Citat:
Schlesien skrev
Om man har bindningar till Hells Angels ökar sannolikheten för att man verkar i svart sektor. Kanske HA-folk har hyfsat stort behov av en researcher som kollar upp folk, slår i register osv. Där kan man också ta efter vissa skills som att hota. Jag bara spekulerar.
Svarta pengar för smutsigt arbete är väl det troliga.

I just det här fallet borde ju Prettot också fått en del av kakan?

Men han kanske medverkade ideellt? Han kanske hoppades på att få H.M. Konungens Medalj i guld av 12. storleken med briljanter att bäras om halsen i kedja.
Citat:
Gubbtolvan är inte kända för att betala bra. Snarare för att de är snåla. Men Ahokas uppdrag för dem har sträckt sig över lång tid och Ahokas verkar kunna stå på sig bättre än vad Christer Gustavsson och kaffeflickor gjort gentemot Gubbtolvan, så en hygglig slant har det nog blivit.
Pungen kanske sponsrade dom?
Först betalade dom 650.000 till Milan Sevo och Daniel Webb:
"Möten i Zagreb (2 st) angående träff med Lettström i Sthlm.
Diverse möten med Lettström, bl a på Oscarsteatern, Noppes, Djursholm.
Diverse möten med eventuella medfinansiärer, så som Ramberg, Lewenhaupt, Philipsson."
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/14053424/1000/normal/2b5e0d1ea4a88/papper2.jpg
Sedan betalade Philipsson för en helsidesannons i SvD, där han förklarade att han inte var inblandad.
"Han hävdar att anklagelserna mot honom är helt grundlösa.
"Ett möte som jag inte deltagit i liksom inte heller i övrigt varit inblandad i den här saken, vilket lätt hade kunnat kontrolleras"
Enligt SvD:s annonsavdelning kostar en helsida mellan 120 000 och 185 000 kronor."
http://www.expressen.se/nyheter/kungens-van-till-attack-i-annons/
Citat:
Men jag tror betalningen från Berth Milton för de grejer hon gjort åt honom varit bättre än vad Ahokas fått ut av Gubbtolvan.
Jag tror att jag läste någon stans att Berth Milton påstod att han lagt ner mellan 30-40 miljoner i sin kamp mot skattemyndigheterna.
Av den kakan borde ju TokDesirée fått en hel del.