2012-10-02, 14:23
Medlem
Känner mig så jävla uppgiven ang. det hela. Förlängde strängen för åtta månader sedan, men det hjälpte inte piss. Misstänker även att kirurgen var slarvig, för det ser lika jävligt ut som det känns. Förhuden går bak vid stånd, men drar man minsta lilla så säger strängen ifrån. Vidare så har jag ett jävligt stort kukhuvud i förhållande till skaftet, så förhuden "fastnar" liksom bakom ollonet tills soldaten viker ned sig.

Vad skulle ni rekommendera? Att ta bort strängen (förekommer detta ens? Hör aldrig någon snacka om det...)? Omskärelse? Är livrädd för att tappa känsel ju, så omskärelse känns fan inte som en lösning.

Orkar inte gå och dras med det här längre

Edit: Här står om borttagning av strängen och enbart strängen: http://www.male-initiation.net/library/gallery/frenuloplasty/frenulum_tying.html#start
Senast redigerad av Vintervers 2012-10-02 kl. 14:26.
Citera
2012-10-02, 15:24
Bannlyst
Minsta möjliga ingrepp är nästan alltid det bästa.
Citera
2012-10-02, 16:57
Medlem
Nu kommer ett nytt problem här... Är väll så igentligen för många:

Första/andra dagen var jag inte kåt av mig och knappt hade stånd. Nu får jag det kanske 10 ggr om dagen och ibland blir jag så jävla suger på att runka lite. Har vett i mig att inte göra det för det skulle förstöra allt. Provade att bara smeka ollonet lite men smärtan från bången gjorde det inte värst skönt. Vad jag märkt också är att det inte är stygnen som dras utan det gör ont vid såret. Är det för att den blir stor på bredden eller är det något annat. Min hud är inte så stram vid bånge så det är inte det och har dragit fram huden också så det måste vara bredden att den sträcks ut så istället. Blir så himla kåt vet inte vad jag ska göra någon som har ett tips eller vet då jag max får börja efter ett antal dagar. Har lätt att bli kåt och det är väldigt jobbigt då jag runkade regelbundet innan....... aj!
Citera
2012-10-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillgoalie
Nu kommer ett nytt problem här... Är väll så igentligen för många:

Första/andra dagen var jag inte kåt av mig och knappt hade stånd. Nu får jag det kanske 10 ggr om dagen och ibland blir jag så jävla suger på att runka lite. Har vett i mig att inte göra det för det skulle förstöra allt. Provade att bara smeka ollonet lite men smärtan från bången gjorde det inte värst skönt. Vad jag märkt också är att det inte är stygnen som dras utan det gör ont vid såret. Är det för att den blir stor på bredden eller är det något annat. Min hud är inte så stram vid bånge så det är inte det och har dragit fram huden också så det måste vara bredden att den sträcks ut så istället. Blir så himla kåt vet inte vad jag ska göra någon som har ett tips eller vet då jag max får börja efter ett antal dagar. Har lätt att bli kåt och det är väldigt jobbigt då jag runkade regelbundet innan....... aj!

EDIT: Borde väll gå om jag verkligen försöker att övervinna det som gör ont har hittat ett sätt att sitta för att inte få lika ont eller så är det bara stygnen som gör ont vet inte. Men om jag bara smeker toppen/sidan av ollonet utan att dra eller nudda något annat borde väll inget hända?
Citera
2012-10-02, 19:53
Medlem
Verdess avatar
Citat:
EDIT: Borde väll gå om jag verkligen försöker att övervinna det som gör ont har hittat ett sätt att sitta för att inte få lika ont eller så är det bara stygnen som gör ont vet inte. Men om jag bara smeker toppen/sidan av ollonet utan att dra eller nudda något annat borde väll inget hända?

Du ökar ju risken för ärr, men det är ett fritt land så du gör väl som du vill. Försök hålla dig sysselsatt annars. Jag spelade en massa tv-spel och pluggade.
Citera
2012-10-08, 20:14
Medlem
Jag är nyopererad sedan en vecka tillbaks, har gjort allt man ska och till och med runkat lite... Fast på andra hållet då och dragit ballen framåt istället för bakåt, nu har jag till mina fasa märkt att min förhud är svår att dra över ollonet och tar jag på ollonet får jag en känsla som när man håller på att komma blandat med en känsla där jag bara vill dra undan snoppen, snälla kan nån ge mig info vad som händer?

är detta vanligt eller? för dom som opererat snoppen
Citera
2012-10-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Jo precis, men det ser faktiskt ut som att det ordnat sig, blir nog ett fult ärr där men det kan jag leva med, överallt förutom där läkte huden ihop fint och jag har plockat stygnen, men just där ser det ganska fult ut, kanske blir bättre med tiden, har ju trots allt bara gått 11 dagar idag.

Din blogg fick mig att lugna ner mig lite, satt och jämförde dag för dag hur pass bra min läkte

Har omskurit mig för 14 dagar sedan, och har samma symtom som dig. Runt om har det läkt, men på ovansidan har ett stygn lossnat och det har inte läkt där än, ligger liksom inte tight kant mot kant som övrigt runt om! Känns som det kommer läka fult . Och fan va piss man mår psykiskt.. Hur ser det ut för dig idag? Hur gick det ?
Citera
2012-10-11, 21:24
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detvivet
Har omskurit mig för 14 dagar sedan, och har samma symtom som dig. Runt om har det läkt, men på ovansidan har ett stygn lossnat och det har inte läkt där än, ligger liksom inte tight kant mot kant som övrigt runt om! Känns som det kommer läka fult . Och fan va piss man mår psykiskt.. Hur ser det ut för dig idag? Hur gick det ?

Mina stygn började lyssna av sig själva efter 2 veckor, enligt min läkare var det även ungefär så lång tid det skulle ta innan de lossnar. Troligtvis inget att vara orolig för men prova att ringa operationsavdelning du var på imorgon om du är orolig!
Citera
2012-10-11, 21:32
Medlem
Citat:
Som jag sagt innan är jävligt orolig över utseendet. Såg en blogg om en snubbe som gjorde en omskärelse http://i50.tinypic.com/fa4xlx.jpg Har ritat på hur min ser ut. Är jävligt rädd speciellt för det fula berget dom byggt av skinn på varandra och att strecket går vid ollonet och inte mitten så min kuk är ganska mörk och sen tittar ett ljusare ollon fram men kollar man undersidan är det fortfarande mörk hud och mitt ollon av någon anledning pekar frammåt helt nu så hudlagret går ända dit strängen satt och den har dom tagit bort märkte jag du och ersatt den med massa stygn och hud från närliggande platser. FAN jag är så jävla osäker. Undra om dom ville förstöra min framtid genom att göra den ful eller något. Jag oroar säkert mig för mycket men fan ändå! Vad tror ni bulan (knölen) på toppen jag har kan vara? Bilden visar inte i närheten av vad den ser ut men det visar vissa defekter jag hittills hittat.

samma för mig , de tog bort och sydde tillbaka förhuden närmare ollonet (under kanten) och en massa tråd och skinn sydda där strängen satt förut, men det har lossnat nu , och en liten bit av strängen är kvar på ollonet , likt en örn näbb
Citera
2012-10-11, 21:39
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
samma för mig , de tog bort och sydde tillbaka förhuden närmare ollonet (under kanten) och en massa tråd och skinn sydda där strängen satt förut, men det har lossnat nu , och en liten bit av strängen är kvar på ollonet , likt en örn näbb

Något som även är tänkvärt är att resultatet syns först efter 5-6 månader, i början är det väldigt svullet osv.
Citera
2012-10-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nhimhist
Mina stygn började lyssna av sig själva efter 2 veckor, enligt min läkare var det även ungefär så lång tid det skulle ta innan de lossnar. Troligtvis inget att vara orolig för men prova att ringa operationsavdelning du var på imorgon om du är orolig!

Stygnet där det spruckit isär lossnade efter en vecka, fick sånt jäkla stånd på natten , och på morgonen var ett stygn på ovansidan trasigt. Jag tror det kommer läka, det är jag inte orolig för. Men är mer orolig att det ska bli en "vall" av tjockare hud där (svårt att förklara riktigt). Men det kanske blir bättre med tiden. Ska dock ringa imorgon, men urologen har ju sån lång väntetid i Falun och de kommer bara säga till mig att ta det lugnt eller liknande då läkarna inte har tid iallafall
Citera
2012-10-11, 22:52
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Stygnet där det spruckit isär lossnade efter en vecka, fick sånt jäkla stånd på natten , och på morgonen var ett stygn på ovansidan trasigt. Jag tror det kommer läka, det är jag inte orolig för. Men är mer orolig att det ska bli en "vall" av tjockare hud där (svårt att förklara riktigt). Men det kanske blir bättre med tiden. Ska dock ringa imorgon, men urologen har ju sån lång väntetid i Falun och de kommer bara säga till mig att ta det lugnt eller liknande då läkarna inte har tid iallafall

Samma problem i min stad, men det är bara att ligga på och tjata, var orolig över en sak och fick en tid till 5 dagar senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in