2013-01-17, 01:12
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Här accepteras icke något trams eller förvanskningar av nicknames i citeringar. Varningar utdelade.

/Moderator
Citera
2013-01-17, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag vet inte om dom arbetat ihop det har jag inte nämnt ens. Du frågade om det du ansåg vara OT nämligen Janne Josefsson, men det är det inte eftersom det är just hans program.

För 8 år sedan kan jag inte svara på direkt. Däremot måste ju den som påstår det veta det, och vem bryr sig egentligen mer än några antagonister som egentligen inget har mer än ren skit., Och inte kommer det fram något av värde heller. Det är så ointressant det kan bli.

Det är ju ingen direkt kvalite på underlaget här.

Ingen behöver tipsa Janne J det är fullkomligt klart. Han såg nog själv va det rörde sig om utan tips.

Man kan ju undra hur mycket DAS använt UG som referens utöver klavertrampet i rätten ?

Så vitt jag vet ringer DAS och uppger sig vara än det ena, än det andra för att skrämma/hota/lura och förvanska. Allt för att uppnå sina egna "sanningar". Tydligen njuter hon och får en kick efter sådana samtal, precis som när hon rör sig i mer ljusskygga sammanhang.

Men att göra det under ed = mened i rätten

Samtidigt så vill hon påskina att hon är en rättskaffens person som minsann vet. Några få högaffelsbönder kan hon resa, men intelligentian i landet är tydlig: DAS är en oseriös sopa.
En sopa som inte har bidragit till samhället på många år, en bidragsparasit.

Därför gick det som det gick mot para§raf med det hotet.
Citera
2013-01-17, 10:44
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
citizeninsane skrev

Jag har följt tråden ett tag och ingen har kunnat påvisa att DASen har presterat något som helst journalistiskt arbete. Det enda som har dykt upp är en kort reklamtext i ett högst lokalt reklamblad. Twittrande journalister (alltså riktiga sådana som redovisats tidigare i tråden) har sökt efter DASen i exempelvis Retriever där DASen inte existerar med undantag av kopplingar till hennes bok. Och alla journalister som titulerar sig journalister finns i Retriever, annars ljuger de. Gott om folk som inte ens titulerar sig som journalister finns i Retriever.

DASen presenterar sig själv på Linkedin som Researcher Freelance med erfarenhet som Researcher Journalist. Där påstår hon att hon har arbetat i elva år på företaget SADE Info. Företaget finns inte och har aldrig existerat.

Citat:
citizeninsane skrev

Jag har nu uppgifter om att förlaget har ombetts redovisa något konkret och verifierbart vad det gäller DASens bakgrund. Förlaget har inte kunnat påvisa någonting, de vet inte var och när DASen har arbetat. Det "omvittnade" förmågan saknar vittnen.

Ha, ha. Det är ju lite kul att TokDesirée inte berättar att hon "arbetat" för Berth Milton.

När hon skrev artikeln på DN debatt kallade hon sig: "Medförfattare och researcher till boken ”Från en säker källa …” "

När hon medverkade i TV och radio hade hon reducerats till "Medförfattare".

När hon ringer runt och hotar och trakasserar personer, så säger hon hon jobbar på uppdrag av Kristianstadsbladet.

Hon är en stor lögn från början till slut.
Citera
2013-01-17, 11:00
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
MrsMagoo skrev

Nix. Det Schein har granskat tillsammans med Harrison är kungaskandalsboken med dess författare eller sk författare ska man väl säga. Och lite av bordellhärvan är granskad.

Janne hakade först på Kungaboken alltså kloakboken men då källorna inte fanns hoppade han av. Eller om man uttrycker sig så här suspekta källor och i brist på källhantering ville inte Janne J var med mer. Han anklagades för att stjäla deras källor det är deras syn på det hela.

Du vet att det är fult att ljuga MrsMagoo.

Lånar ett inlägg från Rauschertråden:
Citat:
Jag själv skrev

Citat:
MrsMagoo skrev
Janne Josefsson som medarbetare i en sån här bok som är ett hopkok av källor som inte fanns vid den tidpunkten behöver man inte vara speciellt insatt för att förstå att det är han för bra för.

Att Janne Josefsson som är nominerad guldspaden flera gånger om inte tar i källor som inte finns är väl en självklarhet för dom flesta.
Att du däremot tolkar hans brytning av ett samarbete som en retarded är ju din sak men påhyvla inte sunda människors tänkande i den hör frågan.
Janne J va otroligt snäll då han gjorde uttalandet, men jag kan tolka det åt dig eftersom du verkar lätt efter i din framtoning.
Janne J ansåg inte att det var seriöst helt enkelt uttryckt.

Är du helt totalt och fullkomligt slut i huvudet? Vad är det du försöker ljuga ihop nu? Visa vad uppgifterna kommer ifrån att Janne Josefsson skulle ha varit intresserad av att vara medarbetare i ""Carl XVI - den motvillige monarken". Helt otroligt vad du ljuger och har dig.

Det som det handlade om var ett samarbete mellan bokens författare och "Uppdrag granskning".

Det som "Uppdrag granskning" var intresserad av var kapitlet om Camilla Henemark.

"Författaren Thomas Sjöberg hävdar i en intervju med Expressen att SVT-journalisterna var väldigt intresserade av kapitlet om Camilla Henemark."
http://www.expressen.se/nyheter/1.21...ed-forfattarna

Anledningen till att "Uppdrag granskning" och författarna drog sig ur, alltså bägge parter drog sig ur:

"Enligt honom(JJ) bröts samarbetet när de inte fick direktkontakt med någon av författarnas källor."

Anledningen till att Tomas Sjöberg inte kunde ge någon direktkontakt till Henemark är också känt:

"För Expressen erkänner nu också bokens huvudförfattare Thomas Sjöberg att han inte har intervjuat Camilla Henemark för boken.
Han har enbart använt sig av gamla, odokumenterade privatsamtal som han haft med Henemark för att skriva om det han påstår var en relation med kungen.
- Det här är saker som hon har berättat för mig under årens lopp, säger Thomas Sjöberg."

http://www.expressen.se/nyheter/1.21...av-forfattarna

Det kan ju alltid diskuteras om detta var rätt av TS.

Återigen. MrsMagoos tolkning av det hela: Janne J har redogjort för hur det egentligen var det är nämligen så att källorna inte var hållbara och för osannolika att han ansåg efter som han är seriös att det inget var för honom.

Detta är rena lögner. Så jag frågar igen: Vad tror du Janne Josefsson skulle säga om att du utnyttjar hans namn och rykte som grävande journalist i din kampanj mot Rauscher? Vad tror du Janne Josefsson skulle säga om att du påstår saker som han inte har sagt?

Citat:
MrsMagoo skrev
Du gör bort dig och får framtoning som totalt oseriös och fortsätt så i den riktningen så blir du snart tagen som en lögnhals och något man enbart hoppar över.

Hotar du mig?
https://www.flashback.org/t591070p50
Citera
2013-01-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Janne Josefsson. Här skvallras om Ahokas då ser jag inte någon poäng att dra in någon annan.

Så: Slut på svar på OT från min sida.

Det är DAS som dragit in UG och J*nne J*sefsson med olika osanna påståenden. Vid olika tillfällen har hon namedroppat för att ge sig själv arbetslivserfarenhet från journalistyrket och trovärdighet.

Det har framkommit att hon inte har studier utöver kom.vux i Bromölla. Hennes arbetslivserfarenhet är fortfarande ett mysterium, med undantag att hon arbetat för B*rth M*lton.

Det låter väl bra att man har arbetat för UG? Det kanske lite ger krydda och trovärdighet åt olika påståenden? Jag vet inte hur DAS resonerar eller tänker.

Samt ett förtäckt hot om skandal om omgivningen inte lyssnar eller lyder. Vem vill bli förnedrad i TV?

Vad jag vet om saken är att UG kontaktade TS, medan han arbetade med sin bok. UG ville ha direkt kontakt med källorna. Källorna hade blivit lovade av TS att de skulle få vara anonyma. De hade diskussioner om saken, men det var TS som stod på sig och saken rann ut i sanden.
Citera
2013-01-17, 18:19
Medlem
citizeninsanes avatar
Okej för att det här är en skvallertråd, men det utstuderade tramset om Janne Josefsson och att DASen skulle ha jobbat för Uppdrag Grankning, börjar ta episka proportioner som psykiatrin inte tycks kunna råda bot på.

Mitt över två månader gamla inlägg redovisat nedan gäller fortfarande. Tills vidare (läs för alltid) så vet vi att DASen är en lögnhals och bedragare.

Repetition för trådens kycklingar och alla andra:

Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Det här är en utmaning framför allt till de mycket få som av någon anledning tar DAS i försvar.

Kan någon påvisa att DAS har gjort ett enda journalistiskt jobb för en enda dags-, vecko- eller månadstidning de senaste tio åren? Eller varför inte för ett tv-program? (Undantag görs för högst lokala reklamblad, obskyra hemsidor och dylikt.)

DAS finns inte i ett enda journalistiskt register, inte en enda tidning säger sig ha jobbat med henne och det enda företag som DAS anger i sitt publika CV på Linkedin, existerar inte och har inte existerat.

Mycket mer påtaglig kan en lögnare inte vara. Men visa gärna på att jag har fel om du kan. I annat fall så förmodar jag att alla i tråden är överens om att DAS är en lögnare som har lurat sitt förlag, Dicken, sina bokläsare och tingsrätten i Kristianstad.
Citera
2013-01-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hon är bidragssork, en parasit. Får hon en enda riksdal för sin bok skall bidragen minskas i samma omfattning. Vi kommer väl vara flera som uppmärksammar utbetalande myndigheter på detta.

69900 brutto på ett år, vad är det för sjukersättning? Det låter lågt till och med för att vara det. Kompletterade DAS med svartjobb?

Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Äger DAS motorcykel och/eller bil ?

Ingenting där. Bil och MC står på sambon. Saab 93 (UWW 654) sedan -07. Kawasaki VN-1500 (SUW 127) sedan -08.
Citera
2013-01-18, 13:02
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundiarreAhokas
Ingenting där. Bil och MC står på sambon. Saab 93 (UWW 654) sedan -07. Kawasaki VN-1500 (SUW 127) sedan -08.

Tycker du verkligen att det är intressant eller ens relevant? Att hon kvalar in som C-kändis är väl før bondkomikboken och ett tveksamt CV, inte att hon ibland sitter på en Kawa?
Citera
2013-01-18, 13:46
Medlem
bagarn29s avatar
När DAS försöker nå servitrisen i Atlanta så slänger hon luren i örat på DAS.

Hur kan DAS vara säker på att Calle G inte blev serverad av servitrisen?
Citera
2013-01-18, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Tycker du verkligen att det är intressant eller ens relevant? Att hon kvalar in som C-kändis är väl før bondkomikboken och ett tveksamt CV, inte att hon ibland sitter på en Kawa?
Jag tycker det är intressant skvaller med en kvinna 50+ som fortfarande är bikerbrud och håller sig i de kretsarna. Men som anlitas som researcher, av en professor i historia, och sedan yttrar sig som expert på saker hon inget vet om. När hon dessutom ljuger om vem hon är för att få trovärdighet blir det förkastligt. DAS smutskastar och ger sig på människor som enda genmäle på det hon inte tycker om. Hon har också gett sig på professorn som gav henne jobb och som nu tar avstånd från henne.

Diskrepansen mellan bakgrund, utbildning och yrke blir mycket märkligt då människan yttrar som som katten bland hermelinerna om allt som hon inte har en susning om.

DAS ger sken av att veta om allt som pågår i överklassen som hon inte tillhör och umgås med privat. När DAS vet tvärsäkert vad som sker i kungahuset blir saken en mix av löjligt och historierevisionism av virrpannor som för stunden fick uppmärksamhet.

DAS är en "tvättäkta republikan" som smutskastar republikaner och journalister som skriver om saker som inte passar in i den märkliga verklighet hon lever i, när pengar skall intjänas på en bok.
Citera
2013-01-18, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MundiarreAhokas
69900 brutto på ett år, vad är det för sjukersättning? Det låter lågt till och med för att vara det. Kompletterade DAS med svartjobb?

Fattig som en kyrkråtta då. Tror inte det är sjukersättning - efterblivenhet är inte en yrkesskada hon kan gott göra dagsverke på Samhall.

Skulle tro att det är soc vi ser. 5833 kr/mån. Jag har hör siffran 6000/mån för soc. så det stämmer väl.

När sambon lämnar henne står hon där. Ogift, oälskad & utan barn.

Fattig bidragssork, patetiskt.
Citera
2013-01-19, 07:48
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men uppdrag granskning är ju Janne Josefssons program, så det trodde jag du förstod.
Så varför inte fråga direkt istället för att tramsa om det och gissa och påstå saker man absolut inte vet något om.

UG är SVT´s program. Inte Jannes egna. Det trodde jag till och med du fattade.

Man jobbar inte "åt" Janne och Janne betalar inte lönen på UG. Det är åt SVT man jobbar och det är på SVT´s payroll man finns. Dvs om man jobbar där. Gör man det inte, så finns man inte på lönelistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in