Citat:
Ursprungligen postat av
networkdiskitis
Har inte varit på något behandlingshem själv men vill ändå säga att inget sånt kommer fungera om du inte själv vill bli ren. Jag har suttit inne på anstalt i 10 månader förut och när jag kom ut var jag så gott som ren, typ inget sug eller något men när man vet hur amfetaminet kickar och det finns i medvetande, och man gillar drogen så kommer med mycket stor sannolikhet använda den igen.
Det här kanske inte är svaret på din fråga men, du måste hela tiden sysselsätta dig med något annat än drogen du gillar för att kunna hålla dig borta ifrån den. Sen kanske, efter några år så kanske suget är helt borta, men det är lång tid och man måste fråga sig om det är värt det.
Ofrivillig inlåsning där du inte kan skriva ut dig själv är det enda som kommer hålla dig borta från droger eller drogerna ifråga, som du använder och som du typ gillar. Vill du inte sluta egentligen så kommer det inte hjälpa ändå eftersom du kommer börja igen sen, så enkelt är det.
Om du frivilligt är på ett "hårt behandlingshem" så kommer inte det hjälpa heller, du kommer skriva ut dig därifrån om du känner att du inte orkar, skillnad om man är tvingad. Du måste hitta en annan mening eller andra meningar med livet istället för drogen eller drogerna ifråga och alltså sånt är individuellt. Vad jag däremot kan säga är att när du sitter där, typ är ute och joggar varje dag, tränar på gym och allmänt varit hälsosam och ren under lång tid så uppstår frågan alltid förr eller senare, när man sitter i soffan, är det så mycket bättre nu, bara för att jag är helt ren?
Vilket sjukt märkligt inlägg. Finns galet många människor som valt bort droger under en frivillig placering eller även från sin hemmamiljö. Sen det där tramset art man måste hålla sig sysselsatt för att inte kliva på igen är ju inte annat än en flykt från samma saker som gjorde att du använde, sätt dig ner och med stöd möt dig själv så har du alla möjligheter i världen att bryta med droger och alkohol. Sen såklart behöver det finnas sysselsättning och mening i livet annars ä4 vi ji snabbt på drogen igen men tänker att det handlar om eget ansvar, vilja och förutsättningar kring den som vill bryta..