Citat:
Ursprungligen postat av aiysil
Hej!
Tänkte höra lite om vad folk tycker om Korpbergets behandlingshem.
Har nämligen en anhörig som kommer att åka dit, (sitter just nu häktad),
och skulle vilja höra era åsikter om det stället.
Har snokat runt lite, men inte fått någon riktigt uppfattning.
Vad jag har hört av andra så ska det vara väldigt hårt där, inge larv.
Skriv vad ni tycker, och vet!
Jag var där 1 månad för att jag rymde från ett annat behandlingshem. Mitt första intryck gjorde mig rädd, så jävla rädd så jag började gråta. Det var mycket äldre människor än mig där, mitt i norrländska skogarna (på en ö dessutom), det var mögel i huset jag skulle bo i, jag fick för första gången dela rum med någon annan... Som du kanske förstår så tyckte jag inte att det var så kul när jag väl kom dit, Men när jag åkte där ifrån så åkte jag med huvudet högt för jag hade klarat det. Det jag aldrig trodde att jag skulle klara klarade jag. Det tog dock bara 3 månader innan jag började supa igen men det var inte så konstigt för jag hade inte någon lösning på mitt problem. Jag hade fått en jävla massa föreläsningar och samtal men hur skulle det kunna hjälpa mig 3 månader senare när min sjukdom (Alkoholism) knackade mig på axeln. Det tog mig ytterligare 1 år av misär för att jag skulle bli inlåst igen. INGET behandlingsem kan få en människa nykter (Om han/hon har sjukdomen) för det sitter inte i det intelektuella eller i känslorna, det är inget man tränar bort eller kan försöka bota/kontrollera på något sätt för man är maktlös inför sin sjukdom. Det finns dock en lösning (

) min lösning var ett 12 stegsprogram för där får jag min dagliga lösning, Jag har städat upp i mitt förflutna och ser till så att jag inte drar på mig ny skit. Allt som krävs är en ärlig önskan om att sluta dricka/knarka ! För övrigt så hade jag rätt kul på korpberget med klättrning, fysträning, bad och vollyboll
Citat:
Ursprungligen postat av Truff
På korpberget äter dom inte kött....
Det enda man får där till mat är typ frukt & grönsaker & ibland fisk..
Du har antagligen inte varit där... Det är ett vegitariskt behandlingshem ja, men man äter inte bara grönsaker och frukt. Man får samma mat som överallt bara det att allt som skulle vara kött är korn och sojaprodukter. Maten där ska man verkligen inte klaga på, Det är som att vakna till hotellfrukost varje dag.