Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-23, 09:22
Medlem
dknerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetmann
Korpberget är ett redigt bra behandlingshem om man har lätt för 12-stegsprogram. Stället ligger fint och bra ute i naturen.
Vet många missbrukare som blivit rena på det stället, men man måste ju självklart ha rätt inställning också.
Man får jobba mycket med sig själv där

Ha det bra
/ streetman

nu har ju inte jag vart där. men precis som du skriver så ska det vara ett bra ställe om man verkligen vill sluta och är öppen för 12-steg, och att jobba med sig själv. Vet iallafall två stycken även jag som fortfarande är nyktra och drogfria efter att ha vart där.
Citera
2013-01-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Perfekt, du som aldrig varit där säger att det är skräp

Jag som aldrig träffat dig vet att du är en idiot, perfekt

Inte vara sån nu. Det e bara min sjukdom som talar vet du väl. Va nu ödmjuk och Stilla nu ner dig och tänk på mig som fortfarande e ute i kylan och lider. Allt jag säger är att jehovas funkar för den som vill ha det och har ett öppet sinnelag och är beredd att följa det som står i bibeln
Citera
2013-01-23, 22:42
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Inte vara sån nu. Det e bara min sjukdom som talar vet du väl. Va nu ödmjuk och Stilla nu ner dig och tänk på mig som fortfarande e ute i kylan och lider. Allt jag säger är att jehovas funkar för den som vill ha det och har ett öppet sinnelag och är beredd att följa det som står i bibeln

=)

Du idiot, jag idiot - fair?
Citera
2013-01-24, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
=)

Du idiot, jag idiot - fair?

Att du är en idiot får stå för dig.
Citera
2013-01-24, 14:21
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Att du är en idiot får stå för dig.

ok

Citera
2013-01-24, 14:29
Medlem
Chelskeys avatar
En ateist med ett upp-och nervänt kors? Du verkar gilla den kristna symboliken.. Sen bor du i Hjällbo, blatteland. Så det säger väl en hel del om dig "Hjallboforever"
Citera
2013-01-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chelskey
En ateist med ett upp-och nervänt kors? Du verkar gilla den kristna symboliken.. Sen bor du i Hjällbo, blatteland. Så det säger väl en hel del om dig "Hjallboforever"

Lärde du dig allt det på korpberget?
Citera
2021-05-02, 21:00
Medlem
Inget som tar upp vad som just händer på Korpberget, med Melvin som dog nyligen pga bristande kontroll.
Citera
2022-04-06, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawaiiharald
Inget som tar upp vad som just händer på Korpberget, med Melvin som dog nyligen pga bristande kontroll.

Sveriges Radio har just gjort en liten nyhetsartikel.

https://sverigesradio.se/artikel/ivo...ider-mot-lagen
Citera
2022-04-07, 17:37
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/lar...och-trycks-ner Mysigt ställe Får inte gå strumplös, rita är en "flykt" och man kan åka på tal-förbud i flera dagar. Korpberget verkar vara en arbetsplats för riktiga tokstollar!
Citera
2022-04-11, 07:08
Medlem
Julle128s avatar
Är det inte så att man i början inte får prata, läsa tidningen eller kolla tv?
Citera
2022-12-10, 18:54
Avstängd
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawaiiharald
Såg att tre personer på Korpberget i Kramfors åtalas för Melvins död.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...or-melvins-dod

Nu kommer det rättsliga efterspelet efter 19-årige Melvin Sonnes död i februari förra året. Tre personer är åtalade för vållande till annans död, och rättegången drar i gång efter årsskiftet.

Melvin Sonne avled efter att först intagits på Korpbergets behandlingshem i Kramfors där han vistades i en så kallad inslussningslägenhet. När han inte vaknade på nära ett dygn fördes han medvetslös till Sollefteå sjukhus där han avled ytterligare någon dag senare.

Åtalet mot två ägare och behandlingschefer samt föreståndaren för Korpberget gäller vållande till annans död. Alla tre nekar till brott.

Rättegången kommer att hållas efter årsskiftet i Ångermanlands tingsrätt.

Kanske mamman till Melvln får upprättelse trots allt. Personalen på Korpberget borde ha haft mer koll. Tragisk händelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in