är lite svullen osv.. Vågar inte kolla för det blödde sist jag donade med det.
Senast redigerad av larsbofink 2011-02-04 kl. 14:15.
Citera
2011-02-04, 21:25
Medlem
för mig har det gått 5 veckor sen operation - har fortfarande 3-4 stygn på undersidan av ollonet, och det är lite "svullet" - Är detta vanligt eller - ska jag klippa upp dom? oO hjälp tack
Citera
2011-02-05, 08:49
Medlem
svartmarknads avatar
Satt å speckulera lite gran nu på kvälls kvisten, bli kuken "längre" efter omskärelse
Om man har så här? http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTKl4HYwbtGNwO2uYDYfyrSLttoBemr4 Za5XLajWVkGibjv8JXz
Citera
2011-02-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d1mmanlol
för mig har det gått 5 veckor sen operation - har fortfarande 3-4 stygn på undersidan av ollonet, och det är lite "svullet" - Är detta vanligt eller - ska jag klippa upp dom? oO hjälp tack
Är du helt omskuren? Jag har bara tagit bort strängen men dom stygnen försvann efter drygt en vecka, på baksidan av ollonet då.
Citera
2011-02-07, 22:19
Medlem
deliriumcordias avatar
tänkte bara säga att det har nästan helt läkt för mig, har gått lite mer än en vecka och kan dra tillbaka förhuden helt bak utan problem. kommer fortsätta hänga här och svara på frågor då jag själv är tacksam över svaren jag fått. peace
Citera
2011-02-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliriumcordia
tänkte bara säga att det har nästan helt läkt för mig, har gått lite mer än en vecka och kan dra tillbaka förhuden helt bak utan problem. kommer fortsätta hänga här och svara på frågor då jag själv är tacksam över svaren jag fått. peace

och själva förhuden har inte fastnat eller vad man ska säga?
Citera
2011-02-10, 19:48
Medlem
gjorde en omskärelse idag. O är fan lite förvånad att inte fler har sagt hur jävla ont det gjorde att få bedövning.. även fast man en är en riktiga karl karl så sved det kan jag lova . Men är sjukt glad att jag gjorde det. Alla som har trångförhud, skit i salverna o kontakta UM eller någon urolog.
Citera
2011-02-10, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gwhite
Är du helt omskuren? Jag har bara tagit bort strängen men dom stygnen försvann efter drygt en vecka, på baksidan av ollonet då.

jag gjorde en hel omskärelse och nu - ungefär 6 veckor senare känns det som att förhuden "sitter fast" i ollonet... det är lite svullet på nedansidan och när jag drar i förhuden känns det som att allt hänger med, fan svårt o förklara för jag vet inte riktigt själv vad det är som försiggår... kanske ska ta och ringa
Citera
2011-02-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliriumcordia
Fan vad skönt för dig! Måste kännas bra. Kan tyvärr inte säga att det är likadant för mig. Har gått ca 2.5 vecka nu, har dock fortfarande stygn kvar på ovansidan. Men det känns inte som att detta ingreppet kommer att räcka. Är fortfarande väldigt trångt när jag försöker dra tillbaka, men ska vänta några veckor till innan jag tar kontakt med dom igen.
Citat:
Ursprungligen postat av d1mmanlol
jag gjorde en hel omskärelse och nu - ungefär 6 veckor senare känns det som att förhuden "sitter fast" i ollonet... det är lite svullet på nedansidan och när jag drar i förhuden känns det som att allt hänger med, fan svårt o förklara för jag vet inte riktigt själv vad det är som försiggår... kanske ska ta och ringa
Ja det var lite svårt att förstå då jag inte sitter i samma sits som du. Men det bästa är väl självklart att ringa dom och fråga. Det är väl antagligen så du får svar snabbast samt så du får löst dina problem snabbast.
Citera
2011-02-12, 13:44
Medlem
Callz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gwhite
Ok, hur lång tid har det gått för dig sedan operation? För mig har det gått 8 dagar idag.

För mig har det tagit 11 dagar...svullnaden har lagt sig enormt mycket, men stygnen är kvar...jag har en flickvän som är nästan rabiat för att få ligga med mig igen...
Citera
2011-02-12, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callz0r
För mig har det tagit 11 dagar...svullnaden har lagt sig enormt mycket, men stygnen är kvar...jag har en flickvän som är nästan rabiat för att få ligga med mig igen...
Haha stackars flickvän, och stackars dig! Men får hoppas att det blir bra för dig då. Tror inte det blir bra för mig, men får väl vänta några veckor till som sagt. Hur är det för er som bara har tagit bort strängen och gjort det lilla på ovansidan, är det väldigt lätt för er att dra tillbaka förhuden eller är det fortfarande lite jobbigt? Måste man hålla på och tänja för att det ska bli helt bra, för det är nog det jag ska försöka med innan jag tar kontakt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in